Toon posts:

2 pc's en 1 printer op elkaar aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 619 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
2 pc's 1 printer is daar 1 printerkabel voor ?
nu wordt de printerkabel elke keer omgezet van de ene pc als iemand wil printen, en als de andere pc wil printen, moet de kabel weer omgezet worden. Wat is de makkelijkste (goedkoopste) manier om 2 pc's aan een printer te koppelen. bestaat er een printerkabel met 1 aansluiting voor de printer en 2 aansluitingen voor pc's ? zoja waar. alvast bedankt voor de reactie's

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:04

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

netwerk, en dan de printer sharen.

Whatever.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
je kan een switchbox kopen dan hoef je alleen een knop om te zetten. blijft omslachtig.

je kan ook de printer aan 1 van de pc's hangen en een netwerkje aanleggen met een cross cable (2x nic + kabel = iets van f 75)

eventueel nadeel is dat de pc waar je printer aan hangt aan moet blijven staan als je wilt printen van de andere pc.

je kan ook een printserver kopen (klein kastje) en een hubje en 2 netwerkkaarten.

of je printer heeft al een nic ingebouwd als je een beetje een brute printer hebt dan hoeft die print server niet eens.

Verwijderd

of anders switchbox als je geen netwerkkaartjes hebt...misschien nog goedkoper?

edit:

damn te langzaam :)

Verwijderd

Topicstarter
switchbox is dan mischien nog het makkelijkst dan, als oplossing voor mij(en collega) zoveel wordt er nou ook niet geprint.blijft omslachtig, maar switch omzetten is makkelijker als de kabel wisselen. kan ik gewoon een willekeurige switch kopen ? 25 gld of kost dat meer 100 piek ofzo ?

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:04

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Als de topic starter ff verder had gekeken dat z'n neus langer is.

[topic=210630/1/50]

Whatever.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
persoonlijk zou ik een netwerk doen dat werkt gewoon zonder knoppen omzetten.

Verwijderd

Topicstarter
meendering ofwel Xavier heeft gelijk. maaaaaaaaaaar ik ben nu wel wat wijzer. op mijn werk zeiden ze dat kan niet en dat is te duur enzo. nou bullshit dus. als ze een laptop voor iedereen kunnen aanschaffen, kunnen ze voor mij en mijn collega ook wel een (automatische)switch kopen. scheelt ons gekloot. thnx voor jullie reactie's

Verwijderd

netwerk heeft op de langere termijn meer voordelen vind ik misschien wil je nog eens de internetverbinding delen?

En wat een hoge irritatie factor heeft is als je het ene wil doen en je denkt waarom doet dat takke-tering enz ding het niet en dan gewoon vergeten hebben de knop om te draaien...spreek uit ervaring :(

Verwijderd

Misschien een automatische switchbox??? kost je plusminus 25,--, dan heb je nog 2x 25pin M-M cable nodig van de PC's naar die box.. 7,-- per stuk en de printerkabel heb je denk ik al....Suc6
Pagina: 1