Spullen van iemand anders verkopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.095 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1562580

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 1562580 op 12-03-2022 02:13 ]

Beste antwoord (via Anoniem: 1562580 op 11-03-2022 10:42)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Is er wat mondeling of anders afgesproken? Bijv. iets als 'ik kom het volgende week wel halen'?

Je bent nogal onduidelijk over of/welke manier je hebt om contact op te nemen. Als je een tel.nr/mailadres/chat-account/whatever hebt dan is het hartstikke simpel. Neem contact op...

Laat weten dat de spullen nog bij jou staan, dat de ruimte er niet meer voor is, geef een redelijke termijn het op te halen. Bijv. twee weken, afhankelijk van waar de ander woont. Of spreek reële stallingskosten af en verkoop pas als de openstaande rekening hoger is dan de verkoopwaarde.

Als geen nummer o.i.d.:
Er is dus nog steeds een manier om contact op te nemen. Door een cent over te maken met een boodschap er bij.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:44
Als het een vriend is, bel je hem toch even op met je vraag?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 1562580 op 12-03-2022 02:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:13

HugoBoss1985

Xenotech

Aparte "vriend" als je al een half jaar geen contact hebt...

Ik zou toch zorgen dat je hierover eerst communiceert.

[ Voor 37% gewijzigd door HugoBoss1985 op 11-03-2022 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:41
Het is niet van jou, dus je mag het (zonder je vriend zijn toestemming) niet verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:24
Als je toch geen winst wil maken dan kun je net zo goed een bericht sturen. Kost veel minder tijd/moeite..

“Hey, lang niet gesproken. Ik stuur je dit bericht omdat hier nog spullen van jou liggen. Wil je ze komen halen of heb je liever dat ik ze opstuur?”

[ Voor 26% gewijzigd door n0pe op 11-03-2022 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Doet mij denken aan deze film (Het Zakmes). Wellicht op een manier proberen te bereiken :)

[ Voor 4% gewijzigd door LordSinclair op 11-03-2022 10:38 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 1562580 op 12-03-2022 02:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:28
Als je hem geld kan sturen kan je dus ook communiceren. Stuur 'm 1ct en zet het in de omschrijving ;) . Verder raar verhaal, neem gewoon contact op en doe niet moeilijk. Ik neem aan dat hij niet z'n nummer heeft veranderd speciaal voor jou.

[ Voor 17% gewijzigd door Kevinns op 11-03-2022 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:17
Kan je hem geen email/sms/appje sturen dat je van de spullen af wilt en hem daarvoor bijvoorbeeld een maand de tijd geeft. Reageert ie niet in die maand, dan zou je kunnen overwegen het te verkopen. Maar hem dan dat geld geven.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:03

Mavamaarten

Omdat het kan!

Simpel: probeer hem te bereiken? Bel hem, mail hem, stuur hem een brief. Stel daarbij een redelijke deadline in (niet: "morgen" maar bv. binnen een paar maanden) en zeg dat je alles verkoopt als je tegen dan niets hoort.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Is er wat mondeling of anders afgesproken? Bijv. iets als 'ik kom het volgende week wel halen'?

Je bent nogal onduidelijk over of/welke manier je hebt om contact op te nemen. Als je een tel.nr/mailadres/chat-account/whatever hebt dan is het hartstikke simpel. Neem contact op...

Laat weten dat de spullen nog bij jou staan, dat de ruimte er niet meer voor is, geef een redelijke termijn het op te halen. Bijv. twee weken, afhankelijk van waar de ander woont. Of spreek reële stallingskosten af en verkoop pas als de openstaande rekening hoger is dan de verkoopwaarde.

Als geen nummer o.i.d.:
Er is dus nog steeds een manier om contact op te nemen. Door een cent over te maken met een boodschap er bij.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
n0pe schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:28:
Als je toch geen winst wil maken dan kun je net zo goed een bericht sturen. Kost veel minder tijd/moeite..

“Hey, lang niet gesproken. Ik stuur je dit bericht omdat hier nog spullen van jou liggen. Wil je ze komen halen of heb je liever dat ik ze opstuur?”
Inderdaad. Wat is dit voor geneuzel. App of mail hem gewoon even zo’n kort berichtje. Heb je 100x zoveel aan als dit topic hier.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:41
Misschien is die vriend wel lid van Tweakers... en is dit de weg van contact opnemen?
Maak meteen een V&A aan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 1562580 op 12-03-2022 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:41
Neem contact op zeg dat je zijn spullen nog hebt staan. Zodra hij niet reageert binnen een X termijn zou ik het gewoon lekker verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:14

World Citizen

FreeReef.nl

Je weet ook of het nog werkt? Wellicht ligt er wel omdat het stuk is en hij er niet meer over nadenkt.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:21
Zou het verkopen niet noemen maar een termijn stellen en het daarna "opruimen" (en of je het dan weg gooit of verkoopt is aan jouw.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Anoniem: 1562580 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:50:
Bedankt voor de input, ik zal hem dan een cent overmaken. Het topic kan volgens mij gesloten worden.
Een slotje is niet nodig op een topic als je je oplossing hebt. Zie daarvoor ook onze faq betreffende topiceinde.

Verder: ondanks dat ik 't met iedereen eens ben: maak een cent over; als je dat bij mij zou doen zou ik 't geheid missen. Daarvoor kijk ik mijn afschriften te weinig na. Maar als 't een (ex)vriend is heb je heus nog wel een manier om 'm te contacten. Email, whatsapp, via familie/gezamenlijke (ex)vrienden, whatever.

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 11-03-2022 12:27 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Omdat TS al z'n berichten heeft weggehaald, gaat dit topic op slot. @Anoniem: 1562580, het is nadrukkelijk níet de bedoeling dat je je berichten leeg haalt. Mocht je er 'n speciale reden voor hebben dit toch te willen, neem dan even contact op met 'n moderator, dan kunnen we zien wat er mogelijk is.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.