hoe laat ik mijn rc car een wheelie doen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karsten_bot
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21-05 11:24
hallo iedereen ik heb een vraag.

hoe laat ik mijn rc car een wheelie doen?

ik heb een (1:8 Monstertruck) (4wd) (brushless 2200kv) (en kan max 4s lipo aan)
(mijn esc is 100A) (en de afstand van de grond en de auto is 6 cm)

de auto is.
(60 cm lang)
(40 cm breed)
(25 cm hoog)

en hij maakt zelf geen wheelie en heeft ook geen wheelie bar maar kan ik altijd nog kopen.
de banden zij 140mm schuin.

als er meer info nodig is laat maar weten en bedankt voor het mee denken.

Beste antwoord (via karsten_bot op 12-03-2022 12:54)

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:30
Een wheelie bar zorgt er juist voor dat bij het trekken van een wheelie, je auto niet achterover slaat. Hij beperkt dus je wheelie. Ze zijn zodanig licht dat ze niet bijdragen een het doen van een wheelie.

- Nieuwe banden geven meer grip, dat helpt bij het doen van een wheelie
- Achteruit rijden, en dan al rijdend vooruit rijden
- Niet elke auto trekt wheelies door de gewichtsverdeling

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:23

BM

Moderator Spielerij
Even een zetje naar het forum waar deze volgens mij beter op zijn plek is :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Fotootje is wel handig voor de beeldvorming. Kun je misschien nog ergens gewicht naar achteren verplaatsen? Een wheelie bar helpt daar natuurlijk ook al iets aan mee.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:30
Een wheelie bar zorgt er juist voor dat bij het trekken van een wheelie, je auto niet achterover slaat. Hij beperkt dus je wheelie. Ze zijn zodanig licht dat ze niet bijdragen een het doen van een wheelie.

- Nieuwe banden geven meer grip, dat helpt bij het doen van een wheelie
- Achteruit rijden, en dan al rijdend vooruit rijden
- Niet elke auto trekt wheelies door de gewichtsverdeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
thaan schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:24:
Een wheelie bar zorgt er juist voor dat bij het trekken van een wheelie, je auto niet achterover slaat.
Maar als je op het uiteinde van die wheeliebar een blok lood monteert, helpt het wel.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jordyktm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:41

jordyktm

Catch me if you can.

warhamstr schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:26:
[...]

Maar als je op het uiteinde van die wheeliebar een blok lood monteert, helpt het wel.
Je hebt er duidelijk geen verstand van

- Intel - iPhone 13 Pro - KTM - Steam: Wicked Pony -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karsten_bot
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/faviBwwLcO8NLRpXkw1tVUtgFNs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Icf1h8SodcnUzNi5ORcQ2bbU.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8gzKghITCgP5h3YBSlhzidPZs3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tLyzZraKj0ayVZXyW51mqAjT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karsten_bot
hier nog fotos van mijn rc auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Vet!

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Banden....daar behaal je je winst het meeste mee.

Mijn 1:10 maakt alleen wheelies als ik andere dan de standaard banden monteer, met de standaard banden heeft hij net even minder grip. Verder is de ondergrond ook van belang, een wheelie op asfalt is makkelijker met sommige banden dan op gravel of dirt.

De banden die er op dit moment onder zitten bij jou zijn geoptimaliseerd voor offroaden....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karsten_bot
welke banden moet ik kopen dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lijkt op een Himoto? Zie zijn 99% offroad gemaakt en behoorlijk bestand tegen wheelies maken :P

Straatwielen doen al stuk beter qua grip, op asfalt natuurlijk, Ik zou gewoon wat leuke setjes kopen (let op offset en totale diameter) op aliexpress en kijk hoe ze presteren, die zijn een fractie wat menig 'merk' bandje kost.

Lomp gezien moet je koppel hoger zijn dan het gewicht wat de auto op de grond wil houden, en omdat offroad banden juist gaan balloonen (ze worden tot 2x hun diameter), werkt dan toch eens extra tegen een mogelijke wheely.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:41

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Meer power op de achterwielen dus begin met een kleinere motor pinion, dan zal de motor makkelijker in toeren klimen en meer koppel op de wielen geven.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Uit de omschrijving van deze auto's: "Het grote formaat en extra gewicht zorgen tevens voor een zeer goede wegligging die ook helpt om de Truck stevig op vier wielen te houden."

Dus voor een wheelie zul je toch echt moeten gaan modden. De op off-road gerichte vering gaat daar ook niet bij helpen. Je zou kunnen kijken of je de achterveren kan instellen en die zo strak mogelijk zetten. Ook de aandrijving naar de voorwielen loskoppelen zou kunnen werken (geen idee of dit met de standaard diff kan), al het vermogen naar de achterwielen in plaats van een verdeling.

[ Voor 30% gewijzigd door pagani op 11-03-2022 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karsten_bot
pagani schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:04:
Uit de omschrijving van deze auto's: "Het grote formaat en extra gewicht zorgen tevens voor een zeer goede wegligging die ook helpt om de Truck stevig op vier wielen te houden."

Dus voor een wheelie zul je toch echt moeten gaan modden. De op off-road gerichte vering gaat daar ook niet bij helpen. Je zou kunnen kijken of je de achterveren kan instellen en die zo strak mogelijk zetten. Ook de aandrijving naar de voorwielen loskoppelen zou kunnen werken (geen idee of dit met de standaard diff kan), al het vermogen naar de achterwielen in plaats van een verdeling.
ja ik kan die er uit halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHDokter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-07 01:08
Grotere banden zou ik in eerste instantie zeggen,
Mijn rustler trekt trouwens alleen wheelies op asfalt, anders heeft ie niet genoeg grip, en met grotere banden trekt hij nog makkelijker omhoog!
Zoals gezegd een wheeliebar is niet nodig voor wheelies, alleen om ze te beperken.
Let wel op met grotere wielen monteren dat de boel niet oververhit raakt omdat er meer koppel van de hele aandrijflijn gevraagd wordt.
Achteruit rijden en dan vooruit om een wheelie te doen zou ik afraden, hoewel dit goed kan werken is dit heel slecht voor je autootje.
En als je een middendifferentieel hebt moet die ook niet te soepel zijn, anders is je vermogen direct weg zodra de voorwielen van de grond komen.

[ Voor 11% gewijzigd door MHDokter op 13-03-2022 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Offroad je nooit met deze? Ik zou eerder zeggen verkoop 'm en koop er eentje die meer geschikt is voor wheelies als dat je doel is. Een offroader heeft over het algemeen het meeste gewicht in het midden zitten zodat het gelijk verspreid wordt over alle wielen, terwijl je voor een wheelie je massa juist zo ver mogelijk naar achter wil.

Lijkt me zonde om een offroader zo ver te modden dat je wheelies kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

De ene RC auto is meer geschikt voor wheelies dan de andere. Wil je een hele leuke, niet zo dure of snelle, wheeliemachine kijk dan eens naar een Tamiya Lunchbox. Je huidige is niet zo geschikt, of je moet op 6s gaan rijden (maar dan heb je denk ik een andere esc nodig) en dikkere differentieelolie gaan gebruiken.
Pagina: 1