Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JansVerp
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
In september 2014 heb ik een HP Laserjet Pro 400 color MFP M475dw aangeschaft. Deze heeft intussen zo'n 10200 "vertoningen" (afdrukken) op de teller staan en heeft tot voor kort probleemloos gewerkt.

Inmiddels staat het logboek vol met de foutcode 13.0000 (papierstoring) want na afloop van iedere printopdracht verschijnt op het display de melding "Storing in uitvoerbak. Open achterklep en verwijder papier.". Er is echter helemaal geen papier achtergebleven, dus er valt niets te verwijderen.

Het openen van de achterklep met duplexinstallatie is voldoende om het probleem op te lossen tot de eerstvolgende printopdracht. Verrassend genoeg maakt het niet uit of er slechts één vel of een hele stapel papier - al dan niet dubbelzijdig - wordt afgedrukt. De storing ontstaat dus pas nadat het laatste vel is afgedrukt.

Op de website van HP en het internet zijn weliswaar veel tips te vinden hoe vastgelopen papier moet worden verwijderd, maar daarvan is dus helemaal geen sprake. Het openen en sluiten van de achterklep is kennelijk voldoende om de storing, weliswaar tijdelijk, te verhelpen.
De aanbevolen harde reset is ook al meerdere keren gedaan, maar deze lost het probleem niet op.

Is er iemand die, wellicht uit eigen ervaring, een oplossing weet (anders dan een nieuwe printer kopen)?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plusreader1
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06-2022
http://blog.jasonpalmer.c...-paper-jam-error-code-13/ zegt: firmware updaten. Kan dat bij jouw printer ook de oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-09 10:19
Is de printer recent verplaatst? Staat deze op een horizontale en vooral vlakke ondergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JansVerp
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
Bedankt voor de reacties.
De printer is voorzien van de meest "recente" firmware, namelijk van 26-1-2015.
De printer is niet verplaatst en staat sinds de aanschaf op dezelfde plek, zelfs helemaal waterpas.

Nog contact gehad met HP. Kunnen niets voor mij betekenen.

[ Voor 0% gewijzigd door JansVerp op 13-03-2022 21:18 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:18

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Bij dit soort problemen moet je nauwgezet onderzoeken waar het papier blijft steken en waarom het daar blijft steken. Het kan zijn dat er werkelijk een probleem is en bijvoorbeeld een stukje plastic of zoiets af is gebroken waardoor het papier vast komt te zitten. Als je handmatig aan de rollen kunt draaien en het papier komt er alsnog uit, dan is er mechanisch waarschijnlijk niets aan de hand, doch als het papier er daarmee niet heelhuids uit komt, dan moet je dat oplossen.

Als de boel mechanisch in orde is, dan is het waarschijnlijk een sensor die niet goed werkt. Wellicht is de sensor vies of is er een andere reden dat de sensor het papier niet waarneemt. De printer denkt dat het papier niet goed uit de printer is gekomen, dus op zich wijst dat wel op een bepaalde sensor die het papier niet voorbij ziet komen.

HP is een fabrikant die heel keurig servicehandleidingen voor zijn printers publiceert en er is er ook eentje voor de Laserjet Pro 400.

Ik zou de instructies op bladzijde 20 hoe je de achterkant van de printer kunt demonteren eens heel gedetailleerd lezen en daadwerkelijk de achterzijde demonteren, wellicht dat je tijdens het demonteren iets raars tegenkomt dat je kunt verhelpen. En als je gelukt hebt is uit elkaar halen en weer in elkaar zetten soms genoeg om dit soort mechanische probleempjes de wereld uit te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-08 22:51
2 Weken geleden had ik exact hetzelfde bij een kennis.
Weliswaar de M477, maar met dezelfde melding.

Contact met HP en die konden er niet veel mee.
Monteur aansturen zou wat kosten met de kans dat de printer nog niet werkt.
Conclusie: koop maar een andere printer.

Printer bijna volledig uit elkaar gehaald, maar geen enkel stukje papier gevonden.
Printer staat klaar om naar de stort te brengen.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Wat soms wil helpen;
Ander papier. Serieus. Leg dit even in een hoek en pak een hele andere batch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:18

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Klopt, papier dat slipt op de rollen kan ervoor zorgen dat een blad papier te laat bij een bepaalde sensor aankomt en zorgt dat een printer een fout detecteert. Kan zo maar iets zijn als rubber dat geen goed grip meer op het papier heeft. Ander papier kan in dat soort situaties verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Ik had ook constant storingen op mijn m277dw.

Ander papier en al maanden geen storing gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enrique
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16-07-2022
Ik heb hetzelfde probleem met een HPLaserjet color pro 200 MFP 276NW.
Na veel rond te kijken vind ik geen nuttige informatie.
Ik heb dan wel een vermoeden dat het toestel sinds de laatste update een controle uitvoert op de originele cartridges en indien deze niet van HP zijn dan gaat de printer deze foutmelding weergeven.
Foutmelding getriggerd vanuit de software en indien het te bewijzen valt zelfs onwettelijk (voor andere modellen kun je dit via de configuratie van uw printer uitzetten).
De cartridge dat ik gebruik waren niet de originele van HP, ik heb nu wel originele cartridges erin gestoken voor de kleuren YMC de zwarte is nog zogoed als vol ik zal me eerst erdoor worstelen en nadien nog eens een originele cartridge erin steken om te zien of het dan weer normaal werkt.
Nadat ik de kleurcartridges vervangen had heeft het kortstondig gewerkt tot ik in het zwart wit wou printen.
Pagina: 1