Vraag

• rideje
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 01-05 16:26
Hoihoi allen,

Ik ben nu nog in bezit van mijn OnePlus 3, bijna 6 jaar(!) geleden gekocht. Eigenlijk doet hij het nog prima, alleen merk ik dat hij nu ietsjepietsje trager begint te worden en dat de camera aan het achterlopen is op de nieuwere smartphones. Ik zit niet écht op een schopstoel, want ja... Hij doet het nog, toch? Destijds was ik gegaan voor de hype en voor de toen goede reviews voor de prijs. Een échte flagshipkiller.

Ik zoek een?
Mobiele telefoon die mij het meest "bang for my buck" geeft. Ik lees overal dat OnePlus redelijk de bal heeft laten vallen, hoewel ik mijn huidige toestel érg fijn vind.

Wat is je budget?
400-800 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Dagelijks gebruik smartphone, voor langdurige periode. Het liefst net zo lang als mijn huidige telefoon.

Wat heb je zelf al gevonden?
Op Youtube heb ik o.a. van mrwhostheboss, techtablets en technick videos bekeken over meerdere smartphones. Het valt me op dat de realme GT 2 (pro) redelijk positief wordt ontvangen voor de prijs. Ik vind het design van de telefoon ook wel tof.

De early bird aanbiedingen betreffen:
Realme gt 2 = 550 euro
Real me gt 2 pro = 850 euro, maar met een Realme 64gb tablet t.w.v. 250 euro.

Puur voor mijzelf heb ik denk de pro versie niet nodig, maarja als je er zo'n gratis tablet bij krijgt wordt het wel aantrekkelijk....

Verder valt me op dat er hier op Tweakers nauwelijks/geen topics over de Realme zijn. Ik heb uiteraard ook al gekeken naar de Samsung s21fe of de Oneplus Nord 2 of de poco en wat dan allemaal, maar ik krijg toch niet het idee dat ze dezelfde lovende reviews op youtube krijgen dan de realme's. Samsung als merk vind ik toch ook wel vaak erg saai (heb een S20 voor mijn werk en kan niet begrijpen dat mensen ooit zo'n telefoon zouden kopen. Beetje zielloos komt ie voor mij over).

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik twijfel nu dus redelijk over het merk Realme überhaupt en of er geen betere opties zijn.

Mis ik nu overduidelijke merken/telefoons die een veel beter prijs/kwaliteit geven of gewoon toch gaan voor die realme 2 (pro)? Het gebrek aan conversatie op Tweakers hierover doet me ook nog wel enigszins twijfelen, aangezien ik zelf helemaal geen tech-man ben. Ben ik in de vuilkuil van het Youtube-algoritme gevallen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:58
Realme, Oppo, Vivo en OnePlus is een familie van dezelfde eigenaar. Echter Realme is over het algemeen meer op India gericht.
Realme en Vivo krijgen korter updates dan OnePlus en sommige Oppo's.
Geen idee hoe belangrijk dat voor jou is, aangezien je OP3 ook al enige tijd geen officiële updates meer krijgt.

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07:09
De Realme GT staat ook mijn lijstje qua potentiele kandidaten voor mijn volgend toestel. Ook ik heb wat dezelfde vragen als jou, dus ik volg hier zeker even.

Heb je ook al gekeken naar de Xiaomi 11T Pro? Vergelijkbare prijs en op zich ook vergelijkbare specs. De Xiaomi komt ook goed uit de reviews en wordt wel besproken hier op Tweakers.
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1795464;1751840/

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:00
Ik heb begin vorig jaar de Realme GT 5G gekocht voor rond de 350,- met een aanbieding/cashback.
Tot nu toe zeer tevreden over de telefoon.

Als het je niet veel uitmaakt welk merk/type je wilt zou ik even afwachten of er voor andere telefoons ook dergelijke aanbiedingen komen. Of misschien een telefoon van een jaar oud 2de hands opsnorren.

Kijkende naar de specs van de GT2 non-pro vraag ik me af waarom je die uberhaubt zou kopen, dat lijkt gewoon een telefoonv van een jaar oud in een nieuw jasje. (Maar misschien zie ik iets over het hoofd, heb alleen even snel gekeken)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
@rideje De Realme GT2 Pro is tijdelijk, als je geen tablet wilt, ook te pre-orderen voor 650 euro bij Amazon IT mits 128 GB genoeg is voor je. @swhnld Realme heeft beloofd dat voor dit toestel, de GT2 Pro, er 3 major Android upgrades komen en 4 jaar lang security patches. Dat lijkt me vergelijkbaar met OPPO + Oneplus, mits ze het waar maken. Oneplus is nou ook geen koning software updates, zeer buggy releases en veel vertragingen.

Aangezien je relatief lang met een toestel doet (wellicht weer 4 tot 6 jaar?) zou dit wel een mooi toestel zijn naar mijn mening. Je gaat er sowieso gigantisch op vooruit. Enige waar dit toestel niet in uitblinkt is de camera opstelling (geen tele / zoom lens). Maar ten opzichte van je Oneplus 3 ga je ook in dit opzicht echt gigantisch vooruit natuurlijk, dus àlles is een dikke upgrade. Voor 650 piek krijg je veel flagship hardware, kan je lang meer vooruit :)

• Hyack
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-04 16:58
@rideje GT2 is zelfs te verkrijgen voor € 450 op amazon.de!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-06 15:05
Knip, het is op GoT niet de bedoelingen (oude) topics te kapen. Je vraag mag in een ervaringen topic en is die er niet dan in een eigen topic.

[Voor 75% gewijzigd door 13art op 12-02-2023 15:00]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee