Ik probeer een tocht probleem op te lossen onder het dak van onze bijkeuken. Het gaat om een woning uit de jaren 70, de bijkeuken is tijdens de bouw 'buiten' de schil van de woning gehouden, hierdoor is het er niet echt warm. Tussen de woonkamer (hoofddeel van de woning) en de bijkeuken zit een muur met spouw.
Nu merk ik dat het tocht boven het gipsen plafond in de bijkeuken, hierdoor is het plafond koud, ondanks isolatie op het dak.
Volgens mij komt dat doordat de buitenmuur van de woning niet doorloopt tot het dakbeschot. Hierdoor is er een open verbinding tussen spouw en de ruimte onder het plafond.
:strip_exif()/f/image/QLiynBqrsad6H9hbEL6c1Ram.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoe maak ik dit het beste tochtdicht?
Idem voor de aansluiting van het dakbeschot op de andere buitenmuur (echt naar buiten). Het dakbeschot ligt op de balken, maar hier is de muur juist hoger. Er zit dus hier en daar wat ruimte tussen.
Nu merk ik dat het tocht boven het gipsen plafond in de bijkeuken, hierdoor is het plafond koud, ondanks isolatie op het dak.
Volgens mij komt dat doordat de buitenmuur van de woning niet doorloopt tot het dakbeschot. Hierdoor is er een open verbinding tussen spouw en de ruimte onder het plafond.
:strip_exif()/f/image/QLiynBqrsad6H9hbEL6c1Ram.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoe maak ik dit het beste tochtdicht?
Idem voor de aansluiting van het dakbeschot op de andere buitenmuur (echt naar buiten). Het dakbeschot ligt op de balken, maar hier is de muur juist hoger. Er zit dus hier en daar wat ruimte tussen.
:strip_exif()/f/image/86dDAkRh7RtosQ8CJDEgcMm9.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door WVL_KsZeN op 08-03-2022 16:28 ]
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..