Beste allemaal,
Graag wil ik mijn 14 jaar oude desktop nieuw leven inblazen (praktisch alles eruit en alleen de buitenkant en wat harddrives meenemen)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Beetje programmeren (o.a. C# applicatie die meerdere docker containers start), en sporadisch wat indesign en photoshop (basic niveau).Verder vooral huis-tuin en keukengebruik.
Verder moet ie weer wat jaartjes mee kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen absoluut budget, maar hoop rond de 7 a 800 euro uit te komen en hanteer het principe goed is goed genoeg.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Naast een tweetal harddisks en wat randapperatuur (muis, toetsenbord, 4k beeldscherm, etc) ben ik eigenlijk benieuwd of ik de huidige behuizing en voeding kan behouden, of dat het beter is om deze ook te vervangen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaand lijstje lijkt me een mooie start.
Ik game al jaren niet meer, dus een losse videokaart lijkt me overbodig. Echter moet dus wel een integrated videochip op de processor aanwezig zijn.
Zou zomaar kunnen dat er nog een fan/koeling voor de processor bij moet, maar heb zo geen idee welke.
Ik ben geen kenner op de onderdelen, maar ben een beetje uitgegaan van wat best-buy guides en reviews binnen de pricewatch, dus commentaar/aanvullingen op de gekozen onderdelen is welkom.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
1 TB ssd is voldoende
32 GB memory
degelijke processor ivm programmeren.
Ga je overklokken?
ik verwacht het niet.
Wat verwacht je van ons?
- Een check of ik mijn huidige behuizing en voeding kan herbegruiken (en of het verstandig is)
- Een kritische blik op de uitgekozen onderdelen
- Evt aanvullig van missende componenten (zoals processor koeling)
Bij deze alvast hartelijk dank.
Graag wil ik mijn 14 jaar oude desktop nieuw leven inblazen (praktisch alles eruit en alleen de buitenkant en wat harddrives meenemen)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Beetje programmeren (o.a. C# applicatie die meerdere docker containers start), en sporadisch wat indesign en photoshop (basic niveau).Verder vooral huis-tuin en keukengebruik.
Verder moet ie weer wat jaartjes mee kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen absoluut budget, maar hoop rond de 7 a 800 euro uit te komen en hanteer het principe goed is goed genoeg.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Naast een tweetal harddisks en wat randapperatuur (muis, toetsenbord, 4k beeldscherm, etc) ben ik eigenlijk benieuwd of ik de huidige behuizing en voeding kan behouden, of dat het beter is om deze ook te vervangen.
# | Category | Product |
1 | Behuizing | Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 |
1 | Voeding | Cooler Master Extreme Power plus 460W Passive |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaand lijstje lijkt me een mooie start.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-12600K Boxed | € 299,- | € 299,- |
1 | Moederborden | MSI PRO Z690-A DDR4 | € 189,99 | € 189,99 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 129,90 | € 129,90 |
1 | Solid state drives | WD Blue SN570 1TB | € 96,86 | € 96,86 |
Totaal | € 715,75 |
Ik game al jaren niet meer, dus een losse videokaart lijkt me overbodig. Echter moet dus wel een integrated videochip op de processor aanwezig zijn.
Zou zomaar kunnen dat er nog een fan/koeling voor de processor bij moet, maar heb zo geen idee welke.
Ik ben geen kenner op de onderdelen, maar ben een beetje uitgegaan van wat best-buy guides en reviews binnen de pricewatch, dus commentaar/aanvullingen op de gekozen onderdelen is welkom.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
1 TB ssd is voldoende
32 GB memory
degelijke processor ivm programmeren.
Ga je overklokken?
ik verwacht het niet.
Wat verwacht je van ons?
- Een check of ik mijn huidige behuizing en voeding kan herbegruiken (en of het verstandig is)
- Een kritische blik op de uitgekozen onderdelen
- Evt aanvullig van missende componenten (zoals processor koeling)
Bij deze alvast hartelijk dank.