Mijn vraag
Vanuit een softwareprogramma kan ik een export maken waar een hoop gegevens uitkomen, o.a;
Definitie [numeriek]
Groep [numeriek]
Categorie [numeriek]
Echter krijg ik deze aangeboden in 1 cel; bijvoorbeeld
Nu moet ik deze waardes splitsen voor verdere verwerking.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Microsoft Office 365 Excel
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Online heb ik een hoop gevonden, maar het komt vooral neer op dit:
Op deze site gebruiken ze een , om de verschillende onderdelen binnen een functie te splitsen, maar dat is normaal gesproken een ;. Dat heb ik al gewijzigd:
Dus voor het linkergetal zou het dit moeten zijn:
De functie "Tekst naar kolommen" binnen Excel ken ik, maar dit is niet toereikend omdat het een manuele handeling is.
Ik wil een gesloten document maken waar iemand de lijst met getallen kan in kopieren waar vervolgens een ander tabblad dan de gesplitste getallen kan inlezen.
TL;DR
Ik wil het de inhoud van een cel splitsen in de 3 afzonderlijke getallen door gebruik te maken van een formule:
Vanuit een softwareprogramma kan ik een export maken waar een hoop gegevens uitkomen, o.a;
Definitie [numeriek]
Groep [numeriek]
Categorie [numeriek]
Echter krijg ik deze aangeboden in 1 cel; bijvoorbeeld
code:
1
2
3
4
5
| Kolom A 1 1100/99/1 2 605/99/1 3 200/1/1 4 203/1/0 |
Nu moet ik deze waardes splitsen voor verdere verwerking.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Microsoft Office 365 Excel
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Online heb ik een hoop gevonden, maar het komt vooral neer op dit:
Op deze site gebruiken ze een , om de verschillende onderdelen binnen een functie te splitsen, maar dat is normaal gesproken een ;. Dat heb ik al gewijzigd:
Dus voor het linkergetal zou het dit moeten zijn:
code:
1
| =LINKS(A2;ZOEKEN("/";A2;1)) |
De functie "Tekst naar kolommen" binnen Excel ken ik, maar dit is niet toereikend omdat het een manuele handeling is.
Ik wil een gesloten document maken waar iemand de lijst met getallen kan in kopieren waar vervolgens een ander tabblad dan de gesplitste getallen kan inlezen.
TL;DR
Ik wil het de inhoud van een cel splitsen in de 3 afzonderlijke getallen door gebruik te maken van een formule:
code:
1
2
3
4
5
| Kolom A 1 1100/99/1 2 605/99/1 3 200/1/1 4 203/1/0 |