Hoe weet HBOMAX of VIAPLAY wie ik ben ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:20
Mijn vraag
Hoe weet HBOMAX of VIAPLAY wie ik ben ?

Vorige week aangemeld bij viaplay. werkte al op pc met casten naar chromecast.
Op pc gebruik ik een lokaal account
Voor viaplay een "dedicated" email adres gebruikt
Een dag later de viaplay app op tv geinstalleerd (android tv 10) onder gmail account alleen voor de tv
Na installatie klik ik op de "inloggen" button
Dan staat er een melding dat ik op een pc/laptop naar een website moet gaan om daar de op de tv getoonde code in te vullen
Dat doe ik
Vervolgens zit ik op de tv in mijn viaplay account (hoe kan dat ?)

Gisteren aangemeld bij hbomax. werkte al op pc met chromecast
Voor hbomax een "dedicated" email adres gebruikt
Op tv de app geinstalleerd, bij aanloggen dat email adres en wachtwoord gebruikt
Vervolgens zit ik op de tv in mijn hbomax account, logisch en te verwachten

Vandaag de hbomax app geinstalleerd op mjn xbox
Ook voor de xbox gebruik ik weer een ander email adres (los van de eerder genoemde)
Ik klik op op inloggen
Dan staat er een melding dat ik op een pc/laptop naar een website moet gaan om daar de op de tv getoonde code in te vullen
Dat doe ik, niet op een pc maar op mijn android tablet dat weer aan een ander email adres gekoppeld is
Vervolgens zit ik op de xbox in mijn hbomax account (hoe kan dat ?)

Anders dan dat hbomax & viaplay in de gaten hebben dat alle gebruikte apparatuur achter het zelfde ziggo ip adres staat kan ik niks verzinnen dat zij mij juist identificeren.

Is het dat of werkt het anders ?

Beste antwoord (via W1ck1e op 09-03-2022 15:19)

Verwijderd

Je maakt er een heel ingewikkeld verhaal van maar 100% zeker ben je op die apparaten waar je de "website" van HBO/Viaplay bezoekt en de code invult, ingelogd in je HBO/Viaplay account.

Door die code in te vullen verbind je je account aan de xbox/tv

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je moet toch een code invullen? Die is (gedurende een paar minuten) gekoppeld aan jouw account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Palomar schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:13:
Je moet toch een code invullen? Die is (gedurende een paar minuten) gekoppeld aan jouw account.
Ik heb geen viaplay of hbomax account gegevens ingevuld op de tv (in het geval van viaplay) of op de xbox (in het geval van hbomax)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je maakt er een heel ingewikkeld verhaal van maar 100% zeker ben je op die apparaten waar je de "website" van HBO/Viaplay bezoekt en de code invult, ingelogd in je HBO/Viaplay account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W1ck1e schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:15:
[...]

Ik heb geen viaplay of hbomax account gegevens ingevuld op de tv (in het geval van viaplay) of op de xbox (in het geval van hbomax)
Maar wel op de apparaten waar je die website in de browser moest openen (je PC en Tablet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03:38
Toevallig liep ik hier gisteren ook tegen aan bij de launch van HBO max.

Situatie: Op computer account aangemaakt, ingelogd en wat gekeken. Later op mijn (LG) televisie de app opgestart.
Dan zie ik inderdaad de code die ik moet invoeren maar zodra ik naar de opgegeven pagina ga logt mijn televisie direct in. Zonder dat ik op de website de code nog maar hoef in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
W1ck1e schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:15:
[...]

Het werkt (denk ik) zo:

- De app op jouw tv genereert een code
- In de webbrowers op je pc log je in op HBO of Viaplay
- Je vult daar die code in
- Jouw tv krijgt vervolgens via de servers van HBO/Viaplay door dat het account van W1ck1e dus gekoppeld moet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 16:32
De code is een tijdelijk wachtwoord zonder username.

[ Voor 18% gewijzigd door pennywiser op 09-03-2022 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Verwijderd schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:16:

Ik maak mijn verhaal graag volledig, niet ingewikkeld. Maar ik denk dat je in de goede richting zit. Ik had er niet aan gedacht dat ik aangelogd zou zijn op de websites van hbomax & viaplay. @Palomar dacht ook al zoiets.
Maar dat kan ik even niet rijmen met de opmerking van @MisterEagle
Dus dan heb ik nog een los eindje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03:38
W1ck1e schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:32:
[...]

Ik maak mijn verhaal graag volledig, niet ingewikkeld. Maar ik denk dat je in de goede richting zit. Ik had er niet aan gedacht dat ik aangelogd zou zijn op de websites van hbomax & viaplay. @Palomar dacht ook al zoiets.
Maar dat kan ik even niet rijmen met de opmerking van @MisterEagle
Dus dan heb ik nog een los eindje ;)
ik weet ook 100% zeker dat ik op mijn mobiel nog niet eerder had ingelogd.

Ik zat ook flink te schelden >:) op tv staat de melding om de code in te loggen op een URL. Die site redirect je op mobiel direct naar de appstore. Dus toen op de browser aangezet dat ik een desktopversie van de website wilde bezoeken en daarna, poef direct ingelogd op mijn TV zonder een code in te hoeven vullen.

Ik ga er vanuit dat ze iets doen met IP/Wifi wat wel hetzelfde is als op de computer waarop ik eerder ben aangemeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
MisterEagle schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:35:
[...]...
Ik ga er vanuit dat ze iets doen met IP/Wifi wat wel hetzelfde is als op de computer waarop ik eerder ben aangemeld
Ik denk dat heel veel bedrijven statistieken en gegevens bewaren gekoppeld aan het publiek ip adres dat gebruikt wordt. zonder dat zij daar cookies en dergelijke voor gebruiken. Bij ip-v4 zijn er immers maar 4 miljard adressen. Of het mag weet ik echter niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
MisterEagle schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:35:
[...]

Dat zal dan idd ws. op basis van IP-adres zijn. Dat is een gegeven dat zowel van de TV als de PC bekend is bij LG. Wifi-netwerk is het denk ik niet, want vziw kan een webbrowser niet zien op welk wifi-netwerk je zit, of een packetje over je LAN sturen naar bijv. de TV.
Pagina: 1