Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feye1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-01 23:38
Ik merk dat de vloerverwarmingspomp eigenlijk constant of in ieder geval veelvuldig op 43-44 watt aan het draaien is. Dat is toch een dikke 350 kwh per jaar. Het is mooi als dat wat beperkt kan worden. Zeker met de huidige prijzen is dat toch flink wat geld dat je kunt besparen / extra terugleveren.

De pomp die ik heb is een Wilo Para 25/6-43/SCU. Is het mogelijk hier een pompschakelaar op te zetten en zo ja, wat is aan te bevelen?

Het moet allemaal niet te lastig zijn voor deze leek. Ik kwam de "ECO Pump Switch HY-02" al tegen, dat ziet er vrij eenvoudig uit en heeft over het algemeen goede reviews lijkt het. Is die geschikt voor wat ik wil bereiken op deze pomp?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sndsNMV9QEd01XA7rKxcuq3nn8s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xjc6t5LHZByaXvTbXj9hr9w0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a0feRSoJIR_v1nPa41qGrpXM3Tw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yHfkvGRymdDHZ0Qpcb5UmpfZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds23man
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-11-2023

ds23man

Eenum

Ik heb ook pompschakelaars op mijn 3 verdelers, in het stookseizoen haal ik ze er tussen uit omdat ze dan zin hebben. Als het stookseizoen over is zet ik ze er weer tussen om te voorkomen dat de pomp vast komt te staan, maar dat kan je ook met een heel goedkoop schakelklokje doen die je instelt op 1x 15min per dag.

17,5 kWp zuid Vaillant Arotherm plus 55/6, 75/6 en 125/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DIt lijkt een wat slimmere pomp dan de gemiddelde.
Zie de handleiding: https://www.robotclimate..../file/105/product/437/Als de stroom er af gaat onthoudt ie zijn instellingen, maar geeft tegelijk ook een indicatie dat ie geen stroom heeft. Dat houdt ie vast niet zijn hele leven vol en dan ben je de instellingen potentieel kwijt.
Op de PDF die ik gelinkt heb staat ook een contactadres van de levernacier. Die zou ik eens even contacten, kijken wat ze zeggen.

Domme pompschakelaar heb ik zelf, daar hang je zo die HY02 aan (die heb ik namelijk ook ;) )

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:27

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Ik kan de TERCAL 11E aanbevelen Deze is qua concept en uitvoering/bediening superieur aan de hierboven genoemde en ook nog goedkoper. Trouwens 43 W lijken me voor een A-labelpomp voor de 3 lussen wat overdadig. Hier met 2 lussen en een A-label pomp op 17 W "constant pump pressure" (CPP) - soms gebruik ik ook de autoadaptfunctie en dan gaat het ook met 8 W prima in de overgangsperiode.
Jaarverbruik ca. 35 kWh

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scarwoman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-04 14:12
Hoe is jou wilo pomp aangesloten op de voeding? Die van mij wordt van voeding voorzien via het binnenunit van de verwarming. Daardoor schakelt de pomp vanzelf aan en uit als er niet/wel gestookt wordt. Ze communiceren met elkaar.

Nefit Envilline 13kW all-ellectric | HR 300L boiler | 100L buffervat | Buderus pomp | Vloerverwarming met naregeling: Danfoss Icon | 11,52 kWp zonnepaneel installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:22
scarwoman schreef op zondag 13 maart 2022 @ 08:55:
Hoe is jou wilo pomp aangesloten op de voeding? Die van mij wordt van voeding voorzien via het binnenunit van de verwarming. Daardoor schakelt de pomp vanzelf aan en uit als er niet/wel gestookt wordt. Ze communiceren met elkaar.
Inderdaad. Ik heb ook dezelfde pomp en er zit een voeler op de verdeler. Als deze te koud is, schakelt de pomp uit.
Pagina: 1