[Plesk] Hoe op serverniveau absolute PHP waarden limiteren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 17:01
Voor de inrichting van een shared hosting omgeving op basis van Plesk, zit ik met het volgende vraagstuk.. In Plesk zijn bepaalde PHP-instellingen, zoals bijv. memory_limit, max_execution_time e.d. op "dienstenpakket" niveau in te stellen. Dienstenpakketten zijn te vergelijkek met "abonnementen" zoals aan klanten te koop worden aangeboden. Zeg "Start", "Plus", en "Pro", bijvoorbeeld. Als beheerder stel je per dienstenpakket de standaard PHP-instellingen in, indien gewenst zelfs op PHP versie-niveau.

Vervolgens kun je als beheerder instellen of klanten individueel hun PHP-instellingen mogen aanpassen via de UI. Indien ja, dan kan een klant via een configuratiepagina bijvoorbeeld memory_limit ophogen. Wanneer dat uitstaat, kan dat niet, en kan de klant alleen de toegekende waarde bekijken. Wil je dus voorkomen dat een klant met een iets te enthousiast ingestelde memory_limit de server onderuit trekt, dan zet je dit dus uit.

So far, so good. Zou je zeggen. Echter.. Via een zogeheten ".user.ini" file kan een klant alsnóg zijn PHP-instellingen ophogen. In sommige gevallen kan het zelfs via een ini_set() functie in PHP.

Mijn vraag is nu; hoe stel ik op serverniveau nu een absoluut maximum in van dergelijke waarden, ter voorkoming dat een klant zelf de waardes zodanig kan ophogen dat de server er ernstig hinder van ondervindt?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:15

jurroen

Security en privacy geek

Ik kan zelf CloudLinux OS aanbevelen voor het inrichten van een shared webhosting omgeving. Met LVE kun je restricties toepassen, niet alleen het geheugengebruik, maar ook CPU, IOPS, EP, IO etc. En met CageFS kun je ook toegang geven tot een afgezonderde shell :)

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry