Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-09 11:43
De afgelopen tijd heb ik twee Nederlandse Journalistieke Tech podcasts zien verdwijnen:
- Week van NUtech
- NOS op 3 Tech Podcast

Nu zijn podcasts niet het enige nieuwsmedium, maar ze zijn er niet minder populair op geworden afgelopen jaren.
Het zullen voor Tweakers niet de meest geluisterde podcasts zijn om nieuws te lezen, maar ik waardeerde het wel als een laagdrempelig iets voor een doelgroep die niet op deze website zit en ook veel minder interesse heeft in dit wereldje, toch in aanraking te brengen met tech nieuwtjes.

Is de journalistiek hun interesse langzaam aan het verliezen wat betreft "tech"? Of missen ze de kennis in huis? Is het geld? Of is het gewoon stom toeval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-10 21:17
Ik denk persoonlijk dat er gewoon weinig ruimte is voor Nederlandse podcast of videokanalen op dit gebied. Internationale platforms op bijvoorbeeld YouTube hebben een veel breder publiek, daardoor betere sponsordeals, vroegere toegang tot tech en hardware.

Zeker nu in tijden van schaarste waarin het niet ongehoord is om review exemplaren van hand te zien wisselen, zie je kleinere partijen gewoon laat aan de beurt komen met wigen tests. En voor het simpelweg napraten van anderen, heb je natuurlijk geen NL podcast nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:20
Nu ken ik die aangehaalde podcasts niet. Eentje die ik op lange ritten wel eens opzet : Nerdland maandoverzicht.
Gaat wel breder dan pure tech, ook biotechnologie, quantum, ... wordt besproken, en er kan/mag al eens gelachen worden. Fans van Tesla en Elon Musk moeten wel een olifantenvel hebben alvorens te luisteren. :P

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier