Ik heb sinds gisteren een probleempje met debian/unstable.. Toen ik gisterenavond apt-get draaide om alles weer up to date te krijgen, kreeg ik dit soort meldingen:
Dat kan kloppen dat het niet in t PATH staat, want uit een simpele zoektocht bleek dat update-rc.d op een zeer raadselachtige manier gewoon compleet van m'n systeem is verdwenen
mn vragen zijn dus:
1.hoe kan dit zo maar gebeuren?
2.aangezien ik nu dus niet meer met dpkg kan werken, zal ik eerst update-rc.d terug moeten toveren. Dat zal dus alleen lukken door het met een tarball te compilen.. waar kan ik update-rc.d vinden en van welk programma maakt het precies deel uit?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| # apt-get upgrade Reading Package Lists... Done Building Dependency Tree... Done 23 packages upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded. 1 packages not fully installed or removed. Need to get 0B/5649kB of archives. After unpacking 219kB will be freed. Do you want to continue? [Y/n] y Preconfiguring packages ... dpkg: `update-rc.d' not found on PATH. dpkg: 1 expected program(s) not found on PATH. NB: root's PATH should usually contain /usr/local/sbin, /usr/sbin and /sbin. E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (2) |
Dat kan kloppen dat het niet in t PATH staat, want uit een simpele zoektocht bleek dat update-rc.d op een zeer raadselachtige manier gewoon compleet van m'n systeem is verdwenen
mn vragen zijn dus:
1.hoe kan dit zo maar gebeuren?
2.aangezien ik nu dus niet meer met dpkg kan werken, zal ik eerst update-rc.d terug moeten toveren. Dat zal dus alleen lukken door het met een tarball te compilen.. waar kan ik update-rc.d vinden en van welk programma maakt het precies deel uit?
Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds