[2FA] Hardware Info: kan geen 2FA instellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 21:30
Op Hardware Info gebruik(te) ik 2FA, maar dit gaf opeens problemen. Ik moet zeggen dat ik al eens een inlogprobleem had met 2FA, maar de nieuwe verificatiecode werkte toen wel weer. Vorige week kon ik opeens niet meer inloggen op HWI, alle verificatiecodes die ik gebruikte werden niet geaccepteerd.
De foutmelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t6Lj3pp_s7Z2E-QhkQHKZfnYGkI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D5WWWw1LfDUXJbmQURmoh5bA.jpg?f=fotoalbum_large

Ik dus HWI gemaild en na enkele dagen kreeg ik eindelijk bericht dat ze 2FA voor mij hadden uitgeschakeld. Ik daarna weer op HWI inloggen om 2FA opnieuw in te schakelen. Maar dit 2FA inschakelen lukt nu niet. De foutmelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rUI_8S_7wMagM5Q9qXhxlxS58Zk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E6A3Q1q1g9aostyMVOGQzSnL.jpg?f=fotoalbum_large

Ik weer HWI gemaild om na weer 3 dagen antwoord te krijgen dat het enige wat ze kunnen doen is uitschakelen van 2FA. Maar dat vond ik dus een flutantwoord, als beheerder beheer je toch de site en als er problemen zijn kan je daar toch induiken en oplossen.

Gezien het HWI forum weg is en verwijst naar het tweakers forum meld ik het dus nog eens hier. Ik zou graag een oplossing willen om 2FA in te kunnen schakelen, jullie(HWI) bieden het aan, dus ga ik ervan uit dat problemen toch opgelost kunnen worden?

Beste antwoord (via Rudie_V op 12-03-2022 10:49)

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-10 16:34

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
In de tussentijd heb ik even een smerig lapmiddel praktische workaround toegepast, werkt het nu weer?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zou beginnen met ihkv troubleshooting de boosdoener zoeken. Andere browsers? Andere foon/pc? Ander netwerk? Alle adblockers en andere blockers uit? Datum en tijd kloppen (op pc en op device waar de tweede factor wordt gegenereerd)? Etc

[ Voor 15% gewijzigd door F_J_K op 10-03-2022 14:51 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudie_V
F_J_K schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:50:
Ik zou beginnen met ihkv troubleshooting de boosdoener zoeken. Andere browsers? Andere foon/pc? Ander netwerk? Alle adblockers en andere blockers uit? Datum en tijd kloppen (op pc en op device waar de tweede factor wordt gegenereerd)? Etc
Sorry, hier vergeten neer te zetten wat ik al gedaan had(voordat ik HWI al mailde om het te melden).

Ik heb direct andere 2FA sites getest om te kijken of het in de 2FA app zat of misschien een probleem met de tijd, maar die werken gewoon, zo ook op tweakers gezien ik ingelogd ben.
Andere browser ook geprobeerd, ander netwerk ook, geen oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

We hebben hier een ticket voor gemaakt om dit verder te onderzoeken :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
crisp schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:56:
We hebben hier een ticket voor gemaakt om dit verder te onderzoeken :)
Bedankt! (y)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-10 16:34

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
In de tussentijd heb ik even een smerig lapmiddel praktische workaround toegepast, werkt het nu weer?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
Kees schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:01:
[...]

De smerig lapmiddel praktische workaround werkt!

Ik ben ingelogd, 2FA ingeschakeld wat zonder problemen ging. Daarna uitgelogd en weer opnieuw ingelogd, 2FA verificatecode ingevoerd en het werkt weer! Voor de zekerheid nogmaals uitgelogd, cookies verwijderd en weer ingelogd zonder problemen.

Bedankt in ieder geval!

Wat was nou het probleem als ik vragen mag? En gezien dit een workaround is, moet je dus nog op zoek naar een goede oplossing?
Pagina: 1