Ervaring met treinkaartaanbieding verder dan je bestemming?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:39
Beste mensen,

Ik heb misschien een beetje een rare vraag :P dit weekend heb ik een feestje in Harderwijk. Ik verdien helaas geen geld als water en wil eigenlijk de auto laten staan. Zelf woon ik in Groningen (stad). Dus de trein is een optie.
Nu zat ik te kijken naar aanbiedingen op Spoordeelwinkel, en vond ik deze: https://www.ns.nl/spoorde...jes/shoppen-roermond.html

Je koopt dan een Dagretour Roermond, en dat is een stuk goedkoper dan een dagretour Harderwijk. Alleen stap ik dan wat eerder uit, dus in Harderwijk.

Nu zal dit ergens wel een soort grijs gebied zijn, want eigenlijk moet je op dat kaartje natuurlijk gewoon naar Roermond. Maarja, aan de andere kant; ik zit maar de helft van de tijd in de trein die dezelfde kant op rijdt, dus wat is er eigenlijk echt op tegen.

Maar mijn vraag is eigenlijk; kom ik harderwijk op (inchecken terugreis) met dat digitale kaartje of krijg je dan simpelweg de melding van het incheckapparaat "yo, dit is Roermond niet, koop eens een normaal kaartje"? :)

Iemand hier toevallig ervaring mee?

Beste antwoord (via spokje op 10-03-2022 19:48)

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:37
Ja dat is het dus inderdaad; door de Sprinter Zwolle - Harderwijk te pakken wijk je af van de snelste route, zonder 'm korter te maken of een overstap weg te nemen. (Vergat trouwens 1 uitzondering: je mag ook een minder snelle optie pakken, als je daarmee eerder op de eindbestemming aankomt. Iemand die Zwolle-Utrecht reist mag daarvoor de sprinter pakken, omdat die dan eerder aankomt dan de volgende snellere optie)

Dus het enige wat nog een beetje in de buurt van toegestaan komt, is met dit kaartje naar Amersfoort or Zwolle en vanaf daar op een ander vervoersbewijs met trein/bus naar Harderwijk.

Ik zou dus maar een dagretour kopen, als de conducteur goed oplet kost 't zo maar een stuk meer :p

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 13:07
Volgens mij moet het gewoon kunnen (heb er zelf geen ervaring mee tho), mits het op de reguliere route ligt.

Wat je volgens mij beter kan doen is een NS Weekend Flex abbo afsluiten voor €2 per maand, dan krijg je in het weekend 40% korting. Een retourtje naar Harderwijk is dan €28,32, zelfs nog iets goedkoper dan het spoordeelwinkel uitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Knul schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:01:
Volgens mij moet het gewoon kunnen (heb er zelf geen ervaring mee tho), mits het op de reguliere route ligt.

Wat je volgens mij beter kan doen is een NS Weekend Flex abbo afsluiten voor €2 per maand, dan krijg je in het weekend 40% korting. Een retourtje naar Harderwijk is dan €28,32, zelfs nog iets goedkoper dan het spoordeelwinkel uitje.
Had ik ook gevonden inderdaad, alleen heb ik geen OV chipkaart, en dat duurt 5 werkdagen las ik. En het feestje is zaterdag al. Ik had dit misschien een week eerder moeten uitzoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:56

Honesty

kattenneus!

Deden wij ook altijd, je kan ook als je een dagretour hebt ergens onderweg uitstappen en daar wat eten.
Je kan alleen niet naar andere steden die niet op de route liggen dus niet dat je uitstapt in Amsterdam en zegt dat je onderweg was naar Roermond.

Wij doen vaak flex weekend vrij een maand aanzetten dan rij je voor 29 euro 4 of 5 weekenden gratis en dan rijden we heel Nederland door.

[ Voor 58% gewijzigd door Honesty op 10-03-2022 14:19 ]

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Honesty schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:15:
Deden wij ook altijd, je kan ook als je een dagretour hebt ergens onderweg uitstappen en daar wat eten.
Ja precies, en inchecken op je tussenstation is dan ook geen probleem vervolgens (door de poortjes gaan)?

[ Voor 3% gewijzigd door spokje op 10-03-2022 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:56

Honesty

kattenneus!

spokje schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:17:
[...]

Ja precies, en inchecken op je tussenstation is dan ook geen probleem vervolgens (door de poortjes gaan)?
Nooit meegemaakt in ieder geval, anders stel je de vraag bij spoordeelwinkel en zeg je dat ff langs een vriend in Harderwijk wil.

[ Voor 15% gewijzigd door Honesty op 10-03-2022 14:22 ]

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:12

ralpje

Deugpopje

Met die spoordeelwinkel kaartjes hoef je niet in- of uit te checken.
Je krijgt een QR code die je gebruikt om de poortjes te openen op stations waar dat nodig is en die je aan de conducteur kunt tonen als vervoersbewijs.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
ralpje schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:24:
Met die spoordeelwinkel kaartjes hoef je niet in- of uit te checken.
Je krijgt een QR code die je gebruikt om de poortjes te openen op stations waar dat nodig is en die je aan de conducteur kunt tonen als vervoersbewijs.
O ja precies, m'n twijfel zat meer in of het poortje in Harderwijk op de terugreis wel zou openen op dat kaartje indd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ShitHappens
Let er wel even op, dat Harderwijk NIET op de toegestane routes Groningen-Roermond ligt. Je reist dus een deel van de reis (het traject Zwolle-Harderwijk) zwart omdat je met een kaartje Groningen-Roermond daar onmogelijk uit hoort te komen. Je mag namelijk de snelste route, kortste route (in km) of route met minste overstappen pakken; geen van deze komen langs Harderwijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:34
Misschien niet geheel relevant hier, maar zelf met een meereiskaartje wel eens een discussie gehad met een conducteur:

Traject Groningen - Breda, maar hadden in Zwolle de sprinter gepakt (want IC was overvol). Werden aangesproken dat je altijd de snelste route moest nemen (en dus niet met sprinter op die route, want IC is sneller)

Ondanks dat Harderwijk op de route ligt, de IC stopt daar niet dus mogelijk vergelijkbaar met mijn situatie?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Ja dat is het dus inderdaad; door de Sprinter Zwolle - Harderwijk te pakken wijk je af van de snelste route, zonder 'm korter te maken of een overstap weg te nemen. (Vergat trouwens 1 uitzondering: je mag ook een minder snelle optie pakken, als je daarmee eerder op de eindbestemming aankomt. Iemand die Zwolle-Utrecht reist mag daarvoor de sprinter pakken, omdat die dan eerder aankomt dan de volgende snellere optie)

Dus het enige wat nog een beetje in de buurt van toegestaan komt, is met dit kaartje naar Amersfoort or Zwolle en vanaf daar op een ander vervoersbewijs met trein/bus naar Harderwijk.

Ik zou dus maar een dagretour kopen, als de conducteur goed oplet kost 't zo maar een stuk meer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Hmzz oké :P bedankt allemaal!

[ Voor 6% gewijzigd door spokje op 10-03-2022 19:49 ]

Pagina: 1