Automatisch afdrukken op de juiste printer (A6/A4)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubinhoD
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-03-2023
Hallo Tweakers,

Ik gebruik op mijn werk een webapplicatie via Chrome.
Deze webapplicatie drukt zowel verzendlabels als packbonnen af.

De verzendlabels hebben een A6 formaat en worden afgedrukt op printer A, terwijl de packbonnen op A4 zijn en afgedrukt worden op printer B.

Nu moet ik telkens in Chrome de printer switchen in het afdrukscherm wanneer ik net een A6 heb afgedrukt en vervolgens een A4 wil afdrukken (en omgekeerd). Dit is zeer irritant en tijdrovend, waardoor ik nu maar met 2 laptops werk.

Kennen jullie oplossingen om Chrome automatisch naar de juiste printer te laten afdrukken op basis van het papierformaat?

Ik heb al gedacht aan een virtuele printer waarnaar je print, waarbij de virtuele printer adhv settings zelf de juiste printer kiest, maar iets dergelijks vind ik niet.

Het kan toch niet dat ik de enige ben met dit issue. Iemend een idee voor een oplossing?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

RubinhoD schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 22:14:
...
Het kan toch niet dat ik de enige ben met dit issue...
Jawel hoor. Jij bent denk ik echt de enige met dit issue. Een fatsoenlijke webapplicatie genereert namelijk het papierformaat, waar op geprint moet worden. En dan hoef je alleen maar een printer met twee papierlades zien te vinden, dan gaat het automatisch goed.
Ik zou eerst eens met de developer van die webapplicatie gaan praten, om te verifiëren of hij daar aan gedacht heeft

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:25
Chrome kiest altijd de laatst gebruikte printer. Gebruikelijker is om één printer te hebben met twee papierladen. Dan wordt afhankelijk van het gewenste papierformaat automatisch de juiste lade gekozen.
Hoef jij niet meer op twee laptops te werken en staat er ook een printer minder in de weg 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubinhoD
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-03-2023
dixet schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 19:46:
Chrome kiest altijd de laatst gebruikte printer. Gebruikelijker is om één printer te hebben met twee papierladen. Dan wordt afhankelijk van het gewenste papierformaat automatisch de juiste lade gekozen.
Hoef jij niet meer op twee laptops te werken en staat er ook een printer minder in de weg 👍
Dat klopt idd, dat is net het issue.
We printen op thermische labels en op gewone A4.

Zal misschien eens moeten kijken of zo een combinatieprinter bestaat voor deze.

thx,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

RubinhoD schreef op zondag 13 maart 2022 @ 10:27:
[...]

Dat klopt idd, dat is net het issue.
We printen op thermische labels en op gewone A4.

Zal misschien eens moeten kijken of zo een combinatieprinter bestaat voor deze.

thx,
Hmmz, een printer vinden die zowel thermische labels als plain A4 uitpoept zal moeilijk worden. Als je er al eentje vindt zal die waarschijnlijk rete duur zijn (pun intended).
Maar je hebt bijv. wel van die laser-printable A6 vellen met elk twee etiketjes. Als dat een alternatief is, dan is het probleem tegen een redelijke prijs op te lossen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Wat je zou kunnen proberen is meedere gebruikers in chrome, alleen geen idee of het per gebruiker de laatste printer bijgehouden wordt. Een andere optie is om te kijken of een andere browser kan verschillen.

Een laatste tip die ik kan geven, indien het echt niet kan op 1 laptop is naar programmas als Synergy of dergelijke te kijken, 2 laptops besturen met 1 toetsenbord/muis.
Pagina: 1