Tijdelijk bruggetje bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 7.900 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frawie
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14-06 20:28
Achter mijn woning ligt een sloot die op maaiveld +/- 7 meter breed is en ik kan verder alleen door het huis in de tuin komen.

Nu wil ik de tuin gaan aanpakken en dus met kruiwagens zand, aarde etc. de tuin bereiken. Daarom zit ik eraan te denken een tijdelijke brug te bouwen. Alleen twijfel ik over welke materialen sterk genoeg zijn.

Op marktplaats kwam ik balken tegen van 150x45 (kop maat). Zou zoiets voldoende sterk zijn om een persoon + kruiwagen te dragen?

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

7 meter is nog wel een flink stukje dat gaat flink wat kracht opleveren. Is een ponton bruggetje niet een idee? Aannemend dat het je eigen grond is en je er überhaupt een bruggetje mag maken.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-07 11:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-07 13:23
Voor 7 meter overspanning lijkt me dat veel te weinig hoeveel planken wilde je gebruiken? 1? Of paar met elkaar verlijmen. Denk dat je sowieso ergens in de sloot een paal zal moeten slaan om de balken te moeten ondersteunen (anders moet je wel heel dik gaan). Kan je niet wat steigermateriaal huren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

nvm

[ Voor 95% gewijzigd door evilution op 10-03-2022 09:18 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 14:47

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Dit zou ik doen van stijgerbuis en idd huren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:33
is het dan niet gewoon goedkoper om een kraan te huren en over het huis/sloot te tillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dengregg
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-06 16:18
of gewoon met kruiwagens door het huis te gaan en een kuisploeg in te huren achteraf?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-07 11:03
dengregg schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:23:
of gewoon met kruiwagens door het huis te gaan en een kuisploeg in te huren achteraf?
en een timmerman om ALLE kozijnen te herstellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dengregg
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-06 16:18
107mb schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:24:
[...]

en een timmerman om ALLE kozijnen te herstellen!
dat is natuurlijk afhankelijk van de route door het huis he

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:41

Bolletje

Moderator Harde Waren
https://www.boels.com/nl-nl/huren/loopbrug-63-m/p/11967

Zoiets dan?

Haal je er desnoods 2. Die schotten aan de zijkant eraf.

Of hier
https://gecoverhuur.nl/hu...uren/loopbrug-7-meter-50/

[ Voor 22% gewijzigd door Bolletje op 09-03-2022 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

nvm

[ Voor 93% gewijzigd door evilution op 10-03-2022 09:18 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
En is het een optie om wat paaltjes in de sloot te slaan waar je de ‘brug’ op kunt leggen? Dan zou je met wat lichte balkjes en een paar paaltjes een eind kunnen komen.

En voor hoe lang heb je de brug nodig?

[ Voor 17% gewijzigd door Sethro op 09-03-2022 15:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
graaf uit wat je moet en stop het in bigbags.

laat spullen bezorgen die je nodig hebt,

daarna betaal 300 euro voor een kraan, en laat hem de troep over het huis tillen en de goede spullen terug,

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:06

Pazo

Mroaw?

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-07 08:39

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

7 meter = 35 cm dikke balken. Da's best wat ja. Kan je niet een staander in het midden leggen? Dan is het namelijk:

Staander midden
4 douglas balken 15x15 van 3,5m lang
tussen de douglasbalken plaatmateriaal

huis ------|------- veld
huis ------|------- veld

zo zeg maar.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Een brug over een 7 meter brede 'sloot' leggen? Dat klinkt al als een behoorlijke water-loop welke je niet zomaar in wilt gaan dammen / overbruggen én waarbij de vraag vervolgens ook nog eens is van 'WIE' de grond aan de andere kant is?

Het spul óver het huis tillen met een kraan is ansich wel een goed idee maar over hoeveel 'kuub / ton' materiaal praten we hier? Allemaal leuk bij een tuintje van 6x10 Mtr. maar niet meer als de achtertuin 100 Mtr. 'DIEP' is...... :+

[ Voor 32% gewijzigd door Will_M op 09-03-2022 16:25 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-07 12:39
Ik heb het hier laatst een hovenier zien doen met balken die leken op spoorbielzen. Die waren bij benadering 30x20 cm dik, en overspanden een stuk water van een meter of 4 a 5. Leg er een aantal van die dingen naast elkaar, en je hebt een mooie vlakke brug waar je zo met een kleine shovel of kruiwagen overheen kan.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avdongen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-06 13:32
Je ziet ook wel vaak dat er een groot piepschuim blok in het water gelegd wordt, als de overspanning te groot is.

Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:56
Je zou kunnen kijken naar draglineschotten. Dat zijn van die dikke balken/platen waar ze grote hijskranen e.d. overheen laten rijden. Een kruiwagen moet dan ook wel lukken zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:42
Hoe lang heb je een brug nodig? Je zou kunnen overwegen een ponton te huren: https://easyfloat.nl/pontons/verhuur (Ken ze niet en heb geen aandelen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11:51
NeFoRcE schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:52:
7 meter = 35 cm dikke balken. Da's best wat ja. Kan je niet een staander in het midden leggen? Dan is het namelijk:

Staander midden
4 douglas balken 15x15 van 3,5m lang
tussen de douglasbalken plaatmateriaal

huis ------|------- veld
huis ------|------- veld

zo zeg maar.
Waarom Douglas? Da's nou niet echt t beste constructiehout wat je kan krijgen..

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:55
Ik denk dat deze jongens ook wel zin hebben om even langs te komen :+

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:53
Als je het echt zelf wil maken, dan moet je niet met massieve balken aan de slag.
Een vakwerkligger is met weinig materiaal veel sterker en lichter. Het is alleen meer werk om te maken.
Maak er twee en leg daar platen op, eventueel versterkt met wat dwarsbalkjes.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1107972
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:37
De aluminium loopbruggen of werkbruggen die hierboven gepost worden zijn niet bedoeld om met een kruiwagen te belopen.

Een draglineschot is dan een betere optie al heb je wel een kraan nodig om deze te plaatsen.

Met systeem steigermateriaal kan je eenvoudig een brug realiseren van 7,71m (3x 2,57m). Met diagonalen kan je dan een spant van 2,00m hoog maken die je onder en boven verbindt van dwarsliggers van 1,09m. Op de onderste liggers kan je dan een vloer maken met stalen vlonders. Let wel, ook hiervoor heb je een kraan nodig om hem te plaatsen.

Mijn advies, zorg dat je een bootje hebt en een zooi steigerbuizen en kruiskoppelingen en maak in het werk een brug waarbij je tijdelijk enkele staanders plaatst in de sloot om de overspanning op te delen in 3, maar bij voorkeur 4 velden. De loopvloer kan je dan maken van steigeplanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:06

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zelfde situatie hier, tuinman heeft behoorlijk aantal kuub zand en tientallen 60x60 betontegels van 50kg/stuk door het huis heen gemanoeuvreerd in zn eentje in een dag werk. Zonder enige schade aan kozijnen.
Zo’n brug is veel meer werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-07 03:17
duren eruit kozijnen afplakken met cv isolatie materiaal.
(of een lopende band door je huis heen. is ook wel makelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Van wie is die sloot en van wie is de grond aan de andere kant? Je gaat waarschijnlijk de hele oever aan beide kanten molesteren met al dat gewicht. Heeft 1 van je buren een toegankelijke achtertuin?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bompi
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-07 12:36
Dat is best een brede sloot. Kan niet beoordelen wat voor type watergang het is, maar het zou zo maar een hoofdwatergang kunnen zijn. Dan loop je met het bouwen van een tijdelijke brug ook het risico dat handhaving van het waterschap hierop in actie komt. In de meeste keuren (apv van het waterschap) is het verboden om zonder vergunning of maatwerkbesluit een brug aan te leggen (ook al is de brug tijdelijk). Meeste waterschappen hebben wel een vergunningchecker waarmee je dat kan controleren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19:29
Om antwoord te geven op de originele constructievraag: nee, 150x45 zijn sate-prikkers op een overspanning van 7 meter. Denk aan balken van 250x70 om die overspanning te dichten. En zelfs dan heb je een puntbelasting van 200-250kg (persoon+kruiwagen), die ook nog eens loopt en mee wiebelt... durf er m'n geld niet op te zetten. Er is een reden waarom bruggen bouwen serieuze business is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door Orion84 op 10-03-2022 08:57 . Reden: Ongepaste lolbroekerij weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJ pc
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-07 19:14
*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door Orion84 op 10-03-2022 08:57 . Reden: Beter een topicreport aanmaken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:05

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Belasting: 90 kg/m²

Daar ga je met een kruiwagen zand dus gewoon doorheen zakken ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-07 11:39
Als je boven je liggerbalken een spant maakt met een verticale verbinding (dus twee driehoeken) kun je denk ik met een paar houten balken ook een heel eind komen. Die bovenconstructie hoeft niet zo zwaar te zijn en maakt je liggers een heel stuk stijver.
Lijkt mij doenbaar om met een kruiwagen overheen te gaan. Het hoeft ook niet heel breed te zijn dan, dus wat balken tussen je liggers en ouwe multiplex platen gaat het echt wel werken.

Afbeeldingslocatie: https://mrsuter.weebly.com/uploads/8/3/8/2/83822264/level-1.png

Je horizontale liggers moeten wel 7m lang zijn zodat er geen scharnierpunt in zit, weet niet of die eenvoudig verkrijgbaar zijn (goedkoop zullen ze niet zijn iig)

Of palen in de sloot, of beide (zowel spantconstructie én palen). In het midden twee 100mm palen en je overspanning is nog maar 3,5m

Met steigermateriaal kun je zoiets ook wel bouwen, maar ook dan moet je liggers hebben van de volledige overspanning om geen scharnierpunten te hebben, anders wordt je constructie al snel complex

[ Voor 44% gewijzigd door Stefke op 10-03-2022 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:31

WouterG

Dit is geen ondertitel

sebastius schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:21:
Dit zou ik doen van stijgerbuis en idd huren.
Hier achter ons huis heeft één van de buren dit ook uitgevoerd met steigermateriaal. Ik zou eens contact opnemen met een steigerbouwer, die vind dat waarschijnlijk nog een leuk klusje ook, tussen zijn andere werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Laatst online: 19:26

PB-powell

Mr. Laziness

Afhankelijk van de hoeveelheden grond/stenen gewoon door het huis kruien. Desnoods bind je wat schuimrubber om kozijnen heen waar je langs moet als je bang bent je kozijnen te beschadigen. Voor drempels kan je tijdelijk een plankje neerleggen met ondersteuning. Ik heb zelf in 4 uur tijd met 2 man 3000 klinkers door m'n huis heen gekruid. Daar valt met een brug op- en afbouwen niet tegenaan te werken. Los van dat je alle materialen ook nog aan de andere kant van de sloot moet zien te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door PB-powell op 10-03-2022 09:15 ]

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
zand kunnen ze ook blazen; als je wilt- leggen ze een bult voor je op zolder.

Een slang door je huis geeft geen schade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:53
Gezien de prijs van bouwmaterialen kan je denk ik beter materieel huren dan iets gaan bouwen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ypz_PFQxSvJujBdNfCHDWNh8DfY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hnWImFAD8wXjVPser15Wqjl7.jpg?f=fotoalbum_large

zoiets bijvoorbeeld of je laat een kraantje komen met een bak eraan.

Verder vraag ik me af waarom je uberhaupt met een kruiwagen over het water wil lopen. Regel ergens een oud roeibootje oid en schep die vol met zand. Trek hem met een touw naar de overkant en je bent er.

Je kan ook een simpel ponton maken van een plaat underlayment en 7 pakken polystyreen. Daar rijd je de kruiwagen op en trek je die naar de overkant.

[ Voor 24% gewijzigd door leecher op 10-03-2022 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
PB-powell schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:05:
Afhankelijk van de hoeveelheden grond/stenen gewoon door het huis kruien. Desnoods bind je wat schuimrubber om kozijnen heen waar je langs moet als je bang bent je kozijnen te beschadigen. Voor drempels kan je tijdelijk een plankje neerleggen met ondersteuning. Ik heb zelf in 4 uur tijd met 2 man 3000 klinkers door m'n huis heen gekruid. Daar valt met een brug op- en afbouwen niet tegenaan te werken. Los van dat je alle materialen ook nog aan de andere kant van de sloot moet zien te krijgen.
En niet te vergeten wat zo’n tijdelijke brug je gaat kosten, hout is niet goedkoop. Dan is een kraan huren denk ik nog goedkoper.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Laatst online: 19:26

PB-powell

Mr. Laziness

Oogje schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:17:
[...]

En niet te vergeten wat zo’n tijdelijke brug je gaat kosten, hout is niet goedkoop. Dan is een kraan huren denk ik nog goedkoper.
Ook dat nog, een brug of ponton huren zal ook niet goedkoop zijn. Een kruiwagen huren bij de Boels is ~30 per dag, en anders zijn er vast buren/vrienden/familieleden waar je er een gratis kan lenen. En de tip van flip is dat je dan je buurman/vriend/familielid de kruiwagen zelf laat bedienen :+ kost je allicht nog een bbq + pilsje achteraf.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timw02
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-07 16:05
7m overbrugging is best veel, draglineschotten van 10m nodig om op beide kanten oplegging te hebben. Ook bij de oplegging schotten toepassen. beetje veilig werken dus 3 schotten naast elkaar.

3x 10x1 m schot 25 dik. 8 euro per schot per dag. 5 dagen, 120 euro
2x 4x1 m schot 20 dik 1 euro per schot per dag. 5 dagen, 10 euro
laden /lossen 4 + 46,5 euro
transport € 90,- / uur 2uur brengen 2 uur halen. 360 euro

maakt € 540,- euro voor 5 werkdagen een redelijke brug.

Dan is zandblazen ineens wel interessant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xmen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06 09:45
7m overbruggen is idd best veel.

Maar als het omschreven wordt als een sloot met op maaiveld 7 meter overbrugging, ga ik er van uit dat de het te overbruggen waterpartij niet veel meer is dan een meter. (anders zou ik het niet omschrijven als een sloot)
En dat de overig 6 meter deel is van een aflopende berm waar je gerust een aantal palen in kwijt kunt.

Dan zou ik gaan voor een driehoek over de sloot en op regelmatige afstand een paal in de berm.

Met de prijs van het hout tegenwoordig zou ik huren van een prefabbrug met evt hier en daar ondersteunen door een paal toch ook wel serieus overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:53
xmen schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:21:
7m overbruggen is idd best veel.

Maar als het omschreven wordt als een sloot met op maaiveld 7 meter overbrugging, ga ik er van uit dat de het te overbruggen waterpartij niet veel meer is dan een meter. (anders zou ik het niet omschrijven als een sloot)
En dat de overig 6 meter deel is van een aflopende berm waar je gerust een aantal palen in kwijt kunt.

Dan zou ik gaan voor een driehoek over de sloot en op regelmatige afstand een paal in de berm.

Met de prijs van het hout tegenwoordig zou ik huren van een prefabbrug met evt hier en daar ondersteunen door een paal toch ook wel serieus overwegen.
En dan een helling 1:3 op met 100 kg zand in je kruiwagen en een hoogteverschil van (naar schatting) 1 meter?
Ik vind 1:6 al een hele hijs bij een hoogteverschil van 0,5 meter.
TS heeft wel het voordeel dat hij een aanloop kan nemen bij de helling naar beneden.

Ik heb al eens een daksteiger van tuinhout gemaakt om beide schoorstenen te renoveren. Dat was een stuk goedkoper dan huren en later kan ik dat hout weer verwerken in een schuur. Bovendien hoefde ik mij niet te haasten, want als de steiger eenmaal staat, dan kost het niets meer.

[ Voor 12% gewijzigd door JukeboxBill op 10-03-2022 15:59 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-06 13:11
Zou even contact opnemen met het waterschap in uw buurt en vragen wat er is toegestaan.
iets met relevante waterhuishoudkundige belangen en werken en werkzaamheden in, op en in de buurt van wateren, waterkeringen en wegen.

De aangedragen Potonbrug of rijplaten waar kranen over rijden, of het zand in de tuin blazen lijken mij een beter idee dan zelf bv een brug bouwen aan de hand van bv Bailey* onderdelen is veel werk. (maar wel leuk om te doen)

Met een kruiwagen zand in de tuin rijden weet waar u aan begint 10 kuub lijkt niet veel maar een kuub zijn wel 12 a 13 keer rijden met een 80 liter kruiwagen. Kruiwagens zijn er ook met twee wielen voor.
Deze moet dan natuurlijk ook nog gevuld worden door iets of iemand.

Als alternatief zou ik kijken of een lokale loonwerker een zgn "jacobs ladder" te leen heeft wordt gebruikt voor de aardappel opslag om deze op een hoop te plaatsen.

*https://en.wikipedia.org/wiki/Bailey_bridge

[ Voor 14% gewijzigd door onno oliver op 10-03-2022 19:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 23:38
Leuk dat jullie door blijven gaan zonder reactie van de TS...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shejaidon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Wij hebben vroeger een soortgelijke klus met een zelfde afstand opgelost met behulp van de lokale brandweer. Die jongens en meiden moeten toch oefenen met situaties op moeilijk bereikbare plaatsen. Wij hadden alles in bigbags en nog een pui voor een nieuwe serre die zo moesten worden vervoerd.

Kosten.... 2 kratten pils en 2 taarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Aangezien de TS al 2 dagen niet reageert en niet bijzonder veel blijk van eigen inzet heeft getoond, gaat dit topic dicht.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.