Hallo, bedankt voor het klikken op mijn topic
Momenteel zoek ik naar een teken tablet. Ik gebruik al enige tijd een baksteen met draad, ook wel een muis genoemd. Ik denk toch dat het tijd is om naar een iets geschikter gereedschap te kijken.
Momenteel maak ik alleen 2D kunst, en heb ook geen plannen voor iets anders. Ik maak meestal (chibi) emoji's voor Twitch/Discord/YouTube. Maar, soms ook iets anders. Zoals karakters & logos.
Ik zoek een?
Ik zoek een teken tablet voor Windows 10 (Windows 11 ondersteuning is een plus)
Wat is je budget?
Tot een maximum van € 100.
Tot een maximum van € 250.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Momenteel gebruik ik veel, bijna uitsluitend (Adobe) Illustrator, ik wil meer met Krita & Clip Studio Paint werken. Maar, momenteel ben ik nog wat aan het oriënteren met software.
Wat heb je zelf al gevonden?
De "Wacom Intuos S" Lijkt een mooi begin, ook lijkt dit merk goed te werken met Krita.
Ook Huion lijkt een bekend merk te zijn, echter springt geen product echt naar voren van dit merk.
En als laatste de Veikk a30 Deze lijkt iets minder bekend, maar lijkt alles te hebben wat ik eigenlijk wil.
Welke vragen heb je hier nog over?
Snowman_Sir ☃
Momenteel zoek ik naar een teken tablet. Ik gebruik al enige tijd een baksteen met draad, ook wel een muis genoemd. Ik denk toch dat het tijd is om naar een iets geschikter gereedschap te kijken.
Momenteel maak ik alleen 2D kunst, en heb ook geen plannen voor iets anders. Ik maak meestal (chibi) emoji's voor Twitch/Discord/YouTube. Maar, soms ook iets anders. Zoals karakters & logos.
Ik zoek een?
Ik zoek een teken tablet voor Windows 10 (Windows 11 ondersteuning is een plus)
Wat is je budget?
Tot een maximum van € 100.
Tot een maximum van € 250.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Momenteel gebruik ik veel, bijna uitsluitend (Adobe) Illustrator, ik wil meer met Krita & Clip Studio Paint werken. Maar, momenteel ben ik nog wat aan het oriënteren met software.
Wat heb je zelf al gevonden?
De "Wacom Intuos S" Lijkt een mooi begin, ook lijkt dit merk goed te werken met Krita.
Ook Huion lijkt een bekend merk te zijn, echter springt geen product echt naar voren van dit merk.
En als laatste de Veikk a30 Deze lijkt iets minder bekend, maar lijkt alles te hebben wat ik eigenlijk wil.
Welke vragen heb je hier nog over?
- Hoewel ik er niet specifiek naar gezocht heb, kom ik veel praat over drivers tegen. Zowel op sites van product fabrikanten als andere fora. Is dit een punt van zorg? Kan ik verwachten tegen driver complicaties te lopen? Of is dit te voorzichtig als overwegend koper?
- Ik zal deze thuis gebruiken, dus niet voor mobiele situaties(reizen etc..), is de meerprijs voor Bluetooth interessant die bij andere versies worden aangeboden? (beantwoord ik mijn eigen vraag?)
- Maakt het uit of de stylus oplaadbaar, met batterijen of EMR is? met batterijen lijkt iets dikker te zijn? en EMR iets nieuwer?
- Hoewel het niet in mijn budget zit (momenteel) vraag ik mij toch of een display tablet een betere keuze zal zijn als ik nog even wacht? of is een tablet zonder scherm ook gewoon prima?
- Macro's, elke tablet lijkt het wel te hebben. Sommige hebben er veel. Is er een minimum wat toch gewenst kan zijn?
- LPI, boven....laten we zeggen 2000? is dit nog merkbaar? of meer voor marketing?
- Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?
Snowman_Sir ☃