FRITZ!Box 4060 | 2,5 Gbit/s

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joombler
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-07-2022
Ik heb momenteel een kabelaansluiting 2,5Gbit maar zal over een aantal maanden kunnen overstappen op glasvezel. Heb bedacht dat ik dan het beste een FRITZ!Box 4060 kan aanschaffen omdat ik deze achter zowel glas- als kabelmodem kan koppelen.

Nu lees ik op de website van AVM dat er 1 2,5 Gbit/s aansluiting op die router zit en drie 1 Gbit/s poorten. Wat heb ik dan nog aan 2,5Gbit als ik die bandbreedte niet kan doorzetten via een tweede 2,5 Gbit poort naar de rest van mijn netwerk? Zal die bandbreedte toch via een 2,5 Gbit router moeten kunnen doorzetten vanaf een poort op de FRITZ!Box 4060?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Je kunt hiermee met de 3 lan poorten in totaal 3 GBit aan data proberen binnen te halen en daarvan kun je via wan maximaal 2,5 Gbit binnen krijgen.

[ Voor 54% gewijzigd door MetalfanBlackness op 11-03-2022 22:58 . Reden: Oeps verkeerde modem in gedachte ]

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

joombler schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 22:46:
Heb bedacht dat ik dan het beste een FRITZ!Box 4060 kan aanschaffen omdat ik deze achter zowel glas- als kabelmodem kan koppelen.
Hoe heb je dat bedacht?
Welke router kan niet achter een kabel en glasmodem?
Of gaat het specifiek om de 2,5Gbps poort? Want dan zou je voor elke router kunnen kiezen met een SFP+ poort erop.

Idee om heel even te wachten op de glasvezel aansluiting...wellicht is het glasmodem ook al toereikend.

Eerst het probleem, dan de oplossing