Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steinumstein
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-09 13:08
hoi allemaal,

ik heb een HP Thunderbolt G2 docking station, maar de combokabel die naar m'n laptop moet, past niet. Er zit een vaste combokabel op, met usb-c en power aan elkaar, en de poorten op mijn probook 650 zitten net iets verder uit elkaar dan de stekker.

Volgens mij zou ik zo'n stekker nodig moeten hebben, waarbij de ene kant los van elkaar zit:
https://nl.aliexpress.com/item/1005001694119556.html

De officiële stekker van HP is uitverkocht en komt vast niet terug. Ik vraag me vooral af of ik dit ook met een 'gewone' thunderbolt usb-c stekker kan vervangen, of dat die ronde connector er ook echt bij moet zitten aan beide kanten.

Wie kan me hierbij helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

rdejongjr

Gnome

is die kabel niet verkeerd om gemonteerd?
Onderkant eraf schroeven en de kabel omdraaien?

Anders idd vervangen door thunderbolt/usb-c only kabel, meeste probooks vragen niet meer dan 100w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steinumstein
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-09 13:08
Ha @rdejongjr daar had ik nog niet aan gedacht haha! Net even gekeken, en aan de andere kant van de stekker zitten dezelfde twee connectors, maar dan nog iets dichter bij elkaar. Stekker zat dus goed, helaas.

Je denkt dat ik hier best een usb-c only thunderbolt kabel voor kan gebruiken? Er worden volgens mij ook zulke versies verkocht, dus dat klinkt logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

rdejongjr

Gnome

Extra stekker is eigenlijk alleen voor modellen die extra veel lusten (ultra en z-book modellen).
Eventueel kun je de 2 stekkers ook scheiden met een goed mes of ijzerzaagje, ik verwacht niets anders dan wat plastic.