Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintin020
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-02-2024
Laatste maanden heb ik continu issues dat mijn schermen uitvallen. Inmiddels alles geprobeerd behalve mijn kabels van de monitoren vervangen. Videokaart vervangen, andere kabels van voeding naar hardware etc.

Ik ben wel zover dat het gebeurd wanneer ik op sta dat de schermen uitvallen en weer aangaan.

Radeloos..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Inmiddels alles geprobeerd behalve mijn kabels van de monitoren vervangen.
Tja, je geeft zelf al de voorzet: vervang die kabels eens. Al helemaal als het DisplayPort-kabels zijn. Die hebben soms de raarste problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 11-03-2022 18:47 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Probeer eens op te staan terwijl je de aarde van een verlengsnoer vast hebt. Kans is dat met dit droge weer van de statische ontlading van het opstaan het scherm tript.

[ Voor 5% gewijzigd door jeroen3 op 11-03-2022 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevineppo
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
YouTube: YouTube

Lijkt het hier wat op? Zou me niet verbazen als het lage luchtvochtigheid is icm met als gevolg ESD. Daar houden schermen niet zo van.

[ Voor 5% gewijzigd door kevineppo op 11-03-2022 19:02 ]

28kWh IONIQ, 8kWp O/W, 7kW Panasonic L, Wanas WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintin020
kevineppo schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:01:
YouTube: YouTube

Lijkt het hier wat op? Zou me niet verbazen als het lage luchtvochtigheid is icm met als gevolg ESD. Daar houden schermen niet zo van.
Lijkt het wel op, had een kleed over mn stoel heen liggen, die weg gedaan. Mijn bureau stond op vier kleine vloertegels, ook weg gedaan. Lijkt al beter.

Nu tijdje aankijken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjd22
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:39
Heb je toevallig een stoel met stoffen bekleding? Ik had een collega die exact hetzelfde had. De luchtveer en stoffen bekleding zorgde voor een statische ontlading die de grond in ging en zijn beeldscherm tripte.

Na het wisselen van de stoel naar een andere zonder stoffen bekleding was het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
zit er een veer in je stoel?
ik bedoel is het een stoel in hoogte te verstellen met een gasveer?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Quintin020 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:43:
Laatste maanden heb ik continu issues dat mijn schermen uitvallen. Inmiddels alles geprobeerd behalve mijn kabels van de monitoren vervangen. Videokaart vervangen, andere kabels van voeding naar hardware etc.

Ik ben wel zover dat het gebeurd wanneer ik op sta dat de schermen uitvallen en weer aangaan.

Radeloos..
Dik gearceerde is het eerste en goedkoopste om te proberen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:50

Oekol

waka waka hey hey

Hackus schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:32:
[...]

Dik gearceerde is het eerste en goedkoopste om te proberen
Top, doen we dat als laatste :D

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintin020
Oekol schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:44:
[...]

Top, doen we dat als laatste :D
Top, want dat was dus NIET het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb eenzelfde probleem gezien wat door de veer van de stoel kwam.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintin020
Probleem lijkt inmiddels opgelost, na wat onderzoek lijkt het ESD-achtig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:32

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik had het met een niet-geaarde setup en een slechte DP kabel. De boel aarden was voor de ene setup nodig, en voor de andere... zowel een goede kabel alsmede de kabel niet tussen vensterbank en bureaurand hebben (... en dat was ook einde verhaal voor een kabel).

DP is enorm gevoelig voor... elke storing! Net zoals elke high-bandwidth kabel, overigens, HDMI2+ is niet veel beter. Heb nu een Club3D kabel en een goed ge-kabel managede setupaan een PC en monitor die goed geaard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintin020
Umbrah schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:05:
Ik had het met een niet-geaarde setup en een slechte DP kabel. De boel aarden was voor de ene setup nodig, en voor de andere... zowel een goede kabel alsmede de kabel niet tussen vensterbank en bureaurand hebben (... en dat was ook einde verhaal voor een kabel).

DP is enorm gevoelig voor... elke storing! Net zoals elke high-bandwidth kabel, overigens, HDMI2+ is niet veel beter. Heb nu een Club3D kabel en een goed ge-kabel managede setupaan een PC en monitor die goed geaard zijn.
Thanks voor je advies, heb je een link van de kabel die je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:32

Umbrah

The Incredible MapMan

Pagina: 1