Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman_sir
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 29-07 15:42
Hallo, bedankt voor het klikken op mijn topic :D

Momenteel zoek ik naar een teken tablet. Ik gebruik al enige tijd een baksteen met draad, ook wel een muis genoemd. Ik denk toch dat het tijd is om naar een iets geschikter gereedschap te kijken.

Momenteel maak ik alleen 2D kunst, en heb ook geen plannen voor iets anders. Ik maak meestal (chibi) emoji's voor Twitch/Discord/YouTube. Maar, soms ook iets anders. Zoals karakters & logos.

Ik zoek een?
Ik zoek een teken tablet voor Windows 10 (Windows 11 ondersteuning is een plus)

Wat is je budget?
Tot een maximum van € 100.
Tot een maximum van € 250.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Momenteel gebruik ik veel, bijna uitsluitend (Adobe) Illustrator, ik wil meer met Krita & Clip Studio Paint werken. Maar, momenteel ben ik nog wat aan het oriënteren met software.

Wat heb je zelf al gevonden?
De "Wacom Intuos S" Lijkt een mooi begin, ook lijkt dit merk goed te werken met Krita.

Ook Huion lijkt een bekend merk te zijn, echter springt geen product echt naar voren van dit merk.

En als laatste de Veikk a30 Deze lijkt iets minder bekend, maar lijkt alles te hebben wat ik eigenlijk wil.

Welke vragen heb je hier nog over?
  1. Hoewel ik er niet specifiek naar gezocht heb, kom ik veel praat over drivers tegen. Zowel op sites van product fabrikanten als andere fora. Is dit een punt van zorg? Kan ik verwachten tegen driver complicaties te lopen? Of is dit te voorzichtig als overwegend koper?
  2. Ik zal deze thuis gebruiken, dus niet voor mobiele situaties(reizen etc..), is de meerprijs voor Bluetooth interessant die bij andere versies worden aangeboden? (beantwoord ik mijn eigen vraag?)
  3. Maakt het uit of de stylus oplaadbaar, met batterijen of EMR is? met batterijen lijkt iets dikker te zijn? en EMR iets nieuwer?
  4. Hoewel het niet in mijn budget zit (momenteel) vraag ik mij toch of een display tablet een betere keuze zal zijn als ik nog even wacht? of is een tablet zonder scherm ook gewoon prima?
  5. Macro's, elke tablet lijkt het wel te hebben. Sommige hebben er veel. Is er een minimum wat toch gewenst kan zijn?
  6. LPI, boven....laten we zeggen 2000? is dit nog merkbaar? of meer voor marketing?
  7. Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?
bij voorbaat dank
Snowman_Sir ☃

Beste antwoord (via Snowman_sir op 24-04-2024 20:16)

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Snowman_sir schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 19:25:
[...]

Ik heb het budget omhoog gegooid naar € 250, ik verwacht zeker geen display, ook niet voor dat geld. Maar eerder iets wat aansluit bij wat ik gebruik.
Als je er graag een met display wilt, wat ik persoonlijk wel kan aanraden zeker omdat je ook de overstap van muis naar tablet maakt, de Huion Kamvas 13 is maar rond de 250 euro:
https://www.bol.com/nl/nl...5I3w.2_17.18.ProductTitle

Kon 'm alleen bij Bol vinden zo snel, maar de kans is groot dat hij ergens anders nog goedkoper is, en die dingen hebben als instapmodel toch wel erg goeie reviews voor de prijs

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

13art

Moderator Mobile
Schopje naar CA aangezien het aankoopadvies voor randapparatuur betreft voor een Windows pc.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 23:13
Ik zou eerder een Intuos Pro op marktplaats of in V&A scoren, vele malen beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Als je budget zoekt zou je ook eens naar Huion kunnen kijken. Wacom is de koning, maar Huion doet ze best goed na, en hebben voor een hele lage prijs ook al Cintiq-alternatieven.

Maar ik zou ook zeker eerst even naar tweedehands opties kijken, want er zijn veel mensen die zo'n zelfde stap als jij gemaakt hebben en dan snel upgraden naar iets duurders, dus er zijn genoeg basis of semi-pro modellen voor weinig geld te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman_sir
Inverted_World schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:15:
Ik zou eerder een Intuos Pro op marktplaats of in V&A scoren, vele malen beter. :)
Waarom is deze beter dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowman_sir
Oon schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:17:
Als je budget zoekt zou je ook eens naar Huion kunnen kijken. Wacom is de koning, maar Huion doet ze best goed na, en hebben voor een hele lage prijs ook al Cintiq-alternatieven.

Maar ik zou ook zeker eerst even naar tweedehands opties kijken, want er zijn veel mensen die zo'n zelfde stap als jij gemaakt hebben en dan snel upgraden naar iets duurders, dus er zijn genoeg basis of semi-pro modellen voor weinig geld te vinden.
Momenteel zal dit ook als instapmodel fungeren. Dus later een andere (mogelijk duurdere) kopen zal ook geen probleem zijn.

Als ik even op marktplaats kijk, zie ik toch een te groot prijs verschil. Van € 100 naar € 200. Veel komt ook in de buurt van nieuwprijs. Dan wacht ik liever en koop ik een nieuwe :P

Om even te quateren: "Ooit gekocht voor €100" en de vraagprijs is ook € 100. Valt natuurlijk op te bieden. Maar ik zet liever mijn kansen in op iets nieuws dan. :D

Toch ga ik hier even naar kijken :P

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
Je snapt neem ik aan zelf ook dat je voor 100 euro nieuw echt een extreem laag budget hebt voor zo'n product.een intuos pro 's die rond de 200 euro was, en je voor 100 kunt kopen is een veel betere deal dan een nieuwe van 75,-...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman_sir
Inverted_World schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 18:23:
[...]

Je snapt neem ik aan zelf ook dat je voor 100 euro nieuw echt een extreem laag budget hebt voor zo'n product.een intuos pro 's die rond de 200 euro was, en je voor 100 kunt kopen is een veel betere deal dan een nieuwe van 75,-...
Zoals ik al aangaf. "Hoewel het niet in mijn budget zit (momenteel) vraag ik mij toch of een display tablet een betere keuze zal zijn als ik nog even wacht? Of is een tablet zonder scherm ook gewoon prima?"

Hoewel ik 2ehands niet uitsluit. Is het zeker geen voorkeur. Maar als ik dan meer uitgeef (€ 200+). Dan is het natuurlijk wel fijn om te weten wat ik dan krijg voor deze meerprijs. De "waarom" deze beter is. Dat is ook precies waarom ik zoek naar deze informatie van andere gebruikers in dit veld.

Momenteel ben ik al bereid om iets meer uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
Snowman_sir schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 18:33:
[...]

Zoals ik al aangaf. "Hoewel het niet in mijn budget zit (momenteel) vraag ik mij toch of een display tablet een betere keuze zal zijn als ik nog even wacht? Of is een tablet zonder scherm ook gewoon prima?"

Hoewel ik 2ehands niet uitsluit. Is het zeker geen voorkeur. Maar als ik dan meer uitgeef (€ 200+). Dan is het natuurlijk wel fijn om te weten wat ik dan krijg voor deze meerprijs. De "waarom" deze beter is. Dat is ook precies waarom ik zoek naar deze informatie van andere gebruikers in dit veld.

Momenteel ben ik al bereid om iets meer uit te geven.
In Intuos Pro heeft geen display. :) daar zou ik ook zeker niet naar kijken binnen dat budget.

[ Voor 4% gewijzigd door Inverted_World op 09-03-2022 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman_sir
Inverted_World schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 19:00:
[...]

In Intuos Pro heeft geen display. :) daar zou ik ook zeker niet naar kijken binnen dat budget.
Ik heb het budget omhoog gegooid naar € 250, ik verwacht zeker geen display, ook niet voor dat geld. Maar eerder iets wat aansluit bij wat ik gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
[...]

De Intuos Pro M is de gouden (budget) keuze onder vrijwel alle ontwerpers, matte painters, concept artists etc, die ik ken. :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

[...]

Als je er graag een met display wilt, wat ik persoonlijk wel kan aanraden zeker omdat je ook de overstap van muis naar tablet maakt, de Huion Kamvas 13 is maar rond de 250 euro:
https://www.bol.com/nl/nl...5I3w.2_17.18.ProductTitle

Kon 'm alleen bij Bol vinden zo snel, maar de kans is groot dat hij ergens anders nog goedkoper is, en die dingen hebben als instapmodel toch wel erg goeie reviews voor de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman_sir
Voor nu, heb ik de Veikk a50 gekocht. Deze sluit aan op alles van mijn eerste post. Op een later moment zal ik nog eens kijken naar een met display. Maar voor nu, ben ik heel blij met deze aankoop.
Pagina: 1