Extreem hoog verbruik?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corina2022
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 02-04-2022
Goedenavond allen,

Afgelopen week heb ik de verwarming savonds rond 20:00 opgestookt van 18 graden ( temperatuur zonder stoken) naar 20,5 graad en ben in slaap gevallen. De volgende ochtend om 0700 ben ik me rotgeschrokken van de verbruikscijfers op mijn Toon (zonder abo) nl;

Gas: 86,5 m3
Elektra: 262 kwh

Kan dit überhaupt in 11 uur gedraaid worden met alleen de verwarming aan op 1 verdieping van 70 m2?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
Nee. Ik gok zo dat het het maand- of jaartotaal is.

[ Voor 9% gewijzigd door hesselbeertje op 08-03-2022 23:43 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:30

Onbekend

...

Corina2022 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 23:40:
Goedenavond allen,

Afgelopen week heb ik de verwarming savonds rond 20:00 opgestookt van 18 graden ( temperatuur zonder stoken) naar 20,5 graad en ben in slaap gevallen. De volgende ochtend om 0700 ben ik me rotgeschrokken van de verbruikscijfers op mijn Toon (zonder abo) nl;

Kan dit überhaupt in 11 uur gedraaid worden met alleen de verwarming aan op 1 verdieping van 70 m2?
Doorgaans verbruikt een cv-ketel 2 kuub gas per uur (gemiddeld). Na 11 uur kom je dus op 22 kuub uit.
Je kan natuurlijk iets meer aan verbruik hebben, maar een normale cv-ketel verstookt geen 8 kuub per uur. Het lijken dus totaalcijfers van iets te zijn.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corina2022
*onderdeel crosspost*

[ Voor 95% gewijzigd door Señor Sjon op 09-03-2022 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:52
Lijkt mij erg veel. Is het niet je maand verbruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:41
soweiso kan je bijna niet 260kwh in 1 avond verbruiken zonder GIGANTISCHE machines / whirlpool aan te hebben staan... Dat is totaal niet realistisch.

Per maand zou wel heel goed kunnen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:41

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Als die hoeveelheid energie in 11 uur tijd werd verbruikt, dan kan ik je garanderen dat je dat niet na hebt kunnen vertellen en je huis in de as had gelegen.
Je bent er nog wel, dus die getallen zullen over een "iets" (lees: veel) langere periode dan 11 uur gaan.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:11

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

crosspost samengevoegd

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Corina2022 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 23:46:
Goedenavond allen,

...
Als het een enorm vrijstaand huis zou zijn, wellicht. Maar het lijkt me sterk. Kijk eens of je daadwerkelijk dit per dag verbruikt of dat het een accumulatie is?
Wat is je normale verbruik?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corina2022
Dank jullie wel! M'n normale gebruik is 4 a . Lijkt een fout in de toon te zijn dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-09 07:31

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Toon heeft bij mij met enige regelmaat sync fouten waardoor waardes afwijken van de realiteit. Dat corrigeert zichzelf later weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:54

mwa

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:54
260kWh in amper 12 uur kan niet, tenzij je abnormale zaken hebt staan zoals planten oid :P .. Mijn WP verstookt op een echt koude dag 30kWh, en dat is 24 uur. Dit is alleen mogelijk als je een auto vol oplaadt, je WP flink staat te loeien en alles aan hebt staan wat er is. En dan nog ga je die 260kWh niet halen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:47

The End

!Beginning

Twee weken geleden hetzelfde probleem gehad. Toon had een week lang niks gemeten en haalde dat in een dag in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eupeodes
  • Laatst online: 21:45
Een standaard G4 gasaansluiting levert maar maximaal 6 kuub per uur. Daarmee zou je dus bijna 14,5 uur nodig hebben om 86,5 kuub gas te verbruiken.

Bij electriciteit is er wat meer variatie in aansluitingen, dus we rekenen voor het gemak met een redelijk standaard 3-fase aansluiting van 3x25A, daarmee heb je ongeveer 17 kW (dus in een uur maximaal 17 kWh). Om die 262 kWh te verbruiken heb je dan minimaal 15 uur nodig.

Dus die beide getallen zijn met normale aansluitingen in 11 uur niet haalbaar.

En dan moet je ook nog bedenken dat die verbruikscijfers voor de dag om middernacht gereset worden, dus het stuk tussen 8 en middernacht moet je eigenlijk niet meetellen waarmee we het feitelijk over 7 uur hebben.

En inderdaad, toon neemt om middernacht de stand, en vervolgens wordt als verbruik voor de dag het verschil genomen tussen die stand en de actuele stand. Zo heb ik toen mijn meter werd vervangen (aansluiting ging van 1x25 naar 3x25) de rest van de dag een negatief verbruik gehad volgens toon.

[ Voor 17% gewijzigd door Eupeodes op 09-03-2022 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vverbeke
  • Niet online
Tado geeft sinds gisteren (mogelijk ook al eerder) ook totaal foute verbruikgegevens weer, zo zou ik een maandverbruik van 6000 m³ gas hebben wat absurd is, daar doe ik jaren over. Mogelijk is er een link tussen beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan je dit niet inzien in de portal van je energieleverancier? Die kan, als je een slimme meter hebt, elk uur de standen uitlezen en je grafieken geven.

Kans is groot dat de toon een tijdje niks uitgelezen heeft en nu een inhaalslag heeft gemaakt en daardoor enorm veel verbruik aan vandaag heeft toegewezen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
ID-College schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:59:
260kWh in amper 12 uur kan niet, tenzij je abnormale zaken hebt staan zoals planten oid :P .. Mijn WP verstookt op een echt koude dag 30kWh, en dat is 24 uur. Dit is alleen mogelijk als je een auto vol oplaadt, je WP flink staat te loeien en alles aan hebt staan wat er is. En dan nog ga je die 260kWh niet halen :P
of je hebt zoiets ;)
https://www.tubantia.nl/t...iet-dat-dit-kan~ab02a13f/

ontopic.
je kan bij enelogic en vast andere sites een (gratis) abbo nemen en je slimme meter laten uitlezen.
dan hou je een goed overzicht.

zelf heb ik een abbo daar een een youless ertussen maar je hebt dan iets meer controlemogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ieny
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 00:24
Wat u opgeeft is ongeveer ons weekverbruik gas/elek op dit moment. Vrijstaand met 5 personen.
Pagina: 1