Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeNukem3D
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-05 17:55
Beste mensen,

Ik heb een Lenovo p2 met het OS Nougat 7.0. Dit OS is blijkbaar te oud want de Rabo app zeurt sinds kort dat het binnenkort niet meer ondersteund wordt. Het toestel laat officieel geen nieuwe OS installatie toe. Nu zie ik op verschillende websites dat ik het OS kan updaten met een custom ROM om Android 12 te installeren. Ik ben bereid om dat te doen, maar ik wil wel dat het OS veilig en stabiel is. Ook zou ik graag een heldere uitleg hebben zodat ik weet hoe ik het precies moet aanpakken. Ik las namelijk dat de software voor de OS update per toestel verschilt en dat ik een back-up moet maken.

Mijn vragen zijn dus:
- Kan ik mijn OS veilig en stabiel updaten naar Android 12?
- Op welke website vind ik daarvoor de juiste software met een heldere uitleg?

Bedankt! :)

Prettige dag.

Beste antwoord (via DukeNukem3D op 11-03-2022 12:20)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@DukeNukem3D welke websites / dingen heb je zelf al gevonden?

Websites zoals XDA-Developers en LineageOS.org kunnen je in ieder geval al een heel eind voorruit helpen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@DukeNukem3D welke websites / dingen heb je zelf al gevonden?

Websites zoals XDA-Developers en LineageOS.org kunnen je in ieder geval al een heel eind voorruit helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeNukem3D
Dankjewel Rens. Ik had een aantal websites en filmpjes op Youtube gevonden maar daarvan kwam de informatie nogal amateuristisch over. Daarom heb ik geen links geplaatst. Ook zag ik xda developers maar ik kon door de bomen het bos niet vinden. Op deze pagina staan downloads voor mijn apparaat: https://forum.xda-develop...overies-other-devel.6152/
Maar ik heb geen idee welk onderwerp / download ik moet hebben.

De andere website die je voorstelt, LineageOS, komt overzichtelijker over. Dank je. Als ik daar naar mijn apparaat ga, dan kom ik bij https://download.lineageos.org/kuntao. Daar staan dan 4 opties, allemaal dezelfde versie 18.1 maar het verschillende datums. Is het verstandig als ik dan de oudste neem, die van 2022-02-14, omdat die mogelijk het stabielst is?

Prettige dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Als je iets verder had geklikt, had je dit gevonden:
https://download.lineageos.org/kuntao/changes/

En had je al antwoord gehad op je vraag ;)

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

DukeNukem3D schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:29:
De andere website die je voorstelt, LineageOS, komt overzichtelijker over. Dank je. Als ik daar naar mijn apparaat ga, dan kom ik bij https://download.lineageos.org/kuntao. Daar staan dan 4 opties, allemaal dezelfde versie 18.1 maar het verschillende datums. Is het verstandig als ik dan de oudste neem, die van 2022-02-14, omdat die mogelijk het stabielst is?
Ik zou de nieuwste gebruiken. Dat doe ik ook. :) Maar dan op mijn Pocophone F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeNukem3D
Ruzor schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:39:
Als je iets verder had geklikt, had je dit gevonden:
https://download.lineageos.org/kuntao/changes/

En had je al antwoord gehad op je vraag ;)
Bedankt voor je reactie. Ik zie alleen niet in hoe kan ik uit de lijst met de specificaties van de update kan opmaken welke versie stabiel is. Hoe dan ook, ik zal de oudste van de 4 proberen te installeren.

Prettige dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

DukeNukem3D schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:22:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik zie alleen niet in hoe kan ik uit de lijst met de specificaties van de update kan opmaken welke versie stabiel is. Hoe dan ook, ik zal de oudste van de 4 proberen te installeren.
Zoals rens-br ook al aangeeft, ik zou de nieuwste pakken. Deze heeft de laatste updates.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekie
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 24-12-2022
@DukeNukem3D
Ik zie hier dat de huidige versie van Android versie 11 is.
Hoe draait de P2 met Android 11 bij jou ondertussen?
Ik zit in het zelfde schuitje en vroeg me af of Android 11 niet te zwaar is voor de hardware van de P2 die toch al een goeie 5 jaar oud is.
Of zou het beter zijn om een oudere versie er op te zetten?
Wat zijn uw bevindingen?

I.v.m. het unlocken en die 14 dagen wachttijd en het feit dat je toestel gewiped wordt had ik nog een vraag: wanneer wordt je toestel gewiped?
- op het moment van request (als de 14 dagen starten)
- na goedkeuring (dus na max 14 dagen)
- of nadat je dan zelf nog iets bevestigt?

Reden is dat ik zelf wil kiezen wanneer ik het toestel root en upgrade en dat dit niet op een ongepast moment gebeurt gezien ik geen vervangtoestel heb

bedankt

[ Voor 51% gewijzigd door twiekie op 12-09-2022 22:11 ]

Pagina: 1