Toon posts:

Solid color beelden in Photoshop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Nillis
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 09-03 16:55
Mijn vraag:
Wie weet hoe je deze techniek in Photoshop toepast?
Het is niet gewoon een kwestie van een kleurlaag aanbrengen en een simpele standaard laagbewerking.

Heb al best wat geprobeerd maar krijg niet precies hetzelfde effect.
Achtergrond saturatie uitgehaald, grijsaards aangepast, kleurlaag eroverheen etc etc.

Wellicht dat iemand me kan helpen ;-)

Alle reacties

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-11 13:48
Ik zou die omzetten naar zwart wit en daar een kleurenfilter over?

• Nillis
Nee dat is het juist, zo simpel is het niet.. Als geprobeerd (zie vraag).
Maar toch bedankt!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:09

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Het zou me niks verbazen als de set, de modellen etc. allemaal gewoon in een enkele kleur geschilderd / geschminkt zijn voor deze foto's. Kan volgens mij dus wel eens héél goed 'practical effects' zijn (en daarna een vleugje photoshop om de oneffenheden eruit te halen).

En anders is 't gewoon bloed, zweet en tranen. Ik kwam in een minuutje of 5 tot hier:

De kunst is natuurlijk effen-kleurige objecten te vinden etc.

Edit: Bloed zweet en tranen dus.

[Voor 97% gewijzigd door RobIII op 09-03-2022 16:31]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Nillis
dankjewel, zag het al... 3D.. Met laagbewerkingen zoals je hebt meegestuurd ga ik het effect niet krijgen..
Thanks

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-12 10:17
Op zich zou het nog wel moeten kunnen om er dichter bij te komen. Als je Rob zijn 5 minutenwerk ziet is er wel een belangrijk extra verschil, namelijk een drukke achtergrond. De suggestie door een lege (dan wel studio) achtergrond trekt de focus nog meer naar de personen. Dan houd je saturation, maar zo te zien ook minder levels voor de omgeving, om aan te passen (en een kleurfilter).

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 14:30
Dit is wel te doen met Photoshop tot op zeker hoogte. Maar dan moet je elk onderdeel (een gezicht, een broek, een laptop etc) apart pakken en bewerken, niet 3/4 van het oorspronkelijke beeld in 1x.

Maar je ziet inderdaad duidelijk dat het 3D is (clay model in een kleur waardoor de reflectie niet beïnvloedt wordt door andere kleuren). Tof effect.

Kleine probeersel (was wat lui bij de modellen, linkervrouw is niet in delen gedaan)

[Voor 52% gewijzigd door Giant87 op 21-06-2022 12:47]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee