Klipsch R-34C center speaker muurbeugel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:20

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
Ik kan geen goede muurbeugel vinden voor de Center speaker Klipsch R-34-C. Het liefst ook 1 beugel en niet 2. Omdat het makkelijker recht hangen is.
...

Er zitten wel 2 van die kruizen achter. Is dit een bepaalde standaard? En zo ja hoe noem je dit?

Zie foto van de achterkant.
.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KcHkDeEW4h7zfvIsUifeGUPuCok=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/K5mWaOBlgw82hHzeGcY7xwYD.jpg?f=user_large
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
https://www.bol.com/nl/nl...2VHJlTcH5dqcaAgXhEALw_wcB

Deze zou ik net niet kunnen gebruiken. Want de speaker is 15 diep maar door de bananen stekker heb ik meer ruimte nodig. En speaker moet niet niet te dicht tegen de muur zitten. Want het geluid wordt minder dan.

In de handleiding die er bij zit. Staat echt niks over het bevestigen op de muur. Alle handleidingen zijn het zelfde of je nu een vloerstaander speaker hebt of een kleine

[ Voor 13% gewijzigd door TheDudez op 08-03-2022 19:22 . Reden: foto toegeboegd. ]

Usenet handleidingen

Beste antwoord (via TheDudez op 21-03-2022 17:13)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik ga er vanuit dat die kruisen op de achterkant bedoeld zijn om hem met schroeven tegen de muur aan te hangen. Da's met bananen pluggen idd wat onhandig, echter kan het ook een voordeel zijn :)

Je hebt meer ruimte nodig, dus de schroef moet uitsteken. Dat betekent ook dat als ie net niet helemaal loodrecht hangt, je de schroef wat kunt verbuigen zodat de speaker alsnog recht komt te hangen.

Overigens zou tegen de muur gewoon moeten kunnen imho; er is geen basreflex aan de achterzijde en die dingen zijn gemaakt om naar voren af te stralen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit heeft vrij weinig met computerhardware te maken. Schopje naar CEA.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik ga er vanuit dat die kruisen op de achterkant bedoeld zijn om hem met schroeven tegen de muur aan te hangen. Da's met bananen pluggen idd wat onhandig, echter kan het ook een voordeel zijn :)

Je hebt meer ruimte nodig, dus de schroef moet uitsteken. Dat betekent ook dat als ie net niet helemaal loodrecht hangt, je de schroef wat kunt verbuigen zodat de speaker alsnog recht komt te hangen.

Overigens zou tegen de muur gewoon moeten kunnen imho; er is geen basreflex aan de achterzijde en die dingen zijn gemaakt om naar voren af te stralen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:20

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
The Eagle schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:50:

Ik denk dat het inderdaad 2 haakjes worden. Was alleen wat verbaasd omdat je leest dat centerspeakers niet direct tegen de wand bevestigd zouden moeten worden. Ik zal voor de zekerheid wel wat rubberetjes er tussen doen. Bedankt voor het meedenken.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:19
TheDudez schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 08:57:
[...]
Was alleen wat verbaasd omdat je leest dat centerspeakers niet direct tegen de wand bevestigd zouden moeten worden.
Veel speakers hebben een reflexpoort aan de achterkant. Als je die dichtstopt, door de speaker aan de muur te hangen, doet ie z'n werk niet meer en is dat nadelig voor het geluid. Dat is de reden dat je dat leest.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 21-03-2022 16:43 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |