Vraag

• Dries
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11-03-2022
Galaxy s20 + verbinden met 4 tb externe harde schijf

Ik heb een redelijk probleem ik zou mijn intenso 4tb externe harde schijf willen gebruiken op mijn Galaxy s20 + maar in het verleden toen ik nog een Galaxy s7 edge had en deze had proberen aansluiten kon hij deze niet lezen omdat die waarzchijnlijk te zwaar was (want een externe harde schijf van 1.5 tb was geen probleem)

Wat gebeurde er toen mijn s7 had mijn 4 tb harde schijf automatisch heringedeeld in 2 delen van ongeveer 2 tb dus ik kon enkel maar 2 tb gebruiken en de andere 2 tb was gewoon onbruikbaar geworden zelf wanneer ik deze erna op mijn laptop wilde gebruiken was er enkel 2 tb zichtbaar ik heb toen heel wat uren gespendeerd aan het herstellen van mijn harde schijf zodat ik toch terug 4 tb beschikbaar had

Nu ben ik paar jaar verder en mijn 4tb harde schijf staat nu voor ongeveer 3 tb vol mijn angst is nu dat wanneer ik deze terug wil aansluiten aan mijn Galaxy s20 + dat deze weer hetzelfde gaat doen als ik het verleden en dat ik dan ook al mijn 3 tb aan bestanden die nu op die harde schijf staan volledig ga kwijt zijn

Kan iemand met kennis van zaken mij met zekerheid zeggen als mijn Galaxy s20 + wel in staat gaat zijn om mijn 4 tb harde schijf te kunnen lezen zonder dat ik hetzelfde ga meemaken als met de Galaxy s 7 waardoor ik al mijn bestanden dreig kwijt te spelen

Hopelijk heb ik dit een beetje verstaanbaar uitgelegd als u wat meer verduidelijking wil over deze situatie mag u het altijd vragen

Mvg Dries

Alle reacties

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:17
Ik zou het niet aandurven of eerst goede backup maken

Android kan, zo te lezen, niet standaard ntfs en je schijf zal wel ntfs zijn. Je moet dus eerst een ntfs module erop zien te krijgen. Die 2tb limit lijkt weer van mbr te komen

Ik zou eerst vanaf scratch die 4tb schijf werkend krijgen (leeg) en als dat werkt de 4tb schijf vullen

https://support.paragon-s...id-devices-supporting-OTG

[ Voor 27% gewijzigd door laurens0619 op 10-03-2022 07:07 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Dries welkom op Tweakers.

Aangezien dit een vraag betreft over een smartphone, schopje van NT naar AND.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:37
Als de schijf geformatteerd is in ExFAT verwacht ik dat het wel werkt.

• Dries
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11-03-2022
Ok bedankt maar die harde schijf van 1.5 tb ging wel standaard zonder die naar nfts formaat te doen en ik dacht toen in der tijd dat het met die van 4 tb ook gewoon ging (ik ken wel ntfs en fat32 en exfat maar weet niet goed wat het precies wil zeggen maar heb in het verleden wel regelmatig met Apps die veranderingen gedaan) maar bedankt voor je antwoord ik ga dus idd best u raad opvolgen thnx
Ps : wat is mbr

Mvg Dries

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:17
Mbr is het partitie type. Mbr kan max 2tb aan

https://www.diskpart.com/...-partitions-0001.amp.html

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1