[Visio] Custom opmaak van swimlanes opslaan in stencil

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 11:10

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Topicstarter
Ik ben in Visio een sjabloon aan het bouwen, zodat iedereen in de organisatie dezelfde opmaak gebruikt bij het opstellen van processchema's. Over het algemeen lukt dit goed en is het vrij eenvoudig om een eigen sjabloon te maken en een eigen stencil te maken met de shapes en kleuren die we afgesproken hebben.

Ik loop echter tegen 2 problemen aan:
- Is het mogelijk om een zelfgemaakt stencil automatisch te laten openen bij een sjabloon?
  • Ik weet dat je in een sjabloon de standaard Visio stencils kunt aan/uit vinken die je wilt tonen bij het openen, maar dit werkt blijkbaar niet met zelfgemaakte stencils?
  • De workaround die ik gevonden heb is gebruik maken van het documentstencil waarop alle gebruikte shapes staan. Die heb ik opgeschoond en aangevinkt. Deze wordt netjes geopend, maar alle andere gebruikte shapes worden hier direct aan toegevoegd waardoor dit binnen de kortste keren vervuild is.
  • Is er een andere manier om een custom stencil toe te voegen aan een sjabloon, zodat gebruikers niet telkens handmatig het stencil van een netwerkomgeving moeten openen?
- Hoe kun je de opmaak van de titel en fase balk van de BPMN shape Swimlane wijzigen?
  • Ik heb de master shape uit het BPMN stencil toegevoegd aan mijn eigen stencil
  • Met Modelshape bewerken kan ik de opmaak van de baan wijzigen
  • In het modelshape scherm wordt enkel de baan getoond, niet de fase- en titelbalk.
  • Ik kan het zwembad, net als alle andere shapes, aan mijn flowchart toevoegen en daar opmaken zoals ik het wil en dan slepen naar mijn stencil. Maar bij het zwembad verlies je dan alle eigenschappen van een zwembad.. Dit gebeurt met de andere shapes niet.
  • De thema's en kleurenthema's zijn de beperkt in de mogelijkheden. Je kunt bijvoorbeeld de titelbalk niet een andere kleur geven als de functiebalk met het thema alleen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xEOXs-3oY7xzRYgZZazbMSD7N8M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4fjNXFkBPcNuszHtbsslFtHO.png?f=fotoalbum_large

Ik maak overigens gebruik van Visio Professional