Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilotjuh
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-04 12:40
Hey! Ik probeer een oudere Acer Aspire V5 aan de gang te krijgen om te kijken of ik deze voor tijdelijk gebruik kan klaarmaken voor iemand. Als ik de lader inplug krijg ik geen lampje dat aangeeft dat 'ie aan het laden is, en de power knop geeft ook geen teken van leven.

Ik heb al het een en ander geprobeerd, waaronder:
Continuïteit doorgemeten, zowel accu als oplaadpoort geeft aan stroom te krijgen.
CMOS batterij eruit gehaald voor n langere tijd om de BIOS te resetten.
Accu eruit gehaald en alleen aan lader gehangen om te kijken of het aan de accu lag.

Ik ben niet bekend met deze laptop, dus weet ook niet wat waar zit op dit moederbord. Helaas ook geen sticker aanwezig met typenummer, alleen een typenummer kunnen vinden via het nummer van de accu, deze lijkt er wel exact op maar is voor mij niet zeker dat het deze laptop is.
Kan iemand mij misschien helpen?

-rilotjuh

Beste antwoord (via rilotjuh op 11-03-2022 13:00)

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-05 07:18

Zorian

What the fox?

rilotjuh schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:48:
[...]

Is daar verder niks aan te doen dan? Laatste keer, wel al een tijdje geleden, dat ik hem aan de lader hing en opstartte ging het wat moeizaam, maar hij deed het nog wel.
Dat klinkt alsof ie toen al stervende was. Als je compleet 0 teken van leven krijgt, met en zonder accu, en de adapter geeft de juiste spanning (en zakt niet in als je hem belast) dan is de laptop defect. Waarschijnlijk iets in het moederbord.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Ga er maar vanuit dat ie gewoon morsdood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilotjuh
Zorian schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:38:
Ga er maar vanuit dat ie gewoon morsdood is.
Is daar verder niks aan te doen dan? Laatste keer, wel al een tijdje geleden, dat ik hem aan de lader hing en opstartte ging het wat moeizaam, maar hij deed het nog wel.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

rilotjuh schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:48:
[...]

Dat klinkt alsof ie toen al stervende was. Als je compleet 0 teken van leven krijgt, met en zonder accu, en de adapter geeft de juiste spanning (en zakt niet in als je hem belast) dan is de laptop defect. Waarschijnlijk iets in het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rilotjuh
Zorian schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:58:
[...]

Ahh jammer, dankje voor de info! Dan ga ik ook geen poging meer doen om hem te fixen.