Zijn deze kleine klussen haalbaar binnen 15 dagen ?

Pagina: 1
Acties:

• noucmen
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-01 21:38

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Beste allen,

Ik krijg de sleutel 14 April 2022, en ik ben benieuwd of de volgende klussen
alles uitgevoerd kunnen worden binnen 15 dagen ???
(April 15 t/m April 30)

De probleem is: ik heb nu geen sleutel om een vakman uit te nodigen om dit de woning te bekijken, en vakmannen reageren niet zo veel op mijn Werkspot opdrachten.

1) Ondertrap opbergen ruimte plaatsen: trap dicht maken en een kleine ruimte (met deur) onder de trap maken
https://www.werkspot.nl/opdracht/4640385

2) Een nieuw gat en nieuwe deur maken aan een bestande gifsmuur
https://www.werkspot.nl/opdracht/4640521

3) Slaapkamer splitsen door een nieuwe binnen wand, met deur
https://www.werkspot.nl/opdracht/4640463

4) Hout vliering uitbereiden
https://www.werkspot.nl/opdracht/4640642

5) Fiets berging plaatsen
https://www.werkspot.nl/opdracht/4646111

6) Vloer verwarming 40m2
https://www.werkspot.nl/opdracht/4646340

Ik heb van een buurman gezien dat het voor en 4 dagen koste (vloer pakket verwijderen, cement vloer vresen, water vloer verwarming plaatsen).

Maar ik zie dat er nu ook "dry floor heating" is, heeft iemand ervaring ?

En aangezien de gekke hoge prijs van gas 2022, is het beter om elektrische vloerverwarming te doen ?

Hartelijk bedankt.

[ Voor 11% gewijzigd door noucmen op 09-03-2022 18:40 ]

7500 Wp = 5500 Kwh, alles e-bikes, considering Airco vs WarmtePomp

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:53
Zou je niet een prioriteit kunnen aanbrengen?
Ten tweede als er geen vakman reageert is het of erg druk of de prijs te laag. Misschien bedenken dat je toch meer moet betalen voor hetzelfde vanwege de schaarste op de markt.

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Daarna wil ik zonne pannel en een serre nog, maar die kunnen later doen als ik al in de woning woon.

[ Voor 146% gewijzigd door noucmen op 24-03-2022 17:15 ]

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Termi schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:09:
Zou je niet een prioriteit kunnen aanbrengen?
Ten tweede als er geen vakman reageert is of erg druk of de prijs te laag. Misschien bedenken dat je toch meer moet betalen voor hetzelfde vanwege de schaarste op de markt.
Prijs wordt door hun doorgegeven, ik heb geen prijs gezet op mijn opdrachten.

Prioriteit is inderdaad goed, ik ben er slecht in, ik ga proberen.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:22
Goede vakmensen zitten grotendeels al vol voor de komende maanden dus ik verwacht van niet.

Verwijderd

Dat is over ruim een maand? Hangt een beetje af van de regio, maar ik denk dat je hier dan een half jaar geleden iets had moeten regelen als je het als 1 opdracht bij een aannemertje neer zou willen leggen. Nu moet je maar net de mazzel hebben dat je iemand vind, die 1 of 2 van die dingen als "tussendoor klusje" mee zou kunnen pakken.

Als je april 2023 bedoelt, dan ben je wel nog ruim op tijd.

Maar wat is er gebeurd Noucmen? Dat huis heeft een schuin dak.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2022 17:18 ]

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:17:
Dat is over ruim een maand? Hangt een beetje af van de regio, maar ik denk dat je hier dan een half jaar geleden iets had moeten regelen als je het als 1 opdracht bij een aannemertje neer zou willen leggen. Nu moet je maar net de mazzel hebben dat je iemand vind, die 1 of 2 van die dingen als "tussendoor klusje" mee zou kunnen pakken.

Als je april 2023 bedoelt, dan ben je wel nog ruim op tijd.

Ja, ruime over een maand,
Ik ben slecht in planning en time-management,
Het lukt alleen vandaag om zelf dit vraag te stellen.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:02
De klussen zijn wel haalbaar in 15 dagen, maar niet op zo'n korte termijn denk ik. Mijn ouders proberen wat kleinere klussen uit te besteden en ze krijgen al data in 2023 door...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Geen andere keus dus.

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04-2025
1. Je links doen het niet.
2. Als je een goed mannetje vindt lukt het wel binnen 15 dagen. Deze klusjes kunnen ook tegelijk als je meerdere mannetjes zou hebben. Alleen de kans dat je goede mannetjes vindt is laag. Tenzij je heel grof betaald. Zeker met deze mate van eigen inzet.

En ik denk dat je nog een aantal dingen mist op je lijstje zoals de afwerking, stuccen van de nieuwe muren, verven, vloer dichtmaken en verder afwerken. Als dat ook allemaal moet wordt het heel krap omdat daar allemaal droog tijd bij komt kijken.

[ Voor 63% gewijzigd door Sethro op 09-03-2022 17:54 ]

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vergeet ook het egaliseren na de vloerverwarming niet.

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Is gefixed

[ Voor 36% gewijzigd door noucmen op 09-03-2022 18:40 ]

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
"dry floor heating" heb ik, je kan het zelf in 1 dag leggen, let op dat je hoger komt te zitten ivm deuren etc.

Je kan er ook niet alles kwa vloer overheen gooien zoals bij PVC, Parket of tappijt dient het eerst verstevigd worden met fermacell platen bijvoorbeeld, komt er kwaliteitslaminaat op dan kan het wel direct(kwaliteitslaminaat wordt bedoelt voldoende dik/breed), hier ligt het laminaat er ook zo op en heeft geen nadelen.

Droogbouw is iets duurder dan natbouw vloerverwarming, natbouw vloerverwarming heeft ook het voordeel in een betere warmtebuffer, echter dit kan ook zowel nadelig zijn gezien droogbouw sneller reageert.

Vanwege de kosten kiezen mensen altijd natbouw indien mogelijk en droogbouw zie je vaak in appartementen of huizen met houten ipv betonvloeren of waarbij frezen in vloeren echt niet mogelijk is ivm kabels.

[ Voor 18% gewijzigd door mr_evil08 op 09-03-2022 18:30 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Weet iemand de naam van materiaal van mijn huidige vloer: massief hout, pakket, of iets anders ? Is geen laminaat zeker.

En is het makkelijk om uit te halen en opnieuw her te gebruiken ?

Ook: ik wil zijn kleur te verversen als herbruiken mogelijk is, koste het ook veel tijd ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lyHfPjOtIErAuD-RNCSzZEhqq64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6wePiXLlT7aPPqYu0RK3cVkC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door noucmen op 09-03-2022 18:44 ]

• pagani
  • Niet online
Wat ga je met de convectorputten doen?

Op het oog lijkt de vloer parket. Dat is te demonteren (met her en der wat verliezen), maar hoe vang je die verliezen dan op?

Een parketvloer verversen is licht opschuren en dan in de wax zetten. 40m2 kan in een dagdeel.

[ Voor 84% gewijzigd door pagani op 09-03-2022 18:47 ]

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
pagani schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 18:45:
Wat ga je met de convectorputten doen?
Geen idee, extra verwarming misschien, of helemaal niet meer gebruiken ?
Op het oog lijkt de vloer parket. Dat is te demonteren (met her en der wat verliezen), maar hoe vang je die verliezen dan op?
Goede punt, dit is al 19 jaar oud, is de kans om vervangen van verliezen te vinden klein ?

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Ook: ik vind WTW systeem de beste toevoeging voor dit 2002 bouwjaar A+ woning (nu alleen met mechanische ventilatie). Als ik geen nieuw plafond wil (koste te veel ?), kan het lelijk zijn met de nieuw kanalen ?

En hoeveel koste het om een nieuw WTW te plaatsen ? (systeem + material is ongeveer 2000 denk ik).

• pagani
  • Niet online
noucmen schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 18:51:
Ook: ik vind WTW systeem de beste toevoeging voor dit 2002 bouwjaar A+ woning (nu alleen met mechanische ventilatie). Als ik geen nieuw plafond wil (koste te veel ?), kan het lelijk zijn met de nieuw kanalen ?

En hoeveel koste het om een nieuw WTW te plaatsen ? (systeem + material is ongeveer 2000 denk ik).
De vraag is of en hoeveel nieuwe kanalen je nodig hebt als er al balansventilatie aanwezig is. Dat is zo moeilijk te zeggen. Een WTW kan nooit kwaad, maar hoe groot is het huis? 2000 euro aan pomp en installatie lijkt me wat aan de lage kant.

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
pagani schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 18:54:
[...]

De vraag is of en hoeveel nieuwe kanalen je nodig hebt als er al balansventilatie aanwezig is. Dat is zo moeilijk te zeggen. Een WTW kan nooit kwaad, maar hoe groot is het huis? 2000 euro aan pomp en installatie lijkt me wat aan de lage kant.
Woning 155 m2, rond 540 m3, ongeveer 7.7-8.0 m hoog, 5 slaapkamers, 3 verdpingen, begane grond maten: 515 cm x 1216 cm, dubbele glas, bouwjaar 2002.

Een Zehnder Stork WTW systeem koste 1300-1800, daarna nog spullen ...

[ Voor 6% gewijzigd door noucmen op 09-03-2022 19:17 ]

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04-2025
noucmen schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 18:43:
Weet iemand de naam van materiaal van mijn huidige vloer: massief hout, pakket, of iets anders ? Is geen laminaat zeker.

Ook: ik wil zijn kleur te verversen als herbruiken mogelijk is, koste het ook veel tijd ?

[Afbeelding]
Dit laten doen is niet de moeite. Dan kun je beter nieuwe vloer neerleggen. Zeker niet als je tekort komt.

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Sethro schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 19:21:
[...]

Dit laten doen is niet de moeite. Dan kun je beter nieuwe vloer neerleggen. Zeker niet als je tekort komt.
Ik ben zuinig, dus herbruiken plus zelf doen voor eenvoudig dingen is mijn wens, maar ik weet dat dit wel een dilemma is want het zeker mij veel tijd zou kosten (planning, zelf doen).

[ Voor 11% gewijzigd door noucmen op 09-03-2022 19:32 ]

• pagani
  • Niet online
noucmen schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 19:16:
[...]

Woning 155 m2, rond 540 m3, ongeveer 7.7-8.0 m hoog, 5 slaapkamers, 3 verdpingen, begane grond maten: 515 cm x 1216 cm, dubbele glas, bouwjaar 2002.

Een Zehnder Stork WTW systeem koste 1300-1800, daarna nog spullen ...
Let wel, de Zehnders hebben momenteel een levertijd van meer dan 12 maanden.

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
PRIORITEIT: deze dingen moet ik doen voor dat ik ga verhuizen, de reste kan ik later doen denk ik ?

0) Vloerverwarming

1) Slaapkamer splitsen en huidige radiator beetje verplaatsen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ba9NCJo4rjksH3c0b5rGApoRXC0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nkQ3ddaIrXyHfXRQcSF7ypGf.jpg?f=fotoalbum_large

2) Opbergen ruimte maken onder de trap

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e5A0M6HV6a_u8JhSK-uuPhF4z_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AjuUkiRtuSqQzi68alIF9ctS.jpg?f=fotoalbum_large

3) Nieuwe deur in de muur naast de ingang
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3F6EfRTZbg_hJtgn_oW4By7jwfQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uvvTlSee4pukS8PH8CaKQ7Vy.jpg?f=fotoalbum_large

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
pagani schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 19:27:
[...]

Let wel, de Zehnders hebben momenteel een levertijd van meer dan 12 maanden.
Oeps, dan ga ik parkeren tot 2023, kan het plaatsen worden als ik daar al woon ?

• pagani
  • Niet online
noucmen schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 19:31:
[...]

Oeps, dan ga ik parkeren tot 2023, kan het plaatsen worden als ik daar al woon ?
Als de kanalen voor de balansventilatie voldoen zeker, anders ook maar met wat overlast.

Eigenlijk kan bijna alles wel als je er woont, maar dat is met kleine kinderen misschien wel lastig, geen idee of je die hebt.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-01 17:53
Is het niet een veel beter idee om een klusjesman/projectleider/whatever in te huren die alles voor je uit gaat zoeken? Want je stelt echt óveral vragen over, waar op zich natuurlijk niks mis mee is, maar op deze manier ga je in ieder geval niet in 2 weken tijd alles gedaan krijgen.

Zo snap ik niet dat je opbergruimte op plek 2 qua prioriteit zet, en vloerverwarming in z'n geheel niet in je top 3 hebt zitten, terwijl dat waarschijnlijk een stuk lastiger te doen is als je er al woont...

The devil is in the details.

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Hahn schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 19:36:
Is het niet een veel beter idee om een klusjesman/projectleider/whatever in te huren die alles voor je uit gaat zoeken? Want je stelt echt óveral vragen over, waar op zich natuurlijk niks mis mee is, maar op deze manier ga je in ieder geval niet in 2 weken tijd alles gedaan krijgen.
Goed punt, ik ga een vriend-van-vriend vragen of hij tijd heb om een inschatting te doen. Daarna ga ik een grote werkspot opdracht ga maken om alle die kleine opdrachten te bevatten, als mensen reageren dan wordt hij een project leider.

Probleem is: ik heb de sleutel pas op 14 April, dus huisbezoek wordt erg beperk, dus ik moet slim optimaliseren
Zo snap ik niet dat je opbergruimte op plek 2 qua prioriteit zet, en vloerverwarming in z'n geheel niet in je top 3 hebt zitten, terwijl dat waarschijnlijk een stuk lastiger te doen is als je er al woont...
Goed punt: Vloer verwarming is nr 0, slaapkamer splitsen nr 1, en opbergruimte nr 2.

[ Voor 9% gewijzigd door noucmen op 09-03-2022 19:50 ]

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:14
Even naar de foto's gekeken.
Vlak voor de berging wil je een opbergruimte voor fietsen maken in een zeer beperkte ruimte waardoor de deur niet meer open kan. Oplossing is dan een extra deur maken in de hal zodat de berging benaderbaar is.

Ik zou toch aanraden om de fietsen evt te stallen in een schuurtje in de tuin.

Optie 2 is kijken of je nog een aannemer kan vinden en die alles laten uitvoeren inclusief de serre.

Zonnepanelen kunnen altijd nog tussendoor.

En nooit gaan voor electrische vloerverwarming !! Gewoon op water en dan bij voorkeur veel slangen kort op elkaar. Dus als hoofdverwarming aanleggen.

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
D-dark schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 19:49:
Even naar de foto's gekeken.
Vlak voor de berging wil je een opbergruimte voor fietsen maken in een zeer beperkte ruimte waardoor de deur niet meer open kan. Oplossing is dan een extra deur maken in de hal zodat de berging benaderbaar is.
Ik zou toch aanraden om de fietsen evt te stallen in een schuurtje in de tuin.
Bedankt voor die foto's te hebben bekeken
De achtertuin is niet vaatbaar voor fietsen (tussen woning), fietsen moet parkeren op de voortuin, en dus de huidige deur geslot te worden en inderdaad een nieuw deur te maken in de hal.
Optie 2 is kijken of je nog een aannemer kan vinden en die alles laten uitvoeren inclusief de serre.
Ik ben nu ook opzoek.
En nooit gaan voor electrische vloerverwarming !! Gewoon op water en dan bij voorkeur veel slangen kort op elkaar. Dus als hoofdverwarming aanleggen.
Dan ga ik traditionele water vloerverwarming doen. Thnks

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:02
@noucmen Ben je zelf handig en heb je al overwogen om e.e.a. zelf aan te pakken?

Die scheidingswand (kan toch gewoon een simpele metalstud+gipsplaat wand worden?), deuropening (mits het inderdaad gipsblokken zijn) en opbergruimte zijn best prima te doen voor de gemiddelde doe-het-zelver.

Ik zou wel even focussen op iemand voor de vloerverwarming.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Xander schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 19:55:
@noucmen Ben je zelf handig en heb je al overwogen om e.e.a. zelf aan te pakken?

Die scheidingswand (kan toch gewoon een simpele metalstud+gipsplaat wand worden?), deuropening (mits het inderdaad gipsblokken zijn) en opbergruimte zijn best prima te doen voor de gemiddelde doe-het-zelver.

Ik zou wel even focussen op iemand voor de vloerverwarming.
Ik ben opgegroeit als een semi-handig man, ik kon bijna alles doen. Maar mijn geboorte land is anders dan NL, hier kwa taal en constructie technieken zijn beetje anders.

[ Voor 41% gewijzigd door noucmen op 09-03-2022 22:59 ]

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-01 00:30
www.needhelp.com is een iets andere klus site. vooral voor kleinere klusjes.

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Zoofy.nl is ook een alternatief. Thanks.

• Mielemuis
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:24
noucmen schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 18:43:

Ik heb een parket vloer weg gehaald.
Deze zat verlijmd, daar ben ik een goede dag mee bezig geweest, met een machine die daar speciaal voor gemaakt is, en er bleef geen plank heel.

Parket was verlijmd op spaanplaat en de spaanplaat op het beton.

Kost €600 voor de machine per dag, en deze is alleen voor professionele klanten beschikbaar.
Een bedrijf zoeken die het doet kan ook, maar of die tijd hebben...

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Mielemuis schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:42:
[...]

Parket was verlijmd op spaanplaat en de spaanplaat op het beton.

Kost €600 voor de machine per dag, en deze is alleen voor professionele klanten beschikbaar.
Ik ga nog vragen of de oude parket vloer verlijmd is. Thnks

• miciel
e ik had topic nog niet helemaal doorgelezen. maar gooi die convectorput er aub uit en vervang hem
voor een hoogwaardige convectorput. scheelt in je water temperatuur, heb je hoger rendement etc.
https://www.warmteservice...dSb6O99FEB-8aAp74EALw_wcB en het is een advies geen verplichting.

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:12
Waarom gaat die extra slaapkamerdeur boven niet naar de overloop? Nu moet je eerst slaapkamer 1 in om naar slaapkamer 2 te gaan. Dat is niet echt handig.

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
luukske schreef op zondag 13 maart 2022 @ 19:10:
Waarom gaat die extra slaapkamerdeur boven niet naar de overloop? Nu moet je eerst slaapkamer 1 in om naar slaapkamer 2 te gaan. Dat is niet echt handig.
Mijn vrouw zei: zij wilt dat niet. Maar na een consultatie met een bouwkundige, wilt zij het wel. Inderdaad met die 2 apart deuren zijn de 2 slaapkamer volledig loos van elkaar

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
miciel schreef op zondag 13 maart 2022 @ 18:00:
e ik had topic nog niet helemaal doorgelezen. maar gooi die convectorput er aub uit en vervang hem
voor een hoogwaardige convectorput. scheelt in je water temperatuur, heb je hoger rendement etc.
https://www.warmteservice...dSb6O99FEB-8aAp74EALw_wcB en het is een advies geen verplichting.
Mijn vrouw wilt geen convector-put (veel viesheid en slecht geur die daar blijft, aldus zij).

• miciel
noucmen schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:33:
[...]

Mijn vrouw wilt geen convector-put (veel viesheid en slecht geur die daar blijft, aldus zij).
die nieuwe zijn wel beter. maar vragen ook om onderhoud leegzuigen met een flexibele opzetstuk (slang) etc.
helemaal eruit gooien kan wel maar je krijgt een beste koude val van die ramen waar je ook niet blij van wordt.*
*(dit hangt natuurlijk helemaal af van wat voor glas je hebt/welke kant het is/hoe gevoelig je ervoor bent etc)
ik zie dat je een radiator heb ingetenkt voor je glaspartij. eigenlijk is dat kwa vuil en stank en koude val wel een betere oplosing. de radiator kan je op van die radiatorvoeten zetten. bereken hem wel goed dus ter aanvulling. van je vloer wattage. en kijk of je met het totale vermogen in theorie een beetje wegkomt.

en rekening houden dat je geen slangen legt op de plaats waar de poten komen.
(ook al gok dat er aan heb gedacht)

wat betreft de slaapkamer. ik heb hier een radiator voor het gordijn. ipv erachter.
het is wel beter kwa afgfite. gordijn kan helemaal dicht en de radiator kan toch zijn warmte kwijt.
maar helemaal mooi is het ook niet. hij staat in de weg is lomp etc. en het is lelijk etc.

ik heb hier een vergelijkbare slaapkamer als wat je erin gaat maken.
wel 1 advies zorg dat het bed zowel links als rechts erin past.
ik zit hier vast aan 1 opsteling. en dat is wel gewoon vervelend.

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-01 23:44
noucmen schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 17:19:
[...]

Ja, ruime over een maand,
Ik ben slecht in planning en time-management,
Het lukt alleen vandaag om zelf dit vraag te stellen.
Check je dm.

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-01 11:24
Zoals hierboven aangegeven de deur inderdaad plaatsen in de gang en niet in de andere kamer. Dus dat is een goede om mee te nemen.

Daarnaast heb je zelf zo erge 2 linkerhanden dan? Een simpele tussenwand zetten in de slaapkamer met minimale isolatie ertussen ( tenzij het 2 kamers worden voor de kinderen, dan zou ik goed isoleren ) en de trap dichtmaken en vervolgens wat schapjes erin zetten is binnen 1 dag te realiseren als je vooraf plant en inkoopt. Wat gipsplaten, afwerking en zelf afsmeren is goed te doen. Het wordt nooit zo goed door een stukadoor in te huren maar dat zou je altijd nog later beter kunnen laten afwerken ( doe dan wel de hele verdieping )

Wand zetten:
https://www.karwei.nl/klu...n-scheidingswand-plaatsen

Gipsplaten afwerken:
https://www.karwei.nl/klusadvies/a/hoe-gipsplaten-afwerken

En vervolgens zelf stucen. Het kost wat werk, je moet behoorlijk wat afschuren en wellicht meerdere lagen aanbrengen. Maar met wat geduld is dit super goed zelf te doen

En ligt aan de deur die je koopt maar stel je doet dit bij karwei het volgende laten doen:
https://www.karwei.nl/mon...-laten-plaatsen-arnebodil

Als is het zelf ook wel te doen, kost je alleen wat inleeswerk. Recht hangen is super belangrijk en moet je wel genoeg tijd aan besteden. Je wilt niet dat deuren gaan klemmen, schuiven of piepen na verloop van tijd.

Vloerverwarming gaat nog lastig worden denk ik. Een partij zal ongeveer 2 / 3 dagen bezig zijn maar iedereen zit behoorlijk vol. Meer betalen gaat je wellicht nog een plekje geven bij een betrouwbare partij

[ Voor 4% gewijzigd door hollandnick op 18-03-2022 12:11 ]

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

• obeculen
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09:08
Off topic: Grappig die foto van boven, ik herken de straat meteen :-)

• EU_RAZER
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-12-2024
Altijd lastig, maar je bent best laat en ik vraag me af of aannemers op een versplinterde klus zitten te wachten. Een deur in een wand plaatsen is een klus van een paar uur denk ik, maar daar ga je een hele dag voor moeten betalen in veel gevallen, er van uitgaande dat je iemand vind die zo'n klein klusje wil doen.

Maar goed, het lijkt me allemaal te doen in 15 dagen, minus de vloerverwarming denk ik, daar is wel wat planning voor nodig en daar moeten spullen voor besteld worden die je niet zomaar even ophaalt bij de bouwmarkt denk ik.

Maar zoals hier al meerdere keren gezegd, niet alle hoeft in 1 keer toch en sommige dingen kan je best zelf. Als je een eigen huis koopt, is het zeker goed dat je dingen zelf leert doen. Duurt zeker langer en zal niet altijd perfect zijn, maar goed skills om te leren en zeker ook een stuk goedkoper. Vaak is het gewoon angst van nieuwe dingen doen, maar valt het uiteindelijk best mee. Info inwinnen op internet, youtube filmpjes kijken en dan kom je best een heel eind meestal. Ik heb zelf best veel gedaan in mijn huis en veel daarvan had ik nog nooit gedaan. Allemaal prima gelukt op stucen na, dat heb ik bij de volgende klus door een stukadoor laten doen :-)

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
De vloer is 20 jaar oud, denken jullie dat het special moet kijken om meer zeker te zijn of wij die parket plankken kunnen herbruiken, of beter meteen breken en vervangen ?

Mijn vrouw denkt dat dit nog goed is, alleen verven is nodig zo dat het "klinkt als nieuw".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lyHfPjOtIErAuD-RNCSzZEhqq64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6wePiXLlT7aPPqYu0RK3cVkC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door noucmen op 24-03-2022 17:27 ]

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Ik heb een groep gevonden, mensen uit Oost Europa,

Alles kan ik hopelijk laten doen door 2 groepen
- Vloerverwarming: het infrezen en warm-water kabel neerlegen: een professionel bedrijf, koste 1500 voor 40m2
- Het voor bereiden (vloerparket uithalen) en het egaliseren door cement: door die Oost Europa groep op Werkspot.
- Alle andere items: door die Oost Europa groep gedaan worden

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Misschien gaat het beter als je de opdrachten combineerd? Dan wordt het een grotere opdracht en trek je ook klusjesmannen uit een andere regio aan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Laminaat plinten snijden: Is er een beter manier dan dit ? https://www.leenbakker.nl...CuJMQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Met dit zijn de gesneden plinten niet erg "recht", omdat die plinten bewegen tijdens het snijden. Een keer heb ik gezien de resultaat van een professionele team: de plinten zijn nauwkeurig geknipt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2niIQ4c-1ESv_gFweve-a9puxXo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fhcl0j6yWmTiElpYEZ2WC6Vo.png?f=user_large

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Marzman schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 17:31:
Misschien gaat het beter als je de opdrachten combineerd? Dan wordt het een grotere opdracht en trek je ook klusjesmannen uit een andere regio aan.
Ja, ik heb een grotere opdracht gemaakt: "veel renovatie in een huis". Maar er zijn maar nog max 2 reactie.
Bij iedere kleine opdracht, is er ook maar 1-2 reacties.

De Oost Europa groep dat ik heb gevonden heeft 9 positieve recensies, ze hebben gereageerd naar een item, en ik heb hun uitgenodig om naar het huis te gaan om alle items te zien. Alle die klussen bieden ze om binnen 12 dagen klaar af te maken, 25 euro/uur/man is hun tarief.

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Te doen is ook een nieuwe keuken (huidige keuken is 20 jaar oud), ik denk om een van Ikea te gaan kopen,

Denken jullie wat de juiste volgorde is om dit aan te pakken ?

- Een bezoek naar Ikea, om te weten welke ontwerp + budget wij van houden ?
- Een bezoek naar de toekomstige woning om te meten
- Mogelijk nog een andere bezoek naar Ikea
- Mogelijk nog een bezoek naar de toekomstige woning
- De nieuw keuken bestellen

Maar om dat de opleveringstijd van de keuken beste ver is, misschien hoeven wij nu niet te doen, wij kunnen wachten tot dat wij al in de nieuwe woning gaan wonen ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nCHK__HW9FnLWiV51C8Vty_3LUQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mbv3pgnGkljiZHOoToqmhGBh.jpg?f=fotoalbum_large

• RR123
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10-11-2023
Voor puntje 5:-Als je een fietsenberging in je voortuin wilt plaatsen kan dit vergunningsplichtig zijn. Slim om dus even een vergunningscheck te doen.

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Na een kijken op Youtube over de beste vloer voor vloerverwarming YouTube: Vloerverwarming - Is een parket, laminaat of PVC vloer geschikt? - F..., moet ik mijn keuzen nu herzien.

- Optie 1: Huidige parketvloer houden: niks te doen, alleen dat de convectorput houdt mijn vrouw niet.
- Optie 2: Toch naar vloerverwarming: huidige (misschien verlijmd) parketvloer moet verwijderen (die gaat zeker kapot), vloer frezen, warmte water kabel neerlegen, de vloer egaliseren met cement, nieuw PVC vloer neerleggen

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Het is 100% zeker dat hoe meer ik over de constructie van een woning begrijp, hoe makkelijker alle beslissingen voor benodigd onderhouden zou zijn.

Youtube is heel nuttig, en hoewel ik een hele korte concentratie heb, het is altijd beter om Youtube te bekijken voor dat ik al beslissingen ga nemen.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:47

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Optie 2. Vloerverwarming (als hoofdverwarming) doen. Als je dat niet doet heb je daar de komende 10 tallen jaren heel veel spijt van.

Alles kan stuk.

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
remco_k schreef op zondag 27 maart 2022 @ 15:16:
Optie 2. Vloerverwarming (als hoofdverwarming) doen. Als je dat niet doet heb je daar de komende 10 tallen jaren heel veel spijt van.
Omdat het altijd zuiniger en aangenamer is om een vloerverwarming als hoofdverwarming te hebben ipv radiator of een convectorput ?

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

noucmen schreef op zondag 27 maart 2022 @ 15:41:
[...]

Omdat het altijd zuiniger en aangenamer is om een vloerverwarming als hoofdverwarming te hebben ipv radiator of een convectorput ?
Zuiniger niet per se, aangenamer zeker. En meer op de toekomst voorbereid mocht je ooit een warmtepomp willen.

[ Voor 10% gewijzigd door EWK op 27-03-2022 15:44 ]

Hoi!

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
EWK schreef op zondag 27 maart 2022 @ 15:43:
[...]

Zuiniger niet per se, aangenamer zeker. En meer op de toekomst voorbereid mocht je ooit een warmtepomp willen.
Goed punt m.b.t. aangenaamheid + voorbereiding voor warmtepomp

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Ik ga Youtube filmpjes bekijken, op dit moment heb ik een vraag: is er geen isolatie laag beneden van de water-buizen (water-pipes) van vloerverwarming ?

Van wat ik begrijp: de beton vloer wordt gefreesd, dan leggen wij die water-buizen direct op die sporen, maar dan verliezen wij de warmte naar beneden ?

Dan is het beter met de noppenplaten ? Dan kunnen wij eerste een isolatie lagen aanleggen, dan de noppenplaten, dan de water-buizen ? YouTube: YouTube

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06:30
@noucmen Schakel voor je eigen bestwil een aannemer in die je kan helpen met al deze klussen en je advies kan geven. Je stelt zoveel vragen dat ik de indruk krijg dat je er niet veel van weet, maar wij weten niet het hele plaatje van jouw woning.

Wellicht kun je met de aannemer langs gaan bij de huidige bewoners en dan kan hij jou het beste adviseren en krijg je de beste oplossing.

Waarschijnlijk ga je dit advies negeren, maar je doet er jezelf alleen maar een plezier mee als je een aannemer inschakelt.

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Sito schreef op zondag 27 maart 2022 @ 16:35:
@noucmen Schakel voor je eigen bestwil een aannemer in die je kan helpen met al deze klussen en je advies kan geven.
Ik kan tot dit moment geen aannemer vinden,
Alleen een paar groepen op Werkspot die reageren hebben op de lose & kleine items op mijn werkspot profiel.
Ik ga hun nu bellen om te vragen (dan ga ik meer geleerd hebben), maar is er een beter manier ?

Groeten,

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@noucmen even terug naar je hoofdvraag: of dit alles in 15 dagen te doen is? Nee, onmogelijk. Toevallig net de convectorputten eruit gehaald en vloerverwarming geinstalleerd.
1. hergebruik houten vloer wordt heel lastig, want a. je krijgt hem er niet perfect en heel uit, b. je hebt tekort vanwege extra oppervlakte van convectorput, en c. hout gaat niet lekker samen met vloerverwarming.
2. convectorput verwijderen en vloer - met gewapend beton - door laten trekken: dat moet drogen.
3. na het frezen en het buizen leggen hadden wij het egaliseren door de vloerman laten doen. Wat voor vloer wordt het vervolgens? Dat spul moet ook weer drogen; kan je er niet op.

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
desmond schreef op zondag 27 maart 2022 @ 16:53:
@noucmen even terug naar je hoofdvraag: of dit alles in 15 dagen te doen is? Nee, onmogelijk. Toevallig net de convectorputten eruit gehaald en vloerverwarming geinstalleerd.
1. hergebruik houten vloer wordt heel lastig, want a. je krijgt hem er niet perfect en heel uit, b. je hebt tekort vanwege extra oppervlakte van convectorput, en c. hout gaat niet lekker samen met vloerverwarming.
2. convectorput verwijderen en vloer - met gewapend beton - door laten trekken: dat moet drogen.
3. na het frezen en het buizen leggen hadden wij het egaliseren door de vloerman laten doen. Wat voor vloer wordt het vervolgens? Dat spul moet ook weer drogen; kan je er niet op.
Mijn huidige aangepaste plan: 15 dagen alleen voor: (1) vloerverwarming complete maken, (2) opbergenruimte onder de trap.

- Met vloerverwarming: parketvloer helemaal verwijderen en kapot maken daarna nieuwe PVC vloer of PVC-parket of PVC-laminaat vloer in
- Met opbergen ruimte: moet ik nog bepalen hoe en wat, op dit moment in mijn hoofd: metale frame + gifs platen

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Mijn vrouw's mening: de grootste probleem is dat ik geen aannemer heb.

Mijn mening: mijn grootste probleem is dat ik niemand vertrouw. Van mijn gevoel: alle aannemers willen me dure oplossingen verkopen, of een oplossing die voor hen handig/makkelijk is, maar technisch gezien niet de beste oplossing voor mijn woning.

Mijn meeste recent ervaring: door het zelf kopen van material kon ik 30% goedkoper doen dan de kant-en-klaar offert van de aannemer. Maar ten koste van mijn tijd: het was 2 maanden voor het vervangen van 2 closetpot (omdat ik niet genoeg tijd en mentale energie gehad heb).

[ Voor 31% gewijzigd door noucmen op 27-03-2022 17:19 ]

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zvyx3ldt_IxAJOsGDokjZCRWlJI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e5MMk8QdmEDjpge0IymVG6Iz.jpg?f=fotoalbum_large

Simpeler wordt het niet. Je kan niet alles hebben. Je zal keuzes moeten maken.

Vertrouwen in een aannemer moet je soms gewoon hebben en opbouwen. Probeer een aannemer te vinden via iemand die je kent, dan heb je een referentie.

En ja, dat kost je altijd meer dan zelf doen. Logisch, je eigen tijd is “gratis”. Als tijd je niet zoveel waard is, dan is dat een prima keuze.

Overigens is 2 maanden bezig zijn voor 2 WC potten wel absurd lang. Zonder kennis is dat misschien 2 uurtjes werk.

[ Voor 40% gewijzigd door Drardollan op 27-03-2022 17:53 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
desmond schreef op zondag 27 maart 2022 @ 16:53:
Ik heb ook net met een vloerverwarming aannemer gesproken: 3 weken is minimaal voor de nieuwe vloerverwarming als de convectorput dicht gemaakt moet worden
- convectorput dichtmaken met cement: 10 dagen wachten
- begint met frezen en de "frezen gaten" dicht te maken
- nog 11 dagen wachten tot dat de cement op de convectorput totale droog te zijn, om te kunnen egaliseren,

Zo, ipv 15 dagen, nu moet ik nog 30 dagen toevoegen: ik kan alleen maar verhuizen op 1e Juni, ipv 1e Mei (14 April de sleutel krijgen).

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
noucmen schreef op zondag 27 maart 2022 @ 18:31:
[...]

Ik heb ook net met een vloerverwarming aannemer gesproken: 3 weken is minimaal voor de nieuwe vloerverwarming als de convectorput dicht gemaakt moet worden
- nog 11 dagen wachten tot dat de cement op de convectorput totale droog te zijn, om te kunnen egaliseren,

Zo, ipv 15 dagen, nu moet ik nog 30 dagen toevoegen: ik kan alleen maar verhuizen op 1e Juni, ipv 1e Mei (14 April de sleutel krijgen).
.. en al die tijd kan je niet werken op die verdieping. Vervolgens moet er nog een vloer in. Wat @Drardollan al zegt. Zodra je met deadlines te maken hebt, wordt het OF duur, OF minder kwaliteit/scope. Ik zou goed op budget letten (dus mindere scope) en je geheel richten op verwachtingsmanagement naar je partner.

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:14
noucmen schreef op zondag 27 maart 2022 @ 18:31:
[...]

Ah, maar het zomerseizoen komt eraan.
Dan heb je geen verwarming nodig en de keuken is ook goed genoeg om mee te starten.

Dus planning wordt dan.
- Convectorput dichtmaken en laten uitharden.
- Verbouwing -> Focus op slaapkamer.
- Paar weken vakantiehuisje
- Vloerverwarming infrezen en egaliseren
- Nieuwe vloer
- Nieuwe keuken.

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
D-dark schreef op zondag 27 maart 2022 @ 21:17:
[...]

Ah, maar het zomerseizoen komt eraan.
Dan heb je geen verwarming nodig en de keuken is ook goed genoeg om mee te starten.

Dus planning wordt dan.
- Convectorput dichtmaken en laten uitharden.
- Verbouwing -> Focus op slaapkamer.
- Paar weken vakantiehuisje
- Vloerverwarming infrezen en egaliseren
- Nieuwe vloer
- Nieuwe keuken.
Ja, goed volgorde, en de 45 dagen tussen April 15 en Mei 30 zijn genoeg voor alle die taken.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
noucmen schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 17:02:
Te doen is ook een nieuwe keuken (huidige keuken is 20 jaar oud), ik denk om een van Ikea te gaan kopen,

Denken jullie wat de juiste volgorde is om dit aan te pakken ?

- Een bezoek naar Ikea, om te weten welke ontwerp + budget wij van houden ?
- Een bezoek naar de toekomstige woning om te meten
- Mogelijk nog een andere bezoek naar Ikea
- Mogelijk nog een bezoek naar de toekomstige woning
- De nieuw keuken bestellen

Maar om dat de opleveringstijd van de keuken beste ver is, misschien hoeven wij nu niet te doen, wij kunnen wachten tot dat wij al in de nieuwe woning gaan wonen ?

[Afbeelding]
-Maak bij IKEA een afspraak bij de Keukenafdeling, dit kan online.
-Ga naar je IKEA afspraak, kijk van te voren alvast welke apparaten en dergelijke je zou willen, welke kastjes en lades je wat lijken. Die kan je tijdens je afspraak proberen, ze nemen je volledig mee in het ontwerp. Zorg dat je wel ruwe afmetingen hebt (hoeft nog niet exact).
-Als je keuken in de planner gemaakt is gaat IKEA een afspraak maken om in te meten, dit doen ze altijd zelf ook omdat de meeste gebruikers niet goed meten.
-Laat je nieuwe keuken lekker door hun servicepartner monteren en ga niet zelf aan de slag, dan staat ie over 3 maanden nog niet en wordt je vrouw weer boos op je.

Je kan prima wachten tot je er al woont, dat moest ik hier ook omdat de vloer er ook nog in moest. Ze monteren in 2 dagen, 1e dag oude keuken eruit en alles afvoeren, dan zul je dus eten moeten afhalen of voorbereiden en in je magnetron mikken als je die behoudt. 2e dag nieuwe keuken erin.

I have stability. The ability to stab.

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Bedankt voor de tip ivm de keuken.
Ik denk dat ik daar moet eerste wonen om de keuken en de eisen te kunnen voelen, pas daarna kan mijn vrouw een wense opbouwen.

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Vloerverwarming: ik heb nu een dilemma: welke vloer is beste ?

Van YouTube: Vloerverwarming - Is een parket, laminaat of PVC vloer geschikt? - F... leer ik dat PVC of tegel zijn de laagste in warmteweerstand, ik zie inderdaad dat in de woningen met warmtepomp + zonnepanel + vloerverwarming, zijn 95% met tegel en 5% met PVC laminaat.

De probleem
- Tegel is koud als ik de vloerverwarming soms uitzet, maar het constant aanzetten van vloerverwarming is duur
Mijn woning is nog met stadsverwarming, misschien pas over 3-5 jaar kan ik denken aan een warmtepomp, hybride (buiten + binnen unit) of bodem type.
- PVC is vaak van slecht gevoel (te "plastiek", of "te goedkoop" zou mijn vrouw zeggen), is er een goed oplossing ?

Bedankt,

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:52
noucmen schreef op zondag 3 april 2022 @ 18:22:
Vloerverwarming: ik heb nu een dilemma: welke vloer is beste ?

Van YouTube: Vloerverwarming - Is een parket, laminaat of PVC vloer geschikt? - F... leer ik dat PVC of tegel zijn de laagste in warmteweerstand, ik zie inderdaad dat in de woningen met warmtepomp + zonnepanel + vloerverwarming, zijn 95% met tegel en 5% met PVC laminaat.

De probleem
- Tegel is koud als ik de vloerverwarming soms uitzet, maar het constant aanzetten van vloerverwarming is duur
Mijn woning is nog met stadsverwarming, misschien pas over 3-5 jaar kan ik denken aan een warmtepomp, hybride (buiten + binnen unit) of bodem type.
- PVC is vaak van slecht gevoel (te "plastiek", of "te goedkoop" zou mijn vrouw zeggen), is er een goed oplossing ?

Bedankt,
Steentapijt of een troffelvloer.
Bij een steentapijt worden kleine steentjes gebonden met een hars. Een troffelvloer is hetzelfde, maar in plaats van steentjes gebruiken ze zandkorrels. Vloer voelt warmer aan dan keramische tegels, is te krijgen in alle kleuren. Ook plinten en traptredes kunnen worden meegenomen. Ik kan je wel aanraden om ook een toplaag aan te laten brengen, zodat de vloer mooi vlak is.
https://www.zimmo.be/blog...-huis-de-voor-en-nadelen/
Hier een voorbeeldje van bij, een troffelvloer.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v28SqqwWRrgJeMvbgDIy2m9yXf4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jYAG5SdwZgPnqA3N2cX9uAza.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:02
Ik zou overwegen om er gewoon gaan te wonen en samen met een aannemer een gedegen plan te maken. Dan kun je het ergens volgend jaar uitvoeren.

Dat bespaart je een hoop ellende. Goede vakmensen hebben hun agenda voor dit jaar gevuld. Alleen beunhazen hebben binnen 14 dagen tijd.

[ Voor 8% gewijzigd door Joris748 op 04-04-2022 04:11 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Classic topic, kleine klussen maar zo klein zijn de klussen niet :P binnen 15 dagen is nu 45 dagen geworden, maar ondertussen wordt de keuken nog even aan het lijstje toegevoegd :P

Hoe dan ook, volgens mij kan je alles doen als je er eenmaal woont. Behalve de vloerverwarming. Dus die moet je nu gaan fixen. En dat gaat een duurder geintje worden dan je verwacht, waar (nog vervelender) niet iedere vloerverwarmingmonteur zin in heeft, omdat je met die convectorput zit en je niet weet wat voor parketvloer je hebt en hoe die verwijderd moet worden.

Vervolgens zal je ook nog een nieuwe vloer moeten leggen.
Voor deze klus wil je liever vandaag dan morgen iemand vinden en data gaan vastleggen. Je zit met droogtijden en dergelijke. Wij hadden al vloerverwarming, dus hoe lang dat duurt kan ik je niet mee helpen. Maar bij ons waren ze 1 dag aan het egaliseren (heeft nog een extra dag staan drogen) en 2 dagen PVC aan het plakken + plinten afmonteren. Daar zou ik dus een week voor uit trekken.

Daarnaast wil je je trap dicht maken, gezien je in die tijd de trap niet zo goed kan gebruiken, is dat wellicht ook iets om in je 45 dagen te doen. Aan de andere kant, dat kan in 1-2 dagen wel, dat moet te overzien zijn.

Muurtjes plaatsen en deuren plaatsen, dat kan toch ook wel als je er net woont?

Enneh, volgens mij was dit een behoorlijk prijzig huis. Zou je daar nu wel een IKEA keuken in zetten? Sowieso ga je die niet op tijd geleverd krijgen en geen monteur ervoor vinden. Als je de huidige keuken niet mooi vind, zet er nieuwe frontjes op ofzoiets, volgens mij is 'ie verder wel prima namelijk :P

Maar vooral eens met wat al vaker genoemd is. Het gaat je wat geld kosten, maar een aannemer lijkt me wel verstandig.

[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 04-04-2022 10:24 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-01 09:00
Die convectorputten zitten er niet voor niks ivm de koude brug. Ik zou echt maximaal 10cm tussen de slang aan houden ivm verrassingen. Bij 10cm zit je op 10meter slang per m2. Max per groep wordt 100meter slang aangehouden, voor 40m2 heb je dus minstens 4 groepen nodig, waar kan de verdeler en pomp hangen? En is er een separate aansluiting vanaf de ketel mogelijk?

Als je het trappengat niet dicht maakt dat vliegt ook alle warmte omhoog. Heeft de keuken een eigen verwarming ? Die zit namelijk niet bij die 40m2 als ik het zo zien.

Elektrische vloerverwarming is leuk voor de badkamer maar niet op zo'n oppervlakte

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties,
Er is een grote kans dat ik niks kan doen, ivm gezondheid + een nieuwe tussen gekomen situatie.

Minimaal is de trap dicht maken + opbergruimte van rond 250 x 200 cm maken. Ik weet niet of de huidige parketvloer op de grond van dit opbergruimte moet ik verwijderen of mag ik laten staan.

Voor vloerverwarming moet ik daar wonen en rustig kijken wat ik ga doen.

Mijn classieke planning wordt nog klassieker, met vertragingen en uitstellingen

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

TheDudez

Usenet stofzuiger!

noucmen schreef op zondag 3 april 2022 @ 18:17:
Bedankt voor de tip ivm de keuken.
Ik denk dat ik daar moet eerste wonen om de keuken en de eisen te kunnen voelen, pas daarna kan mijn vrouw een wense opbouwen.
Vergeet die keuken maar voorlopig. De levertijd van apparatuur kan zo maar een jaar zijn. En dan is het nog maar de vraag of het er op tijd is. Je mag tegenwoordig blij zijn als ze reageren.

Usenet handleidingen

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:02
noucmen schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:30:
Bedankt voor alle reacties,
Er is een grote kans dat ik niks kan doen, ivm gezondheid + een nieuwe tussen gekomen situatie.
Sterkte!
Minimaal is de trap dicht maken + opbergruimte van rond 250 x 200 cm maken. Ik weet niet of de huidige parketvloer op de grond van dit opbergruimte moet ik verwijderen of mag ik laten staan.
Ik zou iig de wanden niet op het parket zetten. Anders moet je de boel misschien weer afbreken als je de vloer gaat vervangen.
Voor vloerverwarming moet ik daar wonen en rustig kijken wat ik ga doen.

Mijn classieke planning wordt nog klassieker, met vertragingen en uitstellingen
Goede keuze :)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Inderdaad wand vs vloer

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Zo, de finale (hopelijk plan) voor dat wij het huis gaan aanvaarden

In 7-8 dagen: alleen dit doen:

- De kelder (opbergenruimte onder de trap) bouwen: ongeveer 4 dagen
- Parket vloer van ongeveer 39 m2 lakken (zanden + nieuw lak)
- Trap dicht maken (vertical hout stuk tussen iedere 2 trappen)

Alle andere items zullen wij rustig denken + material kiezen + mensen inhuren zodra wij al in de woning wonen.

[ Voor 46% gewijzigd door noucmen op 07-04-2022 14:05 ]

Pagina: 1