financieel adviseur en rotzooi op de pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trezzy
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik was laatst bij een financieel adviseur op kantoor voor een hypotheek en toen zag ik hoe de beste meneer van alles met de computer aan het doen was. En hoe traag dit wel niet was. mij bekroop echt het gevoel dat hij adware, spyware en of een vet virus op zijn pc had. ook dat zijn internet explorer gehijackt was met een vreemde zoekmachine. Ik zei tegen hem. Ik heb het gevoel dat je troep op pc hebt. Hij keek me verward aan en zei.. Oh nee deze tabs heb ik open staan voor jouw en begon ze te sluiten. maar de pc werd niet sneller. Toen vroeg ik hem om iets op te zoeken. En kreeg me toch een hoop onzin te zien.

Zoon bedrijf scant dood leuk paspoorten van heen hoop mensen, waaronder nu dus ook die van mij.
Maar wat zou ik hier mee moeten doen want hij zag geen kwaad in de dingen die daar gebeurde.

Ligt dit aan mij of moet ik hier iets mee

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:25
nee hoor,
als er een datalek ontstaat en er genoeg mensen gedupeerd raken dan komt dat vanzelf wel aan het licht...

Wat je wel zou kunnen doen is als je je er niet prettig bij voelt een andere financieel adviseur zoeken die de datasecurity wel serieus neemt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
trezzy schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 04:20:
Ik was laatst bij een financieel adviseur op kantoor voor een hypotheek en toen zag ik hoe de beste meneer van alles met de computer aan het doen was. En hoe traag dit wel niet was. mij bekroop echt het gevoel dat hij adware, spyware en of een vet virus op zijn pc had. ook dat zijn internet explorer gehijackt was met een vreemde zoekmachine. Ik zei tegen hem. Ik heb het gevoel dat je troep op pc hebt. Hij keek me verward aan en zei.. Oh nee deze tabs heb ik open staan voor jouw en begon ze te sluiten. maar de pc werd niet sneller. Toen vroeg ik hem om iets op te zoeken. En kreeg me toch een hoop onzin te zien.

Zoon bedrijf scant dood leuk paspoorten van heen hoop mensen, waaronder nu dus ook die van mij.
Maar wat zou ik hier mee moeten doen want hij zag geen kwaad in de dingen die daar gebeurde.

Ligt dit aan mij of moet ik hier iets mee
Iemand die in 2022 nog internet explorer gebruikt is al een red flag m.b.t computer gebruik :+

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trezzy
boyette schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 05:01:
nee hoor,
als er een datalek ontstaat en er genoeg mensen gedupeerd raken dan komt dat vanzelf wel aan het licht...

Wat je wel zou kunnen doen is als je je er niet prettig bij voelt een andere financieel adviseur zoeken die de datasecurity wel serieus neemt.
Is al te laat om naar een ander toe te gaan. En rente is inmiddels al weer gestegen. Kwam hier later tijdens het gesprek pas achter toen alles al bezegeld was. Laten we maar hopen dat ik het me voor niks druk maak. Alleen zulke mensen die over komen als la la la en dood leuk op alles klikken en in hun vrije tijd op de meest gekke sites zitten en met de zelfde pc vertrouwelijk documenten op maken geven me wel een creepy gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
trezzy schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:03:
[...]

Is al te laat om naar een ander toe te gaan. En rente is inmiddels al weer gestegen. Kwam hier later tijdens het gesprek pas achter toen alles al bezegeld was. Laten we maar hopen dat ik het me voor niks druk maak. Alleen zulke mensen die over komen als la la la en dood leuk op alles klikken en in hun vrije tijd op de meest gekke sites zitten en met de zelfde pc vertrouwelijk documenten op maken geven me wel een creepy gevoel.
Het is nooit te laat het zal je hooguit wat geld kosten. Maar dat heb je er kennelijk niet voor over.
Dus zo zwaar til je er dus kennelijk niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-05 22:38

BLACKfm

o_O

Klacht indienen bij een koepel? Zal vast wel een instantie zijn die een beetje 'toezicht' houdt op dit soort 'cowboys', zoals de AFM wellicht?

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
BLACKfm schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 23:14:
Klacht indienen bij een koepel? Zal vast wel een instantie zijn die een beetje 'toezicht' houdt op dit soort 'cowboys', zoals de AFM wellicht?
Dat kan dus niet
Je kan geen klacht indienen over iets wat nog niet heeft plaats gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-05 22:38

BLACKfm

o_O

boyette schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 23:15:
[...]

Dat kan dus niet
Niet geschoten is altijd mis. Kun je achteraf als je over een paar jaar hoort dat bij kantoor X een enorm datalek is geweest niet meer roepen 'we hebben het niet geweten'. Krijg je vervolgens weer de politiek er overheen met kamervragen waarom dit soort praktijken normaal zijn en dat het anders moet.

Naja, ik weet het ook niet :).

[ Voor 11% gewijzigd door BLACKfm op 11-03-2022 23:21 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trezzy
boyette schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 23:15:
[...]

Dat kan dus niet
Het is van ouds dat het eerst fout moet gaan wil men er iets aan moeten gaan veranderen. Als het kalf verdronken is dempt men de put.

Maar los van dat. Ik zat eerder te denken om een signaal af te gaan geven. bijkomend voordeel.. Mochten ze er wat mee doen. Een schone pc werkt gewoon veel fijner. geen lange wacht tijden bij opzoeken van simpele gegevens. Maar waar en hoe doei je zo iets.

Denk dat AFM een stap te snel is omdat er idd zo ver ik weet nog niks gebeurt is. Maar gewoon de reactie en de verontwaardiging van die man die al op leeftijd was. Hij zat zijn dagen tot zijn pensioen al te tellen. dus van hem kun je gewoon niks verwachten. Maar eerder het bedrijf een melding doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@trezzy
Een trage laptop kan ook worden veroorzaakt door een virusscanner en/of een slome processor. Er zijn zoekmachines die voor privacy zijn zoals DuckDuckGo. Zoekmachines van Google en Microsoft zijn niet voor privacy. Een gevoel lijkt me niet voldoende, het gaat om feiten. Je kunt het beter wel tamelijk zeker weten voordat je stappen onderneemt.

Als je besluit er iets aan te willen doen kun je actie ondernemen. Aangezien om het persoonsgegevens gaat en specifiek over het onvoldoende veilig zijn van persoonsgegevens, kun je het melden bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan anoniem, dan is het een "tip" voor de Autoriteit Persoonsgegevens. Daarmee kan de Autoriteit Persoonsgegevens actie ondernemen - als ze tijd hebben en voldoende geld krijgen van de regering om hun werk uit te voeren. VVD en CDA staan niet bekend als de partijen die dat graag willen faciliteren.

Er zijn stemwijzers voor privacy zoals deze: https://www.vpngids.nl/ni...e-kamerverkiezingen-2021/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BytePhantomX
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:33
Ik ben bang dat je het nu een keer gezien hebt, maar je niet wilt weten waar het allemaal nog meer slecht geregeld is. Zelf ook zo'n traject doorlopen en het is hopen dat het niet verkeerd gaat. Je kunt alleen niet zoveel.

Wat wel kan, unieke email adressen gebruiken en je paspoort watermerken. Weet je in ieder geval waar het vandaan komt en als het mis gaat kun je ze wel aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trezzy
Unieke email adressen gebruiken en je paspoort watermerken. Dit klinkt als een goed advies. Ik wil me hier in dan ook gaan verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
trezzy schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 06:34:
[...]

Het is van ouds dat het eerst fout moet gaan wil men er iets aan moeten gaan veranderen. Als het kalf verdronken is dempt men de put.

Maar los van dat. Ik zat eerder te denken om een signaal af te gaan geven. bijkomend voordeel.. Mochten ze er wat mee doen. Een schone pc werkt gewoon veel fijner. geen lange wacht tijden bij opzoeken van simpele gegevens. Maar waar en hoe doei je zo iets.

Denk dat AFM een stap te snel is omdat er idd zo ver ik weet nog niks gebeurt is. Maar gewoon de reactie en de verontwaardiging van die man die al op leeftijd was. Hij zat zijn dagen tot zijn pensioen al te tellen. dus van hem kun je gewoon niks verwachten. Maar eerder het bedrijf een melding doen
Ik zal je ook nog vertellen dat wat jij hebt gezien bloatware was en geen malware die er voor bedoelt is om data te stelen.

Dat is met het blote oog namelijk niet zichtbaar anders wordt het wel heel makkelijk om dat te detecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:23

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het zal moeilijk zijn om echt iets gedaan te krijgen. Misschien kun je jezelf nog een beetje indekken door een brief te schrijven naar het bedrijf waarin je je zorgen uit. Als ze schriftelijk moeten reageren denken ze hopelijk nog een keer goed na of ze in volle overtuiging kunnen zeggen dat alles in orde is.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1