Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revo37
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14:38
Ik zoek een?
Televisie, in principe 50 inch maar 55 inch is ook een optie. Gebruiksgemak vind ik belangrijk, het liefst kan ik ook relatief simpel naar de TV casten en beschikt te TV toegang tot alle apps als Netflix, Videoland, Amazon Prime, Disney+ etc.

Wat is je budget?
500-650 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Netflix, Videoland, Amazon Prime, VIdeoland kijken. Gewoon TV kijken (veel sport)

Wat heb je zelf al gevonden?

Deze heeft me met name getriggered door de 100 HZ en goede aanbieding
https://www.mediamarkt.nl...-50nano866pa-1708456.html

Ik heb er weinig verstand van, en bang dat ik val in marketing termen. Ik heb me in ieder geval laten verkopen dat QLED weer net wat betere kleuren produceert dan LED. Vandaar dat mijn blik op onderstaande Samsung was gevallen
https://www.mediamarkt.nl...-50q64a-2021-1692251.html

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik had ook naar HiSense gekeken, maar heb het idee dat je hier dan toch wel het gebruiksgemak van een aantal apps op de televisie mist? Geluid is niet belangrijk, daar heb ik al een soundbar voor.
In principe lijkt me 50 inch voldoende voor de ruimte waar hij in komt te staan, ook met het oog op ooit een andere woning lijkt me 55 inch misschien eerder te groot/onhandig.

Mochten jullie goede suggesties hebben voor TVs hoor ik ze graag.

Beste antwoord (via revo37 op 09-03-2022 19:38)

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De LG is ook een 'QLED' ofwel een tv met breed kleurenbereik. Leuk voor HDR maar beide missen alsnog local dimming (FALD) en helderheid voor echte meerwaarde. De LG heeft betere motion door het 120Hz paneel en is zelfs goedkoper. Voor HDR heeft de U7QF betere papieren. Lokale apps moet je dan extern opvangen. Anders moet je naar de 55 inch Q80A of XH90 kijken.

Sport/motion: NANO86
Instap HDR: U7QF
Sport + instap HDR: (55'') Q80A (betere HDR) of XH90 (betere motion)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De LG is ook een 'QLED' ofwel een tv met breed kleurenbereik. Leuk voor HDR maar beide missen alsnog local dimming (FALD) en helderheid voor echte meerwaarde. De LG heeft betere motion door het 120Hz paneel en is zelfs goedkoper. Voor HDR heeft de U7QF betere papieren. Lokale apps moet je dan extern opvangen. Anders moet je naar de 55 inch Q80A of XH90 kijken.

Sport/motion: NANO86
Instap HDR: U7QF
Sport + instap HDR: (55'') Q80A (betere HDR) of XH90 (betere motion)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 10:49
Ik heb zelf recent deze gekocht en die bevalt prima: pricewatch: Sony KE-55XH9005/P Zwart

AndroidTV dus veel apps. Prima HDR en zwartwaarden voor een LCD scherm dankzij goede local dimming. Ingebouwde chromecast en airplay en 4x HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revo37
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14:38
@benbaba @aequitas dank voor jullie reacties. Het Android TV aspect van de XH90 spreekt me wel aan. Werkt de ingebouwde Chromecast gewoon exact hetzelfde als een externe Chromecast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 10:49
Los van het feit dat ik het amper gebruik omdat ik nu apps op de TV gebruikt werkt ie hetzelfde als een gewone chromecast. Beter zelfs, want je kan instellen dat de backdrop screensaver na een tijdje uit gaat en de TV op standby zet.