Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:41
Is dit een dingetje of ligt het aan mij? Ik heb een LG Nanoled TV gekocht, (LG 43NANO756PR) thuis CI+ kaard erin van Ziggo die uit de vorige Philips tv kwam. Maar dit werkt niet. TV herkent CI+ module, TV accepteert dat er een kaart ingaat maar geeft geen digitale kanalen op tv weer.
Ziggo schiet niet op met reageren dus wie weet heeft iemand hier een tip die werkt?

Ook irritant, die TV kan dus niet uit. De enige fysieke knop die op het apparaat zit schakelt het stand by lampje niet uit.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:15

MsG

Forumzwerver

Heb je wel de zenders laten scannen de 1e keer? Het is niet dat een random tv meteen alle kloppende zenderfrequenties al heeft ingesteld.

Hier kan je met de zelf service kijken of je alle stappen wel hebt doorlopen: https://www.ziggo.nl/klan...ci+-module/verder/verder/

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
MsG schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:23:
Heb je wel de zenders laten scannen de 1e keer? Het is niet dat een random tv meteen alle kloppende zenderfrequenties al heeft ingesteld.

Hier kan je met de zelf service kijken of je alle stappen wel hebt doorlopen: https://www.ziggo.nl/klan...ci+-module/verder/verder/
Ja alles gedaan volgens de tool van Ziggo, maar TV geeft aan dat 'Toestel niet volledig CI+ ready' is.
De 1, 2 en 3 en de Ziggo kanalen doen het wel.

[ Voor 4% gewijzigd door No Hands op 09-03-2022 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:22
Om welke CI+-module gaat het? De eerste generatie modules van SMiT en Neotion bevatte een fout waardoor deze niet werken in moderne toestellen.

[ Voor 7% gewijzigd door hcQd op 09-03-2022 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:45
No Hands schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:14:
Ik heb een LG Nanoled TV gekocht, (LG 43NANO756PR) thuis CI+ kaard erin van Ziggo die uit de vorige Philips tv kwam.
Is dat misschien nog een CI+ 1.2 module?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/ci-modules
Ook irritant, die TV kan dus niet uit. De enige fysieke knop die op het apparaat zit schakelt het stand by lampje niet uit.
Die led kun je vaak via een optie in het menu wel uitschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
No Hands schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:14:
In mijn vergelijkbare LG kun je dat lampje via het menu uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
hcQd schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:00:
Om welke CI+-module gaat het? De eerste generatie modules van SMiT en Neotion bevatte een fout waardoor deze niet werken in moderne toestellen.
Is al een CI+ module van 2009, Irdeto powered bij Smit staat erop.
Dan is dus een nieuwe CI+ module wellicht de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:22
No Hands schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:25:
[...]

Is al een CI+ module van 2009, Irdeto powered bij Smit staat erop.
Dan is dus een nieuwe CI+ module wellicht de oplossing.
Dan heb je een nieuwe module nodig, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
hcQd schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:33:
[...]

Dan heb je een nieuwe module nodig, inderdaad.
Nou dat is een overzichtelijke oplossing, daar kan ik mee leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Via MP een 1.3 module aangeschaft die er net in en het werkte direct!

Nu nog al die irritante meldingen over HBO en weet ik wat allemaal wegkrijgen als ik de tv aanzet.
En, het standby lampje is wel uit maar de tv is nog steeds standby..
Ik wil juist de standby uit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-05 22:30
No Hands schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:47:
Via MP een 1.3 module aangeschaft die er net in en het werkte direct!

Nu nog al die irritante meldingen over HBO en weet ik wat allemaal wegkrijgen als ik de tv aanzet.
En, het standby lampje is wel uit maar de tv is nog steeds standby..
Ik wil juist de standby uit hebben.
Schakelaar erachter zetten?

Je TV staat stand-by zodat je hem weer kan aanzetten met je afstandsbediening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 20:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Bij mijn OLED C7 is het stroomverbruik in standby zo laag dat het mijn elektriciteitsmeter niet lukt om nog een verbruik te meten. Ik zou verwachten dat het bij de Nanoleds identiek is en de televisie dus prima standby kan blijven staan. Als je toch persé een mechanische uitschakelaar wilt, op zoek gaan naar een stekkerdoos met schakelaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:45
Is al enige jaren een Europese verplichting dat een apparaat in standby minder dan 0.5 Watt opneemt, dus veel ga je er niet mee winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:05

Umbrah

The Incredible MapMan

Standby is zo laag dat het de boottijd die je uit standby hebt compenseert. Dat terzijde: heb het zo niet bij m'n hoofd en loop er even niet langs (heb ook een C7... man dat ding is geweldig), maar er was uit mijn hoofd ergens een deep sleep/quick start instelling waar je tijdsloten kon configureren dat je tussen S2/S3 wilt schakelen op de TV (deep sleep/gewoon sleep).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Dus ik moet me gewoon geen zorgen maken om de standby verliezen, dat is ook een oplossing :)
Mijn vorige tv was 17 jaar oud, ik wist niet dat alles nu al zo zuinig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
corporalnl schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:51:
[...]

Schakelaar erachter zetten?

Je TV staat stand-by zodat je hem weer kan aanzetten met je afstandsbediening.
Mijn vorige tv had gewoon een schakelaar, die zette ik aan en dan kan ik hem met de afstandsbediening aanzetten. Deze tv heeft ook een schakelaar, maar dat is meer een tiptoets, om hem uit standby te halen alleen.

Maar ik begrijp dat tv's tegenwoordig zo zuinig zijn dat uitzetten weinig zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-05 22:30
No Hands schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:02:
[...]

Mijn vorige tv had gewoon een schakelaar, die zette ik aan en dan kan ik hem met de afstandsbediening aanzetten. Deze tv heeft ook een schakelaar, maar dat is meer een tiptoets, om hem uit standby te halen alleen.

Maar ik begrijp dat tv's tegenwoordig zo zuinig zijn dat uitzetten weinig zin heeft.
Klopt, maar dan werkt dat toch precies het zelfde? Of je hebt een schakelaar van de TV zelf, of een schakelaar op een stekkerblok. Het werkt exact hetzelfde :)

Verbruik is inderdaad zeer laag, maar als je het liever wel hebt dan is een stekkerblok met schakelaar erachter een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
corporalnl schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:05:
[...]

Klopt, maar dan werkt dat toch precies het zelfde? Of je hebt een schakelaar van de TV zelf, of een schakelaar op een stekkerblok. Het werkt exact hetzelfde :)

Verbruik is inderdaad zeer laag, maar als je het liever wel hebt dan is een stekkerblok met schakelaar erachter een optie.
Ik vind stekkerblokken waardeloos, dan zet ik er wel een slimme schakelaar tussen, dan kan ik gewoon aan siri vragen om dingen aan en uit te zetten :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:24

Speedmaster

Make my day...

No Hands schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:17:
[...]

Ik vind stekkerblokken waardeloos, dan zet ik er wel een slimme schakelaar tussen, dan kan ik gewoon aan siri vragen om dingen aan en uit te zetten :)
En zou dat geen stroom verbruiken…😇😈
Pagina: 1