Plinthoogte, advies en ervaringen gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
Over 2 weken wordt onze vloer gelegd. We hebben gekozen voor 90*15mm op de benedenverdieping en 70*15mm op de bovenverdieping.

We zitten echter te twijfelen om hier 12cm van de maken.
Plafondhoogte is 2.73m

Zien jullie nadelen aan plinten van 12cm hoogte? En heeft iemand misschien een voorbeeld hiervan?

...less is more

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:54
Zet een stuk plint of plank van 12 hoog tegen de muur en bepaal wat je hiervan vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Ik heb 14cm op de benedenverdieping en op zolder. Op de 1e verdieping heb ik 12cm en daar heb ik een beetje spijt van. Dat komt omdat de neuten op de 1e verdieping 12,3cm hoog zijn en 12cm breed en daardoor bijna vierkant, terwijl op de andere verdiepingen ze meer rechthoekig zijn.

Mijn conclusie is dat je plinten goed moeten passen bij je neuten en architraaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 01:31
Denk dat het vooral een kwestie van smaak is.

Ik heb zelf onlangs 12cm plinten aangebracht.
Is een jaren 30 huis waar vergelijkbare plinten oorspronkelijk ook zaten. Dus (als hierboven al genoemd) paste dat ook weer mooi icm de (deels bestaande) neuten en architraven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
Helemaal niet nagedacht over de verhoudingen qua deurkozijnen. Bedankt voor deze tips.

...en in ieder geval 2 nieuwe woorden geleerd ;)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisianstar
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
De wat en de wat? twee neuten in het archief?
Volgende week ook plinten bestellen, hoogte beperkt tot 12 cm i.v.m. onderste keukenlade...

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

Pagina: 1