Mijn vraag:
Ik wil graag zonnepanelen gaan aansluiten en daarvoor een extra kast plaatsen naast mijn huidige groepenkast.
Voordat ik dat ga doen is mijn vraag of mijn huidige situatie aan de regels voldoet en of ik daarvoor nog dingen moet aanpassen.
-Een paar concrete vragen zijn:
-Mogen de verdeel/lasdozen zo boven de groepenkast?
-Mogen de buizen lopen zoals bv de een over de andere heen loopt?
-Mag ik de nieuw te plaatsen extra groepenkast aansluiten met verdeelblokjes zoals de huidige aardlekschakelaars met elkaar zijn verbonden?
-Mag ik in de nieuw te plaatsen extra kast de massa van buitenaf aansluiten op de aarddraden in de meterkast?
In de nieuw te plaatsen extra kast wil ik een aardlekautomaat aansluiten met daarachter de benodigde groepen.
-Moet er voor de zonnepanelen een aparte aardlekautomaat waar alleen de groepen voor de zonnepanelen op komen of mogen er eventueel nog andere groepen op dezelfde aardlekautomaat?
Ik heb al gezien dat er een stopcontact zonder achterplaat is gebruikt, die zal ik iig gaan vervangen.
Alvast bedankt voor de input!
Vriendelijke groet Reinier
:strip_exif()/f/image/OCJtMzLdvwmnciSyT6JiHqh7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wCVANZ6pAI9C1ZE60hJqvkuR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mnCaxR7CazsSpjQplvhGtA5A.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DGQhlmsJnXxQjSVfjlkPLvzi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KbikiZRsU9d8ZTIE6KhWNUho.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/j5ki9ioBeL40mRdIX5MKHST0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kbvANoC7Q1paaokEYmLT1xzw.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik wil graag zonnepanelen gaan aansluiten en daarvoor een extra kast plaatsen naast mijn huidige groepenkast.
Voordat ik dat ga doen is mijn vraag of mijn huidige situatie aan de regels voldoet en of ik daarvoor nog dingen moet aanpassen.
-Een paar concrete vragen zijn:
-Mogen de verdeel/lasdozen zo boven de groepenkast?
-Mogen de buizen lopen zoals bv de een over de andere heen loopt?
-Mag ik de nieuw te plaatsen extra groepenkast aansluiten met verdeelblokjes zoals de huidige aardlekschakelaars met elkaar zijn verbonden?
-Mag ik in de nieuw te plaatsen extra kast de massa van buitenaf aansluiten op de aarddraden in de meterkast?
In de nieuw te plaatsen extra kast wil ik een aardlekautomaat aansluiten met daarachter de benodigde groepen.
-Moet er voor de zonnepanelen een aparte aardlekautomaat waar alleen de groepen voor de zonnepanelen op komen of mogen er eventueel nog andere groepen op dezelfde aardlekautomaat?
Ik heb al gezien dat er een stopcontact zonder achterplaat is gebruikt, die zal ik iig gaan vervangen.
Alvast bedankt voor de input!
Vriendelijke groet Reinier
:strip_exif()/f/image/OCJtMzLdvwmnciSyT6JiHqh7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wCVANZ6pAI9C1ZE60hJqvkuR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mnCaxR7CazsSpjQplvhGtA5A.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DGQhlmsJnXxQjSVfjlkPLvzi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KbikiZRsU9d8ZTIE6KhWNUho.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/j5ki9ioBeL40mRdIX5MKHST0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kbvANoC7Q1paaokEYmLT1xzw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TVJjZVG1PZ1UbJhE3gGRRpkU.jpg?f=fotoalbum_large)