Behringer DX1000

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 3458

Topicstarter
Ej

Op feedback.nl staat de Behringer DX1000 voor 899,-. Maja, ben 16, dus heb ik toestemming van m'n ouders nodig omdat je onder de 18 niet met geld om schijnt te kunnen gaan. En da's het probleem, die vinden het te duur |:( maar ik WIL dat ding gewoon hebben.

Is 'r een (betrouwbaar) adres, in nederland of in het buitenland waar dit ding goedkoper te krijgen is of 2e hands?

899,- vindt ik overigens al zeer weinig voor dit apparaat, maar m'n ouders (die 'r geen verstand van hebben en 'm niet eens gezien hebben) denken te kunnen weten dat dat te duur is. Ahgr.

Kheb 'm hier gezien voor $249,95, wat is dat ongeveer in guldens? En is dit een bekend bedrijf wat betrouwbaar is?

http://www.zzounds.com/love.music?p=p.BEHDX1000&f=2035

Ik wil dat ding gewoon hebben, zondag krijg ik meer apparatuur en dan heb ik aan deze simpele JBSYSTEMS met 5 kanalen waarvan 1 minder, want dat is microfoon, gewoon NIET genoeg. Di's overigens al m'n 4e, elk jaar gaat dat ding verrot, klote merk.. (nu is trouwens al 1 fader kapot, koptelefoon aan 1 kant en een 2e fader staat ook op kapot gaan :()

Afbeeldingslocatie: http://www.zzounds.com/g/l/BEHDX1000.jpg

Anoniem: 14767

Kheb 'm hier gezien voor $249,95
www.gwk.nl
:)

Anoniem: 22576

ff tussendoor en no comments graag :( maar euuh

JBSYSTEMS is goed!!!!!!! echt waar!
het ligt aan de omgang :) met je mengpaneel.
het is in elk geval geen joystick!

gewoon lol hebben met die apparetaaur doe ik ook en btw dat mengpaneel is wel OKEE!

Topicstarter
Op donderdag 23 augustus 2001 20:08 schreef The-ZeroCool het volgende:
ff tussendoor en no comments graag :( maar euuh

JBSYSTEMS is goed!!!!!!! echt waar!
het ligt aan de omgang :) met je mengpaneel.
het is in elk geval geen joystick!

gewoon lol hebben met die apparetaaur doe ik ook en btw dat mengpaneel is wel OKEE!
Ik moet bijna elk jaar een nieuwe kopen, nu zelf eigenlijk al na een half jaar. Eerst beginnen de faders te storen, daarna gaan ze kapot. Als 'r 1 begint, volgen 'r meer. Gewoon brak.

Kheb btw deze:

Afbeeldingslocatie: http://home.nielsonline.com:8080/temp/jbsystems.jpg

Anoniem: 22576

jah maar dat is idd een ruk mengpaneel. ik heb een velleman promix700 die is okee. en ik draai met een JBsystems (jahaa:)) AX-400 geluid is vet!
alleen morguh ff DAP boxen halen want het geluid uit die gamma boxen zuigt>>>>> :)

Topicstarter
Ik gebruik 'm niet echt als DJ-mengpaneel, ben meer radio-freak enzo, heb dus meer inputs nodig nu 'r meer apparatuur aan zit te komen. Ben dit gewoon helemaal zat.. voor mij geen JBsystems meer :P

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Mag ik 1 ding zeggen: zowel van JBSystems als van Behringer zijn de potmeters/schuifpotmeters best wel van slechte kwaliteit ;) Maar ja alles voor zijn prijs ...

En dat ouders zeuren over dat je 900 piek uitgeeft en dat het niet mag: beetje onzin... ik heb op mijn 15e een universele IC/eprom-progger gekocht voor 1400. Lang voor gespaart, maar ik wilde dat graag en heb er nog profijt van. Had ik die 1400 piek dan uit moeten geven aan ijsjes en snoep ;)

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:44
Bij deze behringer wordt het signaal niet via de potmeters geregeld maar via een IC dat maak het feit dat de potmeter "van mindere kwalitied" zijn weer aardig goed.
de reactie snelhied leidt er in iedergeval niet onder.

Topicstarter
Idd.

"Is het voor werk of hobby?", "Hobby pa", "Dan is het te duur." |:( |:(

Heb dat bedrag in 1 maandje verdient zelfs :)

God, please, maak me 18 ...

Die metertjes boeien me trouwens niet zo.. :)
T'is gewoon een VET mengpaneel :P :9

Maja beetje offtopic allemaal :)
Dus: wie weet waar ik 'm het goedkoopst kan krijgen?

• Vaagharses
  • Laatst online: 22-12-2022
Probeer: www.heuff.nl eens: zoek hun tel nummer en bellen :D

Zij kunnen dit soort spullen meestal wel tegen een schappelijke prijs leveren ;)

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Als je dat bedrag zelf hebt verdiend mag je toch zeker ook wel zelf bepalen wat je ermee doet..
en waar willen je ouders dan dat je t aan uitgeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 24 augustus 2001 16:02 schreef Speedy_J het volgende:
Als je dat bedrag zelf hebt verdiend mag je toch zeker ook wel zelf bepalen wat je ermee doet..
Zo denk ik er ook over ja..
en waar willen je ouders dan dat je t aan uitgeeft?
Geen flauw idee ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6071

"Die metertjes" waar je het over hebt, dat zijn geen knipperende ledjes oid, maar "potentio-meters". Ze zitten op die mixer in de vorm van faders en draaiknopjes. En die boeien je niet zo?

Niet dat ik deze mixer wil afkraken hoor. Ik ken iemand die hem ook heeft, en hij werkt best fijn. Het is natuurlijk geen allen&health, geen spirit, en geen mackie, maar hij is prachtig voor het geld wat je ervoor betaald.

Mag je wel cd's of bier of ijsjes of whatever kopen? Dan is het toch onzin om geen mixer te mogen kopen? Je moet ze zover zien te krijgen dat ze het leuk vinden dat je "iets met geluid" (:P) doet, zodat je niet al je geld opzuipt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 25 augustus 2001 14:41 schreef ^JaapvR^ het volgende:
"Die metertjes" waar je het over hebt, dat zijn geen knipperende ledjes oid, maar "potentio-meters". Ze zitten op die mixer in de vorm van faders en draaiknopjes. En die boeien je niet zo?
Dacht dat 't over die lampjes ging, die VU dingen of hoe 't heet.. die aangeven hoe hard het geluid is. Daar kijk ik toch nooit naar :)
Niet dat ik deze mixer wil afkraken hoor. Ik ken iemand die hem ook heeft, en hij werkt best fijn. Het is natuurlijk geen allen&health, geen spirit, en geen mackie, maar hij is prachtig voor het geld wat je ervoor betaald.
Pcies ja... als je kijkt naar een 3 kanaals mixertje, die zijn vaak (veel) duurder dan deze.
Mag je wel cd's of bier of ijsjes of whatever kopen? Dan is het toch onzin om geen mixer te mogen kopen? Je moet ze zover zien te krijgen dat ze het leuk vinden dat je "iets met geluid" (:P) doet, zodat je niet al je geld opzuipt...
Ehrm, ik koop geen CD's :P
Ehrm, ik lust geen bier :P
Ehrm, ijs eet ik ook niet zo vaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die VU-metertjes zijn ook best handig hoor. Het scheelt erg veel speakersets om de boel onder de 0dB te houden. Hierboven gaat je mixer clippen, zodat je versterker een blokgolf krijgt, die met een factor X versterkt, en naar je boxen stuurt. Boxen houden niet van blokgolven, net zoals jij liever van A naar B loopt in plaats van dat je erheen gesleurd wordt.

Mijn voorbeeld was natuurlijk slechts een voorbeeld. Het gaat erom dat het beter is je geld aan een mixer (en je hobby) uit te geven, dan aan genotsmiddelen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 22:22
Op zaterdag 25 augustus 2001 16:11 schreef [nielsonline] het volgende:
Pcies ja... als je kijkt naar een 3 kanaals mixertje, die zijn vaak (veel) duurder dan deze.
ja duh, maar een 5 deurs auto uit '73 is ook goedkoper dan een 3 deurs uit '99. het gaat hier om kwaliteit, niet om kanalen. behringer sucks imho, ga eens kijken naar een mac-15, kost ook geloof ik 899,- en dan heb je 5 (?) kanalen (line of phono dus eigelijk 10)

specs mag-15

8 faders, 13 kanaals stereo mixer
3 Phono in , 4 x Mic & 6 Line in
3-voudige toonregeling per kanaal
Kill functie op de EQ (-26dB)
Led meter per kanaal
Beat led op kanaal 1..6
Microfoon met auto talk over
Assignable Cross fader
2 x Master & Booth uitgang
Alps 100mm faders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wibblemoo> maar dat weten m'n ouders niet :P

URL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ziet 'r ook wel leuk uit ja, maar is 'r geen groter plaatje van? Zie je meestal meer aan dan aan de specs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Kan je niet gewoon zeggen dat je 18 bent? Hoe willen ze dat gaan controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 25 augustus 2001 23:18 schreef BurningSheep het volgende:
Kan je niet gewoon zeggen dat je 18 bent? Hoe willen ze dat gaan controleren?
M'n ouders weten wel dat ik 16 ben :P

Vinnut ook een beetje vaag maar dacht dat dat wettelijk zo is, maar begin nu toch te twijfelen.. maja, moet toch van m'n ouders :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurningSheep
Op zaterdag 25 augustus 2001 23:20 schreef [nielsonline] het volgende:

[..]

M'n ouders weten wel dat ik 16 ben :P

Vinnut ook een beetje vaag maar dacht dat dat wettelijk zo is, maar begin nu toch te twijfelen.. maja, moet toch van m'n ouders :(
Oh dus het mag gewoon niet van je ouders, sorry verkeerd begrepen :)

Hehe, dan moet je ze zien te overtuigen, zeggen dat je het voor school nodig hebt hielp altijd bij mij, maar ja probeer dat in dit geval maar eens aan elkaar te praten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 25 augustus 2001 23:22 schreef BurningSheep het volgende:

[..]

Oh dus het mag gewoon niet van je ouders, sorry verkeerd begrepen :)

Hehe, dan moet je ze zien te overtuigen, zeggen dat je het voor school nodig hebt hielp altijd bij mij, maar ja probeer dat in dit geval maar eens aan elkaar te praten ;)
Muh tsja, voor school nodig, dat is in mijn geval wat ongeloofwaardig... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
ik zou zeggen, bestel als je ouders een paar dagen weg zijn, betaal onder rembours en niemand zal 't merken. werken ze niet allebei ? kan je 'm mooi nu nog (nu is 't nog vakantie) bestellen zonder dat ze erachter komen. alleen is verstoppen een probleempje ;)

* wibblemoo heeft zoveel spullen in z'n kamer staan dat z'n ouders het niets eens merken als er wat bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurningSheep
Op zaterdag 25 augustus 2001 23:27 schreef wibblemoo het volgende:
ik zou zeggen, bestel als je ouders een paar dagen weg zijn, betaal onder rembours en niemand zal 't merken. werken ze niet allebei ? kan je 'm mooi nu nog (nu is 't nog vakantie) bestellen zonder dat ze erachter komen. alleen is verstoppen een probleempje ;)

* wibblemoo heeft zoveel spullen in z'n kamer staan dat z'n ouders het niets eens merken als er wat bij komt.
of laat 'm bij een vriend brengen en haal 'm een keer op als je ouders ff de deur uit zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LoL :P

Nou dat was ik ook weer niet van plan :D

Neh pa vindt 'm te duur, maja, goedkoper vindt je zoiets (denk ik) niet, en dat was dus mijn vraag :)

En van een vage winkel uit de US bestellen lijkt me nou ook weer niet zo'n strak plan.

Maja, morgen komt 'r nog meer apparatuur aan en dan ga ik gewoon zo irritant zeuren.. helpt bij m'n zusje ook altijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
wat versta je onder "apparatuur" ? want als dat wel mag waarom dan geen mengpaneel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 25 augustus 2001 23:38 schreef wibblemoo het volgende:
wat versta je onder "apparatuur" ? want als dat wel mag waarom dan geen mengpaneel ?
CD speler, Tape, Tuner & andere versterker, Kenw00d, 2e hands voor 100,- gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
allemaal van dat cheapass spul dus. ach je moet toch ergens beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 25 augustus 2001 23:44 schreef wibblemoo het volgende:
allemaal van dat cheapass spul dus. ach je moet toch ergens beginnen
Hehehe, ben niet een DJ zoals de meeste met '2 platenspelers en een mixertje' maar meer radio-freak.

Afbeeldingslocatie: http://home.nielsonline.com:8080/temp/kamer2.jpg

Wil over een jaartje ofzo wel een zo'n Denon dual MD-speler kopen... als ze wat goedkoper zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
en dat mag wel ? een md speler van een duizendje of 3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 25 augustus 2001 23:56 schreef wibblemoo het volgende:
en dat mag wel ? een md speler van een duizendje of 3 ?
Daarom koop ik 'm ook over een jaartje ofzo ;o)

Die MD speler die ik nu heb (sony MDS-JE510) heb ik trouwens begin (ik dacht) 1997 gekocht voor 550,-, en dat mocht toen wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Als ze wat goedkoper zijn". 2500 of iets in die richting...

Maar wat is er op tegen om een kind een hobby te laten hebben? Je hebt er toch zelf voor gespaard? En met een radiofreak hebben ze veel minder problemen dan met een junk, iemand die zijn brommer 150 laat lopen, of een of andere verwaasde gamer die tot midden in de nacht loopt te quaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Op zondag 26 augustus 2001 00:03 schreef ^JaapvR^ het volgende:
"Als ze wat goedkoper zijn". 2500 of iets in die richting...

Maar wat is er op tegen om een kind een hobby te laten hebben? Je hebt er toch zelf voor gespaard? En met een radiofreak hebben ze veel minder problemen dan met een junk, iemand die zijn brommer 150 laat lopen, of een of andere verwaasde gamer die tot midden in de nacht loopt te quaken.
spuiten doe je niet echt voor je hobby hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
ow ja mijn ouders vonden 't juist gaaf dat ik draaitafel ging kopen. ze hebben ze zelf opgehaald voor me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 26 augustus 2001 00:17 schreef wibblemoo het volgende:
ow ja mijn ouders vonden 't juist gaaf dat ik draaitafel ging kopen. ze hebben ze zelf opgehaald voor me ;)
Ohw bij mij ook hoor.. als 't maar niet te duur is :)

Kan mischien veel beter zeggen 'kga een mengpaneel kopen van 399,-' en dan gewoon voor 899 kopen, magoed.. :P

(onee, shit, bonnetjes gaan in een map voor de garantie enzo :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
hou je dat bonnetje toch lekker zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:30
Op zaterdag 25 augustus 2001 23:30 schreef BurningSheep het volgende:

[..]

of laat 'm bij een vriend brengen en haal 'm een keer op als je ouders ff de deur uit zijn >:)
Valt er niet met je oma/opa(of een ander iemand) te regelen.
Want als het daar langer dan 8 dagen ligt kan je het toch niet meer terug brenegn en zullen je ouders het wel goed moeten vinden. (ze willen toch niet dat je 900 piek kwijt bent?)

* jadjong regelt dit soort dingen met oma *D (as het boven de 1000 uit komt
Mijn vader heeft me zelf helpen zoeken naar een mengpaneel (is zelf ook een beetje audiofreak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 26 augustus 2001 21:06 schreef jadjong het volgende:

[..]

Valt er niet met je oma/opa(of een ander iemand) te regelen.
Want als het daar langer dan 8 dagen ligt kan je het toch niet meer terug brenegn en zullen je ouders het wel goed moeten vinden. (ze willen toch niet dat je 900 piek kwijt bent?)

* jadjong regelt dit soort dingen met oma *D (as het boven de 1000 uit komt
Mijn vader heeft me zelf helpen zoeken naar een mengpaneel (is zelf ook een beetje audiofreak).
Wehhehehe LOL :D :D

Neh dat gaat niet lukken :P

Maja, daar gaat 't topic eigenlijk helemaal niet over, wil weten offie ergens goedkoper te vinden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
ow puhlease, koop nou gewoon een mag-15 en niet zo'n cheap-ass behringer, zo zonde van je geld. en ik denk dat 900,- (voor mag-15 of behringer dinges) wel 't laagste is. who cares als ie ergens 10,- goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
't zal wel niemand boeien maaruh, ff update: hij's besteld :P, binnenkort staat 'ie hier :):)

De behringer dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 23:15
Kan je je ouders geen ultimatum stellen?

Of ik koop dat apparaat, of ik ga er drie keer lekker van naar de hoeren!

Kijken of je dan de komende drie maand het huis nog uit mag >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32375

Op zondag 16 september 2001 14:13 schreef Lampje het volgende:
Of ik koop dat apparaat, of ik ga er drie keer lekker van naar de hoeren!

Kijken of je dan de komende drie maand het huis nog uit mag >:)
hehe lol

ik vind die behringer ook wel serieus vet, kheb hem wel eens op ibazar.be zien staan voor een zacht prijsje, nu al te laat waarschijnlijk...
Pagina: 1