Logitech G25 achteruitversnelling-detectie defect

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSande
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-11-2023

JSande

My nam jef

Topicstarter
Hoi!

Was vandaag rustig aan het rondrijden in BeamNG toen het me opviel dat m’n H-shifter van de G25 moeite had met ‘achteruit’ selecteren. 10 minuten later ging ie helemaal niet meer in de achteruitversnelling.

Heb ondertussen even heel de shifter uit elkaar gehaald en nadat ik me een weg had gebaand door de smeer naar de knop aan de onderkant van de pook ben ik tot de conclusie gekomen dat het daadwerkelijke knopje op het PCB’tje kapot is: shorten van de pins van de stekker naar de main PCB gaf een succesvolle verbinding, en het shorten van de pins van de knop zelf ook.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8u5w_Hv8QMl7mMvVKMGGzAGVCmA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RdGIpqfLWrOmlSwPKCWlSKDr.jpg?f=fotoalbum_large

Nu vroeg ik me dus af of iemand op dit forum een reseller weet die dit specifieke PCB’tje verkoopt, of alleen de knop zelf. Die krijg ik dan zelf wel op het PCB’tje. Heb even rondgezocht en het enige resultaat was een japanse site die volgensmij niet eens de juiste had.

[ Voor 8% gewijzigd door JSande op 10-03-2022 00:27 ]

Auw! Kennis naar m'n hoofd gegooid.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

en een andere schakelaar?
wat is hier zo bijzonder aan? Maten? type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSande

JSande

My nam jef

Topicstarter
Anoniem: 454358 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:54:
en een andere schakelaar?
wat is hier zo bijzonder aan? Maten? type?
De knop aan de onderkant is een more or less spring loaded soort knop, ipv een tactile switch. Hij heeft dus veel travel in het indrukken. Ik kan proberen om 'n tactile switch te solderen op het PCB'tje maar ik ben dan bang dat als ik de pook loslaat ie weer terug schiet doordat de pook in de achteruitstand niet hard of ver genoeg op de knop drukt of de knop indrukt.

[ Voor 9% gewijzigd door JSande op 10-03-2022 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:19

dragonhaertt

@_'.'

Je zou ook kunnen proberen wat contactspray in het knopje te spuiten, dat wil nog wel eens werken bij electromechanische componenten.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSande

JSande

My nam jef

Topicstarter
dragonhaertt schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:02:
Je zou ook kunnen proberen wat contactspray in het knopje te spuiten, dat wil nog wel eens werken bij electromechanische componenten.
Contactspray? Neem aan dat dat iets zoals WD-40 is? Zal vanavond thuis even opnieuw de pook uit elkaar halen en er wat op spuiten.

[ Voor 6% gewijzigd door JSande op 10-03-2022 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:49
JSande schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:05:
[...]

Contactspray? Neem aan dat dat iets zoals WD-40 is? Zal vanavond thuis even opnieuw de pook uit elkaar halen en er wat op spuiten.
WD-40 is van origine een smeermiddel/kruipolie, maar verkopen (blijkbaar) ook contactspray onder het merk wd-40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

WD-40 is inderdaad een merknaam. Het meest bekende WD-40 product is een kruipolie/roestoplosser en niet geschikt als smeermiddel of contactspray.

WD-40 maakt inderdaad ook contactspray, maar daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee.

Een busje Griffon contactspray kan je voor 5 euro bij de meeste bouwmarkten wel vinden:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.hornbach.nl/data/shop/D04/001/700/412/226/DV_8_4139043_01_NL_20181112131833.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

https://steamcommunity.co...ons/0/451850468364668168/
Mogelijk alleen 1 pin gebroken die je via de achterkant opnieuw kan solderen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSande

JSande

My nam jef

Topicstarter
SinergyX schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 16:28:
https://steamcommunity.co...ons/0/451850468364668168/
Mogelijk alleen 1 pin gebroken die je via de achterkant opnieuw kan solderen?
Die steam post heb ik al gelezen, maar toen ik die knop nakeek zag het er niet echt uit alsof er iets los of kapot was. Ik denk dus niet of het daardoor komt. Yet again, dit zal ik ook nog even checken als ik ‘m weer uit elkaar haal.
dragonhaertt schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:30:
WD-40 is inderdaad een merknaam. Het meest bekende WD-40 product is een kruipolie/roestoplosser en niet geschikt als smeermiddel of contactspray.

WD-40 maakt inderdaad ook contactspray, maar daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee.

Een busje Griffon contactspray kan je voor 5 euro bij de meeste bouwmarkten wel vinden:
[Afbeelding]
Dan ga ik ff zo’n flesje zoeken in de schuur of snel even langs de bouwmarkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

@JSande Ik ben wel benieuwd of het uiteindelijk gelukt is, of dat je een andere oplossing hebt kunnen vinden?

Pagina: 1