Toon posts:

nieuwe pc met IBM hardeschijf...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus net een nieuwe pc binnen gekregen met een IBM hardeschijf van 30 gig.
Nu lijkt dat ding echter voor geen ene r**t te werken. Zodra ik de pc aanzet komt er een of ander vaag geluid uit (drie korte kraakies, ff een pauze en dan weer opnieuw ^_^).
Als ik de win2000 cd erin gooi dan begint die setup vreselijk langzaam en als de setup eindelijk bij het hardeschijf instel gedeelte is aangekomen zegt ie dat ie geen toegang heeft tot de hardeschijf. Heeft iemand een idee wat er fout is?

Dankie! :)

Verwijderd

Die klinkt als dood... Terug naar de winkel voor een gevalletje rammelschade...

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Me denkt hetzelfde. Gewoon terug naar de winkel met dat ding. Er schijnen trouwens meer problemen te zijn met IBM HD's, dus zoek er eens een beetje op na zou ik zeggen...

Verwijderd

Topicstarter
:) heb ik gedaan. Ben ontzettend veel problemen enzo tegenkomen die mogelijk zouden kunnen zijn maar wat maf is: fdisk werkt wel.

Ga nu eerst maar eens win98 proberen en dan zie ik wel verder :)

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

IBM is echt slecht bezig laatste tijd, lees deze maar eens:
http://www.tweakers.net/nieuws/17923?highlight=ibm

Ik heb zelf al 2 75GXP schijven gehad die crashden :(

Nu heb ik 2x 60GXP, maar die beginnen ook al problemen te geven... Volgende keer denk ik toch weer Seagate ofzow.

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zelf ook nog 2 maxtor schijfies en die werken perfect...

Nu werkt dat ding de ene keer wel en de andere keer weer niet. Ik starte namelijk ff die pc op, zie ik dat ie het wel doet. Snel ff fdisken en win98 erop gepleurd, paar keer resetten voor drivers enzo en alles *leek* perfect te werken maar toen ik hem uitzette om te gaan pitten bleef ie haken in het 'windows is nu bezig met uw computer af te sluiten' en hoorde ik dat irri geluidje weer.

Denk dat ik hem maar lekker terugstuur en er een maxtor ofzo voor terugvraag :'(

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 19:27

cruncher

wanna crunch someone?

Nogmaals even vermelden dat die IBM-schijven te heet worden. :(
Meteen een hd-koeler erop zetten en "no Problemo"....... :Z

En het blijven de snelste hoor!!!!!! 8-)

can you read my mind?

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-01 12:27

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Ik werd ook bang na het lezen van al die negatieve verhalen over IBM, maar mijn 2 schijven hebben me nog nooit problemen gegeven.

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

Verwijderd

Mij heeft lekker western digital (BB serie rulez)

bijna netzo snel als de IBM maar vele malen betrouwbaarder!

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 09:24 schreef McBoldy het volgende:
Ik werd ook bang na het lezen van al die negatieve verhalen over IBM, maar mijn 2 schijven hebben me nog nooit problemen gegeven.
Dat is dus het probleem met negatieve geluiden. Iedereen heeft ineens problemen met iets dat in het nieuws komt. Eerst roeleert (wat een sukkelwoord trouwens) alles, komt daarna een of andere wazige gast met een posting dat zijn schijfje niet meer functioneerd, en nog erger, daarna nog iemand, dan suckt (weer zo'n wannebee woord) zo'n schijf ineens.

Heeft iemand er al eens aan gedacht dat zo'n schijf vrij moet hangen en een zekere mate van koeling nodig heeft??
Zelf heb ik er al genoeg verkocht en nog geen een defect gehad. Zou ik ze dan toch goed inbouwen of heb ik gewoon mazzel?
Ik hou het op het eerste. 8-)

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Op vrijdag 24 augustus 2001 09:20 schreef cruncher het volgende:

En het blijven de snelste hoor!!!!!! 8-)
de 100G van WD is sneller :P

Kijk maar :9

* KNETTER2000 heeft alleen maar WD thuis.. never no problems.. jummie

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 09:28 schreef Techwarrior het volgende:
(BB serie rulez)
Zie mijn vorige reply en onderschrift. |:(

Verwijderd

Koeling ??? dacht ut niet.

die van mij maakt (net zoals de IBM) 7200 toeren per minuut en is niet handwarm... kan zelfs na heavy duty (defraggen ofzo) m'n hand er gewoon opleggen , helemaal niet warm..denk zo'n 30 graden ofzo..

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

freshy98

Atari

Heb een IBM 75GXP 45GB gemaakt in december 2000. Nog geen problemen mee gehad. Lekker snel. Denk wel dat ik er een keer een fan voor ga bouwen (kast modden dus). zit nog een 13,6GB IBM onder. Werkt ook zonder problemen.
Niet idereen heeft dus problemen met die schijven.
Dat gesuck en rulez wordt ik ziek van!

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 09:38 schreef Tom Weustink het volgende:
Dat gesuck en rulez wordt ik ziek van!
Amen. ;)

Verwijderd

Koeling ??? dacht ut niet.
die van mij maakt (net zoals de IBM) 7200 toeren per minuut en is niet handwarm... kan zelfs na heavy duty (defraggen ofzo) m'n hand er gewoon opleggen , helemaal niet warm..denk zo'n 30 graden ofzo..
Ik heb twee 60 GXP's aan een promise fasttrack hangen. Omdat ik ergens ook gelezen heb dat ze bij hogere temp wat problemen kunnen geven, had ik zo iets: Als ik bijna 1000 piek aan hdd koop, zal ik dan heel hard 5 tientjes gaan besparen op de koelers? Nee dus, er zitten twee just coolers onder en het hele boeltje blijft gewoon ijskoud, alsof ze niks doen. Enige nadeeltje: Je hoort wel degelijk dat die HDD wat doen, de koelers hoor je niet, een superorb overstemt ze wel.

Verwijderd

Heb je ook gelijk in... maar ik heb er maar 1 harde schijf inzitten van 30 gyg, Daarboven/onder zit niks, en dan pas een floppydrive... Dus hij blijft heerlijk koel.

Verwijderd

Topicstarter
mijn schijfie hing ook helemaal vrij enzo en echt gigantisch belachelijk warm werd ie niet. We hebben em teruggestuurd en krijgen er een nieuwe 40gig voor terug (was ff een prijsverzakking ofzo).

En op het moment dat ie het even deed was het idd een lekker snel schijfie :)

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ik had ook last van irritante geluiden (hoge tikken zeg maar)
maar sinds ik zo'n cooldrive heb, geen last meer van gehad

maar als je hem net hebt gekocht, gewoon teruggaan, nieuwe eisen, niet proberen te maken ofzo, want vanaf het begin zo doen is natuurlijk niet goed

(hoewel het de laatste tijd wel erg warm was/is, en het komt idd dat die IBM's zoveel gare HD's had doordat er iets te warm werd in die schijf)
Pagina: 1