Hardware in kwestie:
TV: pricewatch: Sony Bravia KD-65XD9305 Zwart
Receiver: pricewatch: Yamaha RX-D485 Zwart
HDMI kabel: https://www.reichelt.nl/n...tml?&trstct=vrt_pdn&nbc=1
De HDMI zit in de ARC poort van de TV en in de ARC poort van de receiver.
Deze setup draait al enige tijd zo. Geen recente software updates/wijzigingen.
Toch sinds een week of wat een vreemd issue.
Bij aanzetten TV gaat de receiver aan, maar er komt geen geluid uit de receiver.
De TV geeft aan dat audio system gebruikt wordt (komt kort in beeld) voor het geluid.
Pas als ik de TV een "restart" geef via het menu (en daarmee ook een power cycle doe van de receiver) gaat alles na een 'reboot' weer aan en werkt het zoals verwacht. Ik heb geluid.
Wat testen gedaan:
Eerst de receiver aan en dan pas de tv. Same issue
Alleen de receiver uit / aan terwijl de tv aan staat. Same issue
TV even uit/aan met de remote, same issue.
TV speakers gebruikt wanneer het issue zich voordoet, komt gewoon geluid uit.
Andere input op HDMI 1 of HDMI 2 van de receiver (Console & HTPC) krijg gewoon geluid uit de receiver. Ook spotify connect werkt prima.
Ik vermoed dus dat er iets in de TV niet lekker zit (of de kabel?), maar aan de andere kant, na een 'restart' werkt het allemaal wel gewoon. Maar dat is niet fijn, als je lekker tv wil gaan kijken dat je eerst de boel moet restarten.
Wat ik nog niet heb gedaan is de kabel vervangen (zit allemaal weg gewerkt en 't werk na een reset...) of de TV een factory reset geven (hoop werk waar ik tijd voor moet vinden).
Er zijn geen updates voor de receiver of tv beschikbaar.
Iemand nog een tip waar dit in kan zitten?
TV: pricewatch: Sony Bravia KD-65XD9305 Zwart
Receiver: pricewatch: Yamaha RX-D485 Zwart
HDMI kabel: https://www.reichelt.nl/n...tml?&trstct=vrt_pdn&nbc=1
De HDMI zit in de ARC poort van de TV en in de ARC poort van de receiver.
Deze setup draait al enige tijd zo. Geen recente software updates/wijzigingen.
Toch sinds een week of wat een vreemd issue.
Bij aanzetten TV gaat de receiver aan, maar er komt geen geluid uit de receiver.
De TV geeft aan dat audio system gebruikt wordt (komt kort in beeld) voor het geluid.
Pas als ik de TV een "restart" geef via het menu (en daarmee ook een power cycle doe van de receiver) gaat alles na een 'reboot' weer aan en werkt het zoals verwacht. Ik heb geluid.
Wat testen gedaan:
Eerst de receiver aan en dan pas de tv. Same issue
Alleen de receiver uit / aan terwijl de tv aan staat. Same issue
TV even uit/aan met de remote, same issue.
TV speakers gebruikt wanneer het issue zich voordoet, komt gewoon geluid uit.
Andere input op HDMI 1 of HDMI 2 van de receiver (Console & HTPC) krijg gewoon geluid uit de receiver. Ook spotify connect werkt prima.
Ik vermoed dus dat er iets in de TV niet lekker zit (of de kabel?), maar aan de andere kant, na een 'restart' werkt het allemaal wel gewoon. Maar dat is niet fijn, als je lekker tv wil gaan kijken dat je eerst de boel moet restarten.
Wat ik nog niet heb gedaan is de kabel vervangen (zit allemaal weg gewerkt en 't werk na een reset...) of de TV een factory reset geven (hoop werk waar ik tijd voor moet vinden).
Er zijn geen updates voor de receiver of tv beschikbaar.
Iemand nog een tip waar dit in kan zitten?