Ik ontvang graag advies voor mijn situatie.
Ik heb aardig wat partijen benaderd en gelukkig ook wat offertes al ontvangen, ik hoorde al dat offertes van vorige week bij een nieuwe aanvraag deze week al 1k duurder zouden zijn.
Mijn grootste twijfel is of micro-omvormers in mijn situatie de meerwaarde rechtvaardigen. Ik heb in principe geen last van schaduwvorming door objecten maar ik heb begrepen dat ze wel efficienter zijn dan een enkele omvormer, ik heb ook vernomen dat enkele omvormers een kortere levensduur (10jr) hebben maar ik weet niet of dat verkooppraat is. Ik hoop met name hier misschien een duidelijke antwoord op te krijgen, en eventueel andere zaken die opvallen aan het plan, de offertes en waar jullie voor zouden kiezen gelet op de merken en types.
:fill(white):strip_exif()/f/image/xTI0V7z3JGWsx99OcjXJXLx7.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/SYeb6Fgtx1W99nYdqZ7wBKw7.png?f=user_large)
/f/image/6IC0JHxHgq9hCzs8FUKtTjPz.png?f=fotoalbum_large)
(credits naar gurbe voor deze opzet)
Ik heb express de bedrijven niet meegenomen, maar bovenstaande bestaat uit een mix van grote spelers (o.a. zonneplan) en lokale partijen.
Ik heb aardig wat partijen benaderd en gelukkig ook wat offertes al ontvangen, ik hoorde al dat offertes van vorige week bij een nieuwe aanvraag deze week al 1k duurder zouden zijn.
Mijn grootste twijfel is of micro-omvormers in mijn situatie de meerwaarde rechtvaardigen. Ik heb in principe geen last van schaduwvorming door objecten maar ik heb begrepen dat ze wel efficienter zijn dan een enkele omvormer, ik heb ook vernomen dat enkele omvormers een kortere levensduur (10jr) hebben maar ik weet niet of dat verkooppraat is. Ik hoop met name hier misschien een duidelijke antwoord op te krijgen, en eventueel andere zaken die opvallen aan het plan, de offertes en waar jullie voor zouden kiezen gelet op de merken en types.
Foto's
OZO/ZO, 45 graden:fill(white):strip_exif()/f/image/xTI0V7z3JGWsx99OcjXJXLx7.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/SYeb6Fgtx1W99nYdqZ7wBKw7.png?f=user_large)
Schaduw
"Geen" schaduw, bovenstaande foto is in de vroege ochtend gemaakt.Jaarverbruik
Huidig verbruik is 3000 kWh, alle offertes gaan uit van 5000 kWh vanwege plannen warmptepomp/elektrische auto.Huidige elektriciteitsaansluiting
3-faseBudget en doel
Geen specifiek budget, ik wil zelfvoorzienend zijn en minder afhankelijk.Wie gaat het project uitvoeren
Uitbesteden.Bijhouden van data
Data bijhouden en inzien is leuk maar ik ga er geen hobby van makenReeds verkregen offertes
/f/image/6IC0JHxHgq9hCzs8FUKtTjPz.png?f=fotoalbum_large)
(credits naar gurbe voor deze opzet)
Ik heb express de bedrijven niet meegenomen, maar bovenstaande bestaat uit een mix van grote spelers (o.a. zonneplan) en lokale partijen.