Raamdecoratie 4 meter hoog

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-07 13:19
Onze nog op te leveren woning heeft een plafond van 4 meter hoog. Er bevinden zich raampartijen die dezelfde hoogte hebben. De breedte van deze ramen varieert van 1300 mm tot 2000 mm.

Onze voorkeur gaat uit naar plissé gordijnen. Echter vinden we nergens een adres die dit kan leveren. Het is allemaal maximaal 3 meter hoog.

Iemand ervaring met plissé gordijnen met een lengte van 4 meter? Of andere opties behalve (inbetween) gordijnen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:47

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

Waarschijnlijk heeft het een reden anders dan dat dergelijk hoge raampartijen niet vaak voorkomen in woningen. Mogelijk wordt het geheel te zwaar voor het trekkoord en toebehoren. Is het niet in tweeën te splitsen waar het bovenste gordijn met een langer trekkoord wordt uitgevoerd en het onderste gemonteerd halverwege als er zich daar een dwarsstijl bevindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-08 16:04
Het hele pakket van 4 meter zal waarschijnlijk te zwaar zijn, zoals Jan Workum zegt lijkt een plisee in 2 delen een goed plan. Is het glas 4 meter hoog of zit er nog een tussenstijl in? Die stijl zou een nette knip zijn voor de 2 delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Het is één groot raam in één kozijn. En dat drie keer naast elkaar met een stuk muur er tussen, als het ware een pilaar. Dus zonder tussenstijl. Ziet er heel tof uit maar qua raamdecoratie een uitdaging.

Jaloezieën zijn er wel tot 4 meter en anders worden het van die dunne 'in between' gordijnen.

Plisse leek me het beste omdat je dan de lichtinval van bovenaf nog wel hebt maar 'onderaan' geniet van privacy.

[ Voor 6% gewijzigd door SX-Superfly op 12-03-2022 08:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Ben je al eens bij een betere leverancier geweest met directe contacten bij de fabrikant?

Wellicht dat er namelijk iets buiten standaard specificaties gemaakt kan worden. Maatwerk kom je online vaak niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
Rukapul schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 09:03:
Ben je al eens bij een betere leverancier geweest met directe contacten bij de fabrikant?

Wellicht dat er namelijk iets buiten standaard specificaties gemaakt kan worden. Maatwerk kom je online vaak niet tegen.
Nee tot nu toe vooral geïnformeerd bij de online aanbieders. Heb je een tip voor een leverancier met directe contacten bij de fabrikant? Wat zijn de grootste aanbieders/fabrikanten op dit gebied?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlueZero
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-07 16:14
Mocht je een plisse willen gebruiken om de lichtinval vooral onderaan te beperken kun je prima kiezen voor een top-down/bottom-up model. Deze hoef je niet perse bovenaan het kozijn te monteren.

Dit bijvoorbeeld in combinatie met een inbetween gordijn voor volledige verduistering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

oa Verosol kun je proberen voor plissé gordijnen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
BlueZero schreef op zondag 13 maart 2022 @ 11:11:
Mocht je een plisse willen gebruiken om de lichtinval vooral onderaan te beperken kun je prima kiezen voor een top-down/bottom-up model. Deze hoef je niet perse bovenaan het kozijn te monteren.

Dit bijvoorbeeld in combinatie met een inbetween gordijn voor volledige verduistering.
Ik ben in de veronderstelling dat de montage zowel boven als onderaan het kozijn gemonteerd moet worden? Hoe hou je anders de kabels strak? Of kunnen ze ook in de zijkant van het kozijn gemonteerd worden bovenaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SX-Superfly
Hackus schreef op zondag 13 maart 2022 @ 11:42:
oa Verosol kun je proberen voor plissé gordijnen
Thanks, ik heb ze een mail gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:25
SX-Superfly schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 08:53:
Jaloezieën zijn er wel tot 4 meter en anders worden het van die dunne 'in between' gordijnen.

Plisse leek me het beste omdat je dan de lichtinval van bovenaf nog wel hebt maar 'onderaan' geniet van privacy.
Jaloezieën heb ik ook wel eens in top down bottom up gezien.

Geen idee of je het 4m hoog kunt krijgen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 13:11

Illusion

(the art of)

SX-Superfly schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:41:
[...]

Ik ben in de veronderstelling dat de montage zowel boven als onderaan het kozijn gemonteerd moet worden? Hoe hou je anders de kabels strak? Of kunnen ze ook in de zijkant van het kozijn gemonteerd worden bovenaan?
TopDown BottomUp (tdbu) hangt gewoon aan de bovenkant. Zonder bevestiging zij of onder.
Puur op eigengewicht hangen alle touwtjes strak.
Je zou probleemloos een tdbu van 3 meter kunnen nemen en de koordjes 1m verlengen/vervangen. Als je accepteert dat de je nooit het hele raam dicht krijgt.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueZero
SX-Superfly schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:41:
[...]

Bij een plisse ingespannen top-down bottom up, beweegt het systeem mee met de plisse waardoor er dus enkel touwtjes met een klein klemmetje naar boven en onder lopen. Je bent niet verplicht om deze helemaal bovenaan te monteren je kunt ze ook halverwege op het kozijn vastzetten. Wat je ook kunt doen is de draden verlengen zoals eerder geadviseerd.

Ik ben IT-leverancier van een raamdecoratie leverancier, zelf heb ik ook zulke plissés op kantoor hangen. Zie de foto hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JPPZy7RWinOFBouj0_0-6jrN7j0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/apoEAuNr2fGTAZyGNWwlhxAB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
BlueZero schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:25:
[...]

Bij een plisse ingespannen top-down bottom up, beweegt het systeem mee met de plisse waardoor er dus enkel touwtjes met een klein klemmetje naar boven en onder lopen. Je bent niet verplicht om deze helemaal bovenaan te monteren je kunt ze ook halverwege op het kozijn vastzetten. Wat je ook kunt doen is de draden verlengen zoals eerder geadviseerd.

Ik ben IT-leverancier van een raamdecoratie leverancier, zelf heb ik ook zulke plissés op kantoor hangen. Zie de foto hieronder.

[Afbeelding]
Dat ziet er fraai uit! Ik kan niet zien hoe het systeem in jouw situatie bovenin is bevestigd?

Een eerste reactie van Veneta zegt dat plisse tot 4 meter hoog niet mogelijk is. Ze zeggen niets over een plisse van bijv. 3 meter met bevestiging in de zijkant van het kozijn of het verlengen van de touwtjes... Om daar zelf mee te knoeien zie ik niet zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueZero
SX-Superfly schreef op maandag 14 maart 2022 @ 17:34:
[...]

Dat ziet er fraai uit! Ik kan niet zien hoe het systeem in jouw situatie bovenin is bevestigd?
Het kleine witte object wat je ziet is een soort klemmetje, deze zit met 1 schroefje vast in het kozijn en het koordje zit hier met een knoopje in bevestigd.

Je kunt dit ding in principe overal bevestigen ook halverwege je kozijn als hij maar in lijn met de jaloezie zit, als je hem bijvoorbeeld aan een klein hoekijzertje vast maakt kun je hem overal monteren. Zelf koorden verlengen is mogelijk maar ik begrijp ook als je daar geen zin in hebt. Ik heb even voor je nagevraagd onze leveranciers kunnen (misschien) wel met langere koorden leveren indien gewenst.

Mocht je daar meer over willen weten stuur me dan even een PM, ik denk niet dat het netjes is als ik hier "reclame" ga maken voor een bedrijf wat toevallig een klant van mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elelcooldee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-02 00:22
@SX-Superfly Wij zitten op dit moment ook met hetzelfde probleem. Raampartijen van 4m hoog. Had jij hier uiteindelijk nog een oplossing voor gevonden?
Pagina: 1