ik zit aan mijn max van 1 fase aansluiting, nog geen behoefte voor "zwaarder" maar gewoon een discussie vraag
ik heb nu
1x Growatt 4200MTL-S
14x LG? 350WP verdeeld over 2 strings(6x +8x) met optimizers (als het goed is)
dit gaat via 1 kabel naar de meterkast
ik zou over kunnen gaan naar
- Growatt 4200tl-h a 700,- maar
De Growatt MIN XH maakt onderdeel uit van de ARK Battery Base en wordt dan gecombineerd met de Battery Controller BDC95045 en Batterij ARK2.5-A1(minimaal 2 batterijen)
Dat per onderdeel nog eens 1200 oid gaat kosten dus + 3600
Dat hybride ding zou dan de huidige omvormer vervangen.
achtergrond
ik zit wellicht te denken aan "meer" pv ook na opmerking van @twain4me de huidige installatie topt niet af dus 2 panelen extra zou bv de installatie niet direct schaden (toch?) die enkele keer dat er meer word geproduceert dan de (huidige of nieuwe) terug kan leveren zal niet echt veel zijn.
mijn vraag:
Als de stroom wegvalt zou ik zonder aanpassing / schakeling in de meterkast gewoon door kunnen ?
draaien? uiterraard de max Ampere dat hij op dat ding kan leveren
Als ik nu een 2de omvormer zou plaatsen krijg ik dan zeker wel een uitdaging ? bv de huidige verplaats in naar de schuur en koppel er 6x 350WP bij .
Dat het wellicht een pure luxe zal zijn (UPS / thuisbatterij word vaak zo gezien) dat snap ik echt wel en ik verval niet graag in die discussie.
ik hoor liever of er goedkopere oplossingen zijn dan het merk Growatt, met name de hybride / accu combinatie en ja de accu is wellicht nu nog niet rendabel ..
ik heb nu
1x Growatt 4200MTL-S
14x LG? 350WP verdeeld over 2 strings(6x +8x) met optimizers (als het goed is)
dit gaat via 1 kabel naar de meterkast
ik zou over kunnen gaan naar
- Growatt 4200tl-h a 700,- maar
De Growatt MIN XH maakt onderdeel uit van de ARK Battery Base en wordt dan gecombineerd met de Battery Controller BDC95045 en Batterij ARK2.5-A1(minimaal 2 batterijen)
Dat per onderdeel nog eens 1200 oid gaat kosten dus + 3600
Dat hybride ding zou dan de huidige omvormer vervangen.
achtergrond
ik zit wellicht te denken aan "meer" pv ook na opmerking van @twain4me de huidige installatie topt niet af dus 2 panelen extra zou bv de installatie niet direct schaden (toch?) die enkele keer dat er meer word geproduceert dan de (huidige of nieuwe) terug kan leveren zal niet echt veel zijn.
mijn vraag:
Als de stroom wegvalt zou ik zonder aanpassing / schakeling in de meterkast gewoon door kunnen ?
draaien? uiterraard de max Ampere dat hij op dat ding kan leveren
Als ik nu een 2de omvormer zou plaatsen krijg ik dan zeker wel een uitdaging ? bv de huidige verplaats in naar de schuur en koppel er 6x 350WP bij .
Dat het wellicht een pure luxe zal zijn (UPS / thuisbatterij word vaak zo gezien) dat snap ik echt wel en ik verval niet graag in die discussie.
ik hoor liever of er goedkopere oplossingen zijn dan het merk Growatt, met name de hybride / accu combinatie en ja de accu is wellicht nu nog niet rendabel ..
[ Voor 5% gewijzigd door vso op 11-03-2022 13:51 ]
Tja vanalles