Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikeyrijsbergen
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-05 10:53
Mijn vraag:
Bij een aantal locaties van het bedrijf waar ik werk staan meerder printers. Per pc staat een printer standaard ingesteld. Maar omdat om meerder pc met hetzelfde gezamelijke account wordt ingelogd pakt Chrome steeds de laatste printer waarop een afdruktaak gestart is. Naar de standaard printer lijkt hij niet te kijken.

Is er een mogelijkheid om in Chrome een standaard printer in te stellen?
We hebben zelf al wat gegoogled maar kunnen geen goed oplossing vinden. Hebben jullie een mogelijke oplossen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom! Je vraag gaat heel specifiek niet over Windows zelf, maar over de Chrome browser. Ik verplaats dus even je vraag van Windows Clients naar CSA.

Of, je hebt Chrome OS toegevoegd als tags, gebruik je geen Windows?

Inhoudelijk: ik schrik er een beetje van dat in deze tijd nog bedrijven bestaan die meerdere mensen toestaan op 1 account, zonder zelfs kiosk-achtige zaken :X Dat is zegmaar niet de norm qua beveiliging, privacy, AVG, etc.

Ik gebruik geen Chrome browser op Windows (nul nadelen en diverse voordelen bij gebruik van Firefox of Edge) dus moet uitgaan van wat zoekmachines me zeggen.

Zoeken op 'chrome set default printer' suggereert dat er een standaardprinter is in te stellen. Kan je je situatie iets concreter aangeven, en waar loop je vast? :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)