Trap pvc ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:23
Beste forum leden,

Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht.
We kunnen via de project ontwikkelaar een eikenhouten trap kiezen. Dit loopt aardig op qua kosten. Vandaag een gesprek gehad bij een woonwinkel. Zij raden voor ons pvc aan.
Ziet er goed uit en veel beter betaalbaar.
Zijn er mensen met ervaringen qua pvc trappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-bird
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:28
ja, hier. In het vorige huis houten overzettreden, nu pvc (Bodiax). Ik kies daar een volgende keer meteen weer voor. Pvc is veel minder kwetsbaar en een stuk onderhoudsvriendelijker, en dat het pvc is valt nauwelijks op. Mij niet in elk geval. En qua betaalbaarheid, wij waren ongeveer 2.200 euro per trap kwijt.

[ Voor 14% gewijzigd door e-bird op 09-03-2022 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik neem aan dat je met een pvc-trap bedoelt een houten trap van zeg vuren met pvc als bekleding? Wij hadden dat in het vorige huis en hier (als de nieuwe trap is "uitgewerkt") komt het er weer op.

Je ziet het verschil bijna niet, maar wel:
-De kopse hoeken (van de tredes) werk je af met profielen van aluminium/ander staal. wil je dat niet, dan is een trap van ander hout the way to go.
-Bij draaiende trappen (eigenlijk standaard in NL) ga je in de draai naden van het PVC hebben. Dat zou je uiteraard met planken ook hebben tenzij je héle brede planken gebruikt.

[ Voor 71% gewijzigd door pagani op 09-03-2022 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
Klikt positief 😄.
@pagani Dat klopt. De profielen komen inderdaad op de kopse hoek. Zo staat het ook in hun showroom.
Wij krijgen nog een offerte maar zouden €2500 kwijt zijn voor 2 trappen. We laten dan gelijk de vloer leggen door hun. Pvc beneden en laminaat op de slaapkamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SaFowL3hzHpIUDovrP35IGX7rtM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tuAuIs2Nqj2n9Xmb8qg6VsqF.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is de advertentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ervaring vanuit meerdere huizen: laat dit niet direct doen na oplevering.

Waarom; Een trap werkt nog erg lang na waardoor je problemen gaat krijgen met hobbelvorming / loslatend pvc en het niet goed passen. Het werken / krimpen van de trap bij droging kan lang aanhouden; zeker meer dan een jaar is mijn ervaring.

Ik heb dit een keer laten doen bij nieuwbouw en zal dit zeker niet weer direct doen. De ervaring die ik heb bij andere huizen zijn buren en andere mensen in de wijk die het ook bij oplevering hebben laten doen; hetzelfde issue.

Het werken / krimpen zie je ook snel aan de bovenzijde van het hout wat aan de muur vast zit; hier ontstaan veelal diepe kieren.

Volgens diverse leveranciers "valt dit wel mee". Nee dus. De problemen ontstaan vaak na een tijdje wanneer je PVC op de trap in nieuwbouw legt. Na verloop van tijd wordt het erger voordat het stabiliseert. De houtsoort is belangrijk maar ook de relatieve luchtvochtigheid / de hoeveelheid vocht in huis en de snelheid van drogen. Het ziet er, wanneer goed gedaan, echt netjes uit overigens.

Wat betreft de advertentie; pvc is verkrijgbaar in zeer uiteenlopende prijsklassen; van goedkoop tot kostbaar. Zonder meer info valt daar weinig over te zeggen. Een enkele trap is niet heel veel werk doorgaans. Wil je de stootborden ook laten doen of precies zoals op de voorbeeldfoto?

[ Voor 43% gewijzigd door Bor op 09-03-2022 22:43 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
Bedankt voor de info. Wij laten de stootborden ook doen. Nog even wachten op de offerte. Kan dan wat meer vertellen. Komt ook nog een tweede gesprek.
Pagina: 1