Ubiquiti Amplifi + T-Mobile Zyxel > download spontaan naar 0

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:45
Gisteren is ineens de downloadsnelheid op ons thuisnetwerk naar een nulpunt gedaald. Zonder dat er aanwijsbaar iets is veranderd. Ik kom er zelf op dit moment even niet meer uit. Iemand nog ideeën wat ik kan proberen om het te fixen?

Situatie
- T-Mobile Zyxel T50 router met glasvezelverbinding
- Speedtest bij direct aansluiten op T50 is in orde, router/modem lijkt dus te werken
- Ubiquiti Amplifi HD achter T50 aangesloten, helaas heeft de T50 geen bridge mode
- PiHole op een Raspberry Pi, DNS van Amplifi verwijst hier naar

Wat is er gebeurd en heb ik al geprobeerd?
- Plotseling geen download meer mogelijk
- Speedtest ingebouwd in Amplifi werkt voor ping en upload, maar bij download start deze tussen de 5-30Mbps om daarna helemaal naar 0 te zakken. Vervolgens mij de uploadtest gaat de download ineens omhoog naar 1-2Mbps
- Amplifi, Zyxel en MC allemaal gereset
- Zyxel naar fabrieksinstellingen gezet
- Amplifi vast IP toegewezen en in DMZ gezet
- Kabel tussen Amplifi en Zyxel vervangen
- DNS in Amplifi naar Zyxel gezet
- DNS in Amplifi naar 1.1.1.1 gezet

Helaas heeft niets verschil gemaakt. Idealiter vervang ik de modem door iets dat in Bridge Mode kan, maar tot gisteren werkte alles prima zonder. Wat zou ik nog meer kunnen proberen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1299462

Hi @millerman_sf,

Als je alleen internet afneemt of eventueel ook TV op het nieuwe platform. Dan kun je de Amplifi direct op de MC aansluiten. Alleen vlan 300 moet worden ingesteld op de WAN van de Amplifi. Dan heb je Zyxel niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:45
Helaas, dat was het ook niet. Vlan op 300 gezet en direct aangesloten, dat werkt wel met alleen internet hier. Alleen is het resultaat hetzelfde: een downloadsnelheid tegen de 0.

Er lijkt dus iets serieus mis te zijn met de Amplifi. Die misschien maar een keer naar fabrieksinstellingen zetten :(

[ Voor 4% gewijzigd door millerman_sf op 10-03-2022 16:58 ]