Bluetooth Barcode reader i.s.m. met tablet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Wij hebben al enige jaren een Ipad (2 of 3 geloof ik) met een eigen gemaakt web applicatie in gebruikt voor ons bedrijf bij de inpak afdeling.

Deze merkloze bluetooth scanner doet op zich wat hij moet doen, hij maakt verbinding en scant een code door alsof het door de toetsenbord wordt ingetypt. Onze web applicatie pakt alle keystrokes op, en dan doen we ons ding daar weer mee.

Op dit moment hebben 2 tekortkomingen.

1. De scanner heeft geen craddle, en is dus stand-alone. Om energie te besparen gaat hij in een standby modus na een tijdje niet gebruikt te hebben. Dit is erg vervelend wanneer we het druk hebben.

2. Het is een 1D scanner, en we willen over op QR codes scannen. Het magazijn is nu alvast voorzien van nieuwe labels.

Als oplossing heb ik een Zebra/Symbol DS6878 gekocht, ik had al gezien dat hij als de craddle niet via usb wordt verbonden, maar aan een voeding, dat de scanner ingesteld kon worden als bluetooth hid keyboard richting een tablet. Daarnaast liet de handleiding al vele opties zien met betrekking tot connectie live houden en standby disablen. Op papier perfect dus.

De praktijk bleek dat pairen een stuk moeizamer gaat dat de merkloze scanner. Met wat kunst en vliegwerk lukt het uiteindelijk dan toch. (via een 4 cijferig pincode trouwens). Als we éénmaal gepaired zijn, werkt het ongeveer 1 werkdag goed. De volgende werkdag geeft de ipad aan dat de bluetooth device verbonden is, maar de scanner geeft een piep geluid dat de data transmissie faalt. Wat we dan moeten doen is bluetooth op de ipad uitzetten, en daarna weer aanzetten.

Fijn, de handleiding erbij, alles wat met bluetooth en standby te maken heeft, ik kwam op deze parameters uit:

Actieve Parameters:
Reconnect Attempt Interval: Indefinitely (pagina 81 in handleiding)

#128: Low Power Mode: Disabled low Power mode (0) (pagina 116 in handleiding)

#663: Time Delay till Presentation Idle mode: Disable (0) (pagina 119 in handleiding)

Parameters die niet worden geaccepteerd, waarschijnlijk niet voor bluetooth bedoeld, maar voor de cradle richting USB host:
Connection Maintenance Interval: Indefinitely (pagina 89 in handleiding)

#1118: Heartbeat Interval: 10 seconds proberen? (pagina 148 in handleiding)

Met deze instellingen hadden we nog steeds dezelfde resultaten, elke dag weer bluetooth herstarten op de ipad.

Oke, op een andere boeg gegooid. De Craddle komt standaard met een usb kabel. Maar de meeste USB tablet hebben niet een aparte USB poort over. Ik heb vervolgens een goedkope Panasonic FZ-A1 gekocht. Die heeft dit wel. De scanner werkt, ook na 3 dagen.

Helaas is de Panasonic FZ-A1 zo oud dat de Chrome niet goed met moderne web applicaties werkt.

Ik ben op zoek naar tips wat ik vanaf hier het beste kan doen, ik dacht aan de volgende opties:

1 Nieuwe Panasonic tablet kopen, die draait windows trouwens. en heeft ook nog steeds een USB poort "over". Van usb weet ik nu zeker dat de verbinding stabiel kan blijven.

2 Misschien ligt het aan dit type scanner, Datalogic heeft ook wel 2d bluetooth scanners die volgens de handleiding prima met tablets (android en ios) kunnen werken. Maar in mijn optiek bestaat de mogelijkheid dat ik weer met hetzelfde probleem blijf. Ik dacht dan aan de Datalogic QBT2400 met het liefste een craddle.

Is er iemand die met professionele scanners en tablets werkt en goede stabiele ervaringen heeft?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op verzoek voorzichtig richting iPhones & iPads verplaatst, omdat het gaat over hoe een iPad met Bluetooth randapparatuur omgaat.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Uiteindelijk als oplossing maar een Panasonic Windows 10 tablet gekocht met USB aansluiting. :-)