Waarom werkt WebRTC niet op sommige netwerken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKL-NL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-01-2023
Hallo allemaal,

Als ik voice channels op Discord gebruik, dan werkt dat soms niet, vooral op publieke netwerken, WebRTC kan dan geen route worden vinden. Ik weet dat er oplossingen en workarounds zijn, dus daar gaat deze vraag niet zozeer over.

Wat ik me wel afvroeg is waarom sommige netwerken dusdanig zijn ingericht dat dit soort functionaliteit out-of-the-box niet goed werkt (keuzes van netwerkbeheerders wellicht?). Is er iemand die daar wat licht op kan laten schijnen?

Beste antwoord (via JKL-NL op 11-03-2022 10:00)

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38

ShadowBumble

Professioneel Prutser

JKL-NL schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:47:
Op zich een goed punt.

Maar het verklaart niet waarom specifiek WebRTC wordt geblokkeerd vanwege vermeend dataverbruik. Iemand die daar wat achtergrond over kan geven?
Ik weet niet of dat de reden is (en jij ook niet) het is enkel een suggestie dat het een overweging kan zijn (ik denk ook dat je niet in volume data gebruik moet denken maar meer in beschikbare bandbreedte), mijn overweging zou zijn dat als ik een publiek netwerk zou draaien en zoveel mogelijk mensen zou willen helpen in hun behoefte om te internetten. Dat ik dan niet graag zou zien dat een enkele user zoveel bandbreedte kan innemen dat de ervaring van mijn andere gebruikers negatief beïnvloed wordt, net zoals bijvoorbeeld dat op openbare netwerken vaak streaming diensten zijn geblokkeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door ShadowBumble op 10-03-2022 17:54 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:12
Wat bedoel je met sommige netwerken? Je bedoeld open netwerken? Of bij iemand thuis?

Kan me voorstellen dan het niet werkt bij opennetwerken. Dat het bewust is uitgeschakeld. ( dataverbruikt etc )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKL-NL
@corporalnl Inderdaad vooral open netwerken.

Waarom is dataverbruik dan een reden om het uit te schakelen? Misschien begrijp ik het verkeerd hoor, maar is het niet raar als een netwerkbeheerder zou bepalen dat ik iets niet mag gebruiken vanwege dataverbruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

JKL-NL schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:35:
Misschien begrijp ik het verkeerd hoor, maar is het niet raar als een netwerkbeheerder zou bepalen dat ik iets niet mag gebruiken vanwege dataverbruik?
Waarom zou je verwachten dat je van een open netwerk zonder voorwaarden gratis gebruik mag maken ? Ik vind het eigenlijk helemaal niet raar dat als je een open of gast netwerk draait dat de netwerk beheerder de dienst uit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKL-NL
Op zich een goed punt.

Maar het verklaart niet waarom specifiek WebRTC wordt geblokkeerd vanwege vermeend dataverbruik. Iemand die daar wat achtergrond over kan geven?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

JKL-NL schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:47:
Op zich een goed punt.

Ik weet niet of dat de reden is (en jij ook niet) het is enkel een suggestie dat het een overweging kan zijn (ik denk ook dat je niet in volume data gebruik moet denken maar meer in beschikbare bandbreedte), mijn overweging zou zijn dat als ik een publiek netwerk zou draaien en zoveel mogelijk mensen zou willen helpen in hun behoefte om te internetten. Dat ik dan niet graag zou zien dat een enkele user zoveel bandbreedte kan innemen dat de ervaring van mijn andere gebruikers negatief beïnvloed wordt, net zoals bijvoorbeeld dat op openbare netwerken vaak streaming diensten zijn geblokkeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door ShadowBumble op 10-03-2022 17:54 ]

Pagina: 1