Mijn vraag
Hoe weet HBOMAX of VIAPLAY wie ik ben ?
Vorige week aangemeld bij viaplay. werkte al op pc met casten naar chromecast.
Op pc gebruik ik een lokaal account
Voor viaplay een "dedicated" email adres gebruikt
Een dag later de viaplay app op tv geinstalleerd (android tv 10) onder gmail account alleen voor de tv
Na installatie klik ik op de "inloggen" button
Dan staat er een melding dat ik op een pc/laptop naar een website moet gaan om daar de op de tv getoonde code in te vullen
Dat doe ik
Vervolgens zit ik op de tv in mijn viaplay account (hoe kan dat ?)
Gisteren aangemeld bij hbomax. werkte al op pc met chromecast
Voor hbomax een "dedicated" email adres gebruikt
Op tv de app geinstalleerd, bij aanloggen dat email adres en wachtwoord gebruikt
Vervolgens zit ik op de tv in mijn hbomax account, logisch en te verwachten
Vandaag de hbomax app geinstalleerd op mjn xbox
Ook voor de xbox gebruik ik weer een ander email adres (los van de eerder genoemde)
Ik klik op op inloggen
Dan staat er een melding dat ik op een pc/laptop naar een website moet gaan om daar de op de tv getoonde code in te vullen
Dat doe ik, niet op een pc maar op mijn android tablet dat weer aan een ander email adres gekoppeld is
Vervolgens zit ik op de xbox in mijn hbomax account (hoe kan dat ?)
Anders dan dat hbomax & viaplay in de gaten hebben dat alle gebruikte apparatuur achter het zelfde ziggo ip adres staat kan ik niks verzinnen dat zij mij juist identificeren.
Is het dat of werkt het anders ?
Hoe weet HBOMAX of VIAPLAY wie ik ben ?
Vorige week aangemeld bij viaplay. werkte al op pc met casten naar chromecast.
Op pc gebruik ik een lokaal account
Voor viaplay een "dedicated" email adres gebruikt
Een dag later de viaplay app op tv geinstalleerd (android tv 10) onder gmail account alleen voor de tv
Na installatie klik ik op de "inloggen" button
Dat doe ik
Vervolgens zit ik op de tv in mijn viaplay account (hoe kan dat ?)
Gisteren aangemeld bij hbomax. werkte al op pc met chromecast
Voor hbomax een "dedicated" email adres gebruikt
Op tv de app geinstalleerd, bij aanloggen dat email adres en wachtwoord gebruikt
Vervolgens zit ik op de tv in mijn hbomax account, logisch en te verwachten
Vandaag de hbomax app geinstalleerd op mjn xbox
Ook voor de xbox gebruik ik weer een ander email adres (los van de eerder genoemde)
Ik klik op op inloggen
Dat doe ik, niet op een pc maar op mijn android tablet dat weer aan een ander email adres gekoppeld is
Vervolgens zit ik op de xbox in mijn hbomax account (hoe kan dat ?)
Anders dan dat hbomax & viaplay in de gaten hebben dat alle gebruikte apparatuur achter het zelfde ziggo ip adres staat kan ik niks verzinnen dat zij mij juist identificeren.
Is het dat of werkt het anders ?