Gtx 1650 Underperformed Confirmatie nodig voor upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Eneas2708
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 09-03-2022
Hoi,
ik heb laatst een prebuilt pc aangeschaft en merk dat bij gamen op lage settings ik toch nog onstabiele fps krijg.
Hier mijn Specs:
-i5-10400f (stock cooler)
-gtx 1650
-8gb ram 3200mhz
-250 watt psu
- 512gb ssd
-Msi b460 moederbord
Ik merk dat mijn gpu nooit meer dan 50 watt gebruikt ook op honderd procent gebruik. Hierdoor heb ik het gevoel dat de psu niet genoeg watt kan doorgeven en genereel gezien gewoon slecht is.
Mijn plan om ervoor te zorgen dat mijn pc beter werkt is als volg:
-Arctic freezer 7x (cpu koeling)
-500 watt Be quiet! (psu)
-8Gb ram ddr4 3200mhz
De vraag is vrij simpel
Zullen deze upgrades ervoor zorgen dat mijn pc beter werkt?
Mvg Eneas

Alle reacties

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:15
Heb je al een keer iets van een benchmark gedraaid? Dan kan je zien of je gpu de score haalt zoals verwacht. Een van deze zou een beeld moeten geven : https://nl.hardware.info/...dmark-firestrike--timespy

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:08
Welke prebuild is het?
Welk merk en type moederbord?
Welk merk en type voeding?

• Eneas2708
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 09-03-2022
Uszka schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 21:12:
Welke prebuild is het?
Welk merk en type moederbord?
Welk merk en type voeding?
medion prebuilt,
msi b460 moederbord,
merk voeding is onbekend(waarschijnlijk gewoon weer zo' n goedkope omdat het een prebuilt is.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:08
Post eens een foto van de binnenkant van het systeem en met name de voedingaansluiting op het moederbord.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Eneas2708 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 21:01:

Ik merk dat mijn gpu nooit meer dan 50 watt gebruikt ook op honderd procent gebruik.
Hoe heb je dit gemeten en hoezo is dit erg? Als je GPU voor vol gebruik 50W verbruikt is dat toch prima? Meer dan honderd procent kan toch ook niet (tenzij je gaat overklokken) of begrijp ik je verkeerd?

Vooralsnog denk ik dat je aannames verkeerd zijn en lijkt het mij het beste eerst wat metingen te doen met Afterburner. Dan hebben we in ieder geval harde cijfers en kunnen we conclusies trekken.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:42
8gb geheugen,dat is sowieso te weinig

check even of je 2 reepjes hebt of 1.
Sowieso is dat eigenlijk te weinig voor de hudige games, maar 1 reepje kan veel performance verlies geven in bepaalde games.

Zorgt als je er 8gb bij zet, dat het wel hetzelfde geheugen is als wat er nu inzit ,zeker met die pre builds
Pagina: 1