Database software voor dummies.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomVers
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 25-03-2022
Heeft hier iemand tips naar een ideaal beginnende database software die gemakkelijk zelf in te stellen of aan te leren is?

Op dit moment gebruiken wij in de bureau elk onze eigen verzameling van excel formuliertjes om al onze informatie in op te slaan en te verwerken. De gewichten van inkomend materiaal verwerkt onze organisator van opslag in een excelblad met de grondstofcodes, persoon van boekhouding heeft dan weer een apart formulier waar hij die gewichten koppeld aan de prijs per gewicht en nog ergens anders hebben we een excel blaadje waarmee we externe instanties kunnen infomeren over welke batchen we liggen hebben. Dat is dus drie keer dezelfde info invoegen :/ . Graag had ik mij wat verdiept in iets basics om met in inkomende info elk ons gepast rapport te kunnen maken. Ik zal echter eerst met bewijzen moeten komen dat dit nuttig is alvorens er hard geïnvesteerd zal worden. Dus graag in het begin iets basics waarna ik het bedrijf dan kan overtuigen om er in door te groeien.

[ Voor 87% gewijzigd door tomVers op 10-03-2022 14:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er wordt vaak al snel naar Access gewezen. Maar zoeken bij google naar 'simple to use database software' geeft een boel opties. Hangt verder erg van details af dus ik zou voorstellen: ga daar een tijdje in grasduinen en bespreek eventuele twijfels.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:35

Yucon

*broem*

Ga eens met powerapps en sharepointlists spelen. Die doen wat je zoek, en als je het losjes vergelijkt is het de moderne variant van Access.