Hoofdaansluiting 3 x 25A en Jacuzzi

Pagina: 1
Acties:

• EvertDie
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 31-05-2022
Binnenkort krijgen we onze Jacuzzi welke 3 x 16Ah nodig heeft.

Ons huis is voorzien van een hoofdaansluiting van 3 x 25 Ah. Daarachter 3 aardlekschakelaars (elke fase 1) van 40Ah en daarachter 12 groepen van 16 Ah verdeelt over de 3 aardlekschakelaars.

Verder hebben wij zonnepanelen welke op krachtstroom zitten achter de hoofdaansluiting.

Nu twijfel ik een beetje wat ik moet doen... ik had het idee ik plaats een aardlekautomaat van 3 x 16 en sluit de 3 fases erop aan en heb stroom voor de Jacuzzi. Echter denk ik dat de hoofdaansluiting dit niet gaat trekken. We koken ook elektrisch.

Wat is jullie idee hiervover?

Gr,

Evert

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hoeft geen probleem te zijn toch? Gewoon geen grootverbruikers aanzetten terwijl je de jacuzzi opwarmt.
Er bestaan ook load-balancers die huishoudgroepen voorrang geven op de jacuzzi-groep. De jacuzzi-groep wordt dan geknepen en warmt dan (tijdelijk) langzamer op.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 15:08
Wat is het exacte vermogen dat de jaccuzzi (en je andere toestellen) verbruiken? Wat is de kans dat je ze gelijktijdig gebruikt?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.