Toon posts:

Sony WH-1000xm4 krakend geluid icm bril

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:49

sjirafje

Come get some!

Topicstarter
Ik was al enige tijd op zoek naar een noise cancelling hoofdtelefoon. Na lezen en kijken van veel reviews besloot ik dat er 2 hoofdtelefoons waren die waarschijnlijk het beste bij mijn wensen passen, de Sony WH-1000xm4 en de Bose QC45. Ik heb daarom een winkel gezocht waar ik ze allebei kon passen en uitproberen. Bij het testen had ik mijn bril gewoon op. Ze bevielen me allebei eigenlijk prima maar de Sony heeft meer features en de hoofdband van de Bose leek een heel klein beetje minder comfortabel op mijn hoofd. Thuis nog eens goed over nagedacht en uiteindelijk de Sony besteld. Vandaag mocht ik hem in ontvangst nemen, ik haal hem uit de verpakking zet hem op en... ik hoor een krakend geluid.

Na enig experimenteren blijkt dat het geluid onafhankelijk is van of de hoofdtelefoon aan of uit staat. Als ik mijn hoofd perfect stil houd en geen spieren in mijn gezicht beweeg is het geluid er niet. Ook het afzetten van mijn bril zorgt er voor dat het krakende geluid weg is. Ik vermoed daarom dat het geluid afkomstig is van de kussens die over de poten van mijn bril schuren. Maar hoe is dit mogelijk? Dezelfde koptelefoon in de winkel had dit niet. Het geluid is zo prominent aanwezig dat me dit in de winkel echt wel opgevallen was. Het enige verschil tussen de mijn hoofdtelefoon en die in de winkel is de kleur.

Zijn er andere brildragende WH-1000xm4 gebruikers die dit probleem herkennen? Zo ja is er een oplossing voor?

Ik heb al gebeld met de webshop en die geven aan dat ik hem mag omruilen of terugsturen maar ik weet niet goed wat ik moet doen. Het ziet er niet uit alsof er iets mis is met de hoofdtelefoon die ik ontvangen heb, dus is omruilen dan wel zinvol?

"I've had it with these motherf*cking snakes on this motherf*cking plane!"
Samuel L. Jackson, Snakes on a Plane

Alle reacties

• Sinnedje
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb de voorloper WH-1000xm3, maar ik heb dezelfde ervaring wanneer ik mijn bril op heb.
Wel merk ik verschil tussen verschillende brillen die ik heb. Het kraken merk ik overigens alleen wanneer mijn bril beweegt door gezichtsspieren te bewegen.

Dat je het niet hebt gemerkt in de winkel zal waarschijnlijk te maken hebben dat die wat vaker is is gebruikt en de kussens waarschijnlijk zachter zijn geworden in de loop der tijd.

Ik gebruik de mijne eigenlijk niet heel veel, dus weet niet zeker of het werkelijk met 'slijtage' te maken heeft.

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:49

sjirafje

Come get some!

Topicstarter
Ik ben nog weer naar een winkel gegaan met heel veel hoofdtelefoons en heb flink wat diverse hoofdtelefoons gepast. Conclusie; alle hoofdtelefoons met "lederen" kussentjes hadden dit probleem (ook de Bose QC45). Hoofdtelefoons met stoffen kussentjes hadden dit probleem niet of veel minder. Het demo model van de XM4 had het een stuk minder dan mijn nieuwe XM4, mogelijk toch iets te maken met dat het materiaal wat zachter/gladder is geworden of misschien gewoon vettig?

Nou blijken en allerlei aftermarket oorkussens (fluffy, ademend, stof, extra dik etc) verkrijgbaar te zijn voor de XM4 (maar niet in de grijze kleur waarin ik de XM4 had besteld). In overleg met de webshop toch maar besloten om mijn grijze XM4 terug te sturen en om te ruilen voor een zwarte. Als ik dan niet kan wennen aan het geluid kan ik altijd nog een setje stoffen kussens bestellen (noice cancelling werkt dan wel iets minder goed).

"I've had it with these motherf*cking snakes on this motherf*cking plane!"
Samuel L. Jackson, Snakes on a Plane

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee